"ייתכן שאגיע לאירוע פתיחת השגרירות בירושלים" - סרוגים

"ייתכן שאגיע לאירוע פתיחת השגרירות בירושלים"

ראש הממשלה נועד עם נשיא ארה"ב שאמר כי הוא שוקל להגיע לחנוכת שגרירות ארצות הברית בירושלים בחודש מאי הקרוב. השניים צפויים לדון במגעים המדיניים מול הפלסטינים ובאיום האיראני

author-image
"ייתכן שאגיע לאירוע פתיחת השגרירות בירושלים"
  (מתוך הטוויטר של ראש הממשלה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (שני) עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שאמר כי הוא שוקל להגיע לחנוכת שגרירות ארצות הברית בירושלים בחודש מאי הקרוב. השניים צפויים לדון בין היתר בסכסוך הישראלי-פלסטיני ובאיום האיראני.

הנשיא טראמפ בירך את ראש הממשלה  טראמפ. "דיברנו על העברת השגרירות אך מעולם לא הצלחנו לעשות זאת. אני חושב שכעת זה צעת שמעריכים אותו". טראמפ אף התייחס ליחסים בין ארה"ב לישראל וציין כי הם קרובים מתמיד.

בפתח הפגישה אמר טראמפ: "היו הבטחות בעבר להעברת השגרירות לירושלים ואני עשיתי את זה", ציין טראמפ, ואף הוסיף כי ייתכן ויגיע לישראל לחנוכת בניין השגרירות החדש שתועבר מתל אביב לירושלים, ואמר כי ממשלו השקיע סכום רב בכך. "אני יודע שהעולם מעריך את ירושלים ולכן זו ההחלטה שהייתי צריך לקבל", הכריז.

בהמשך תיאר את יחסי הידידות בין שתי המדינות: "היחסים בין ארצות הברית לישראל כרגע הם הטובים ביותר שהיו אי פעם. אנחנו מאוד קרובים בנושאים הצבאיים ובעבודה מול הטרור ועסקאות סחר מערכת היחסים מעולם לא הייתה ציות רטובה ואדוני ראש הממשל הכבוד הוא לי לארח אותך כאן".

לבסוף הדגיש כי  "הפלסטינים צריכים לחזור לשולחן, אם זה לא יקרה לא יהיה שלום. זו העסקה הקשה ביותר, אם נצליח להשיג שלום זה יהיה דבר גדול לעולם".

נתניהו השיב  לטראמפ על "החלטתו האמיצה להעביר השגרירות לירושלים", כלשונו, ואמר: "אני רוצה לומר שלירושלמים יש זיכרון ארוך. אנו זוכרים את כורש ואת נבוכדנאצר מלך בבל ואנו זוכרים את הלורד בלפור שבהצהרתו הכיר בזכות העם היהודי למדינה, ואנו זוכרים את הנשיא טראמפ שהכריז על ירושלים כבירת ישראל. הדבר הזה ייזכר על ידי עמנו לנצח ועל כך דיברנו היום", הודה ראש הממשלה בדבריו.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אבי גבאי לך תצחצח את הנעליים של ביבי מנהיג העם היהודי
עמוס | 05-03-2018 23:45
יהי ה' עם ביבי כל הימים