האם ארה"ב תטיל סנקציות על פולין בגלל חוק השואה? - סרוגים

האם ארה"ב תטיל סנקציות על פולין בגלל חוק השואה?

אתר החדשות Onet דיווח כי ארה"ב הודיעה לממשלת פולין שנשיא ארה"ב וסגנו יסרבו להיפגש עם בכירים פולנים עד שחוק השואה יתוקן, ואף איימה כי תטיל סנקציות כלכליות על המדינה. בפולין הכחישו את הדברים

האם ארה"ב תטיל סנקציות על פולין בגלל חוק השואה?
  האם יוטלו עליו סנקציות? נשיא פולין אנדז'יי דודה מאשר את חוק השואה (צילום: עמוד הטוויטר Wodza)

האם ארה"ב תטיל סנקציות על פולין לאחר חוק השואה? אתר החדשות הפולני "Onet" דיווח אתמול כי ארה"ב קראה לממשלת פולין לתקן את הנוסח של חוק השואה השנוי במחלוקת.

על פי הדיווח, חברי הממשלה בפולין התבשרו כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס יסרבו להיפגש עם בכירי הממשל בפולין, ביניהם ראש הממשלה מתאוש מורבייצקי והנשיא אנדז'יי דודה, עד שהחוק יתוקן. עוד נטען כי ארה"ב איימה להטיל סנקציות על פולין במידה ולא תעשה זאת. בכלי התקשורת בפולין טענו כי הסנקציות יהיו כלכליות, ויכללו בין השאר את הפסקת המימון של פרויקטים צבאיים משותפים.

בפולין מיהרו להכחיש את הטענות. "ממשל ארה"ב בוושינגטון הביע חששות והעלה שאלות בנוגע לחוק וניסוחו" אמר סגן שר החוץ הפולני בארטוש קיצ'וקי. "עם זאת, אין כל בסיס לדיווחים על סנקציות".

לדבריו, הדיווח התבסס על מזכר סודי שהועבר לממשלה משגרירות ארה"ב- והודלפו לכלי התקשורת. "העברת מזכרים כאלו לתקשורת היא לא רק עבירה על החוק, אלא גם הוכחה לחוסר אחריות גדולה" טען. "אני לא מבין למה מישהו רוצה לזעזע את העולם. מי שהעביר את המזכר צריך לאבד את סיווגו הביטחוני".

כזכור, החוק נכנס לתוקף בשבוע שעבר, כשברקע נערכים דיונים בין נציגי ממשלות פולין וישראל על ניסוח החוק. למרות ההבטחה של פולין שלא תאכוף את החוק עד לסיום הדיונים והגעה לניסוח מקובל, בשבוע שעבר הוגשה תביעה נגד עיתון ארגנטינאי שפרסם תמונה נגד עיתון ארגנטינאי שפרסם מאמר העוסק בטבח היהודים בעיירה הפולנית ידוובנה בשנת 1941 וכללה תמונה של לוחמים פולנים שנלחמו נגד הסובייטים לאחר מלחמת העולם השנייה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו