שיר הלל ל(ה)-לזניה| ביקורת מסעדות

שיר הלל ל(ה)-לזניה| ביקורת מסעדות

הלזניה, גם אם הפופולאריות שלה מעט ירדה בשנים האחרונות, היא עדיין מהמנות הכי טעימות ומנחמות שקיימות - כשעושים אותה נכון. אז כמה טוב שמצאנו את 'לה לזניה', מסעדה אילקית-תל אביבית שמכינה את אחת הלזניות הטובות שטעמנו

author-image
שיר הלל ל(ה)-לזניה| ביקורת מסעדות

פייסבוק, תפסיקי לנצל את החולשות שלי! שיטוט סתמי בפייסבוק הקפיץ לי תמונה של לזניה שנראית מעולה. קליק, שניים, יש גם תמונות של פיצות, רביולי, פסטה… המקום נקרא 'לה לזניה' בתל אביב. בצקים וגבינות במרחק של פחות משעה נסיעה מהבית? אני בפנים.

לפני שנתיים יצא לי, במסגרת החדווה הלא ברורה שלי לגיחות לאירופה, לבקר ברומא. רחובות הומי תיירים, מונומנטים יפהפיים והמון מסעדות שגולשות לרחוב עצמו. ואחד הדברים הזכורים לי, הוא שבכל שולחן בכל מסעדה הייתה מפה ומפיות בד. כאילו תיאמו ביניהן. שולחנות מרובעים ומפות לבנות.
פנים

מבט פנימה

האתר של 'לה לזניה' מבטיח לספק לא רק אוכל איטלקי משובח, אלא גם 'חוויה איטלקית בלב תל אביב'. אז השבוע בביקור במסעדה השוכנת בלב רחוב דיזינגוף התוסס, הדבר הראשון שתפס לי את העין זה השולחנות המרובעים, עם המפות הלבנות ומפיות הבד המונחות עליהן. ולרגע, נזכרתי ברומא.

מטבח איטלקי גם לצליאקים וטבעוניים

אמרנו דיזינגוף, אמרנו מצוקות חניה. אחרי חצי שעה של לנסות לנצח את השיטה ולמצוא כחול-לבן, חניתי בגן העיר. 8 דקות הליכה ואני בדיזינגוף, והרחוב חי ויפה כתמיד. המסעדה הייתה מלאה למחצה, ודי מהר מצאנו מקום להתיישב בו. חוויה איטלקית אמרנו? אז יוסף, השף, מלצר ובעלים, ניגש לקבל אותנו. הוא מהקולוניה האיטלקית בטריפולי, והאוכל האיטלקי זורם בעורקיו מילדות (למרות שהיה רזה באופן מחשיד). על השולחן כיסויי שולחן עליהם כתובות מילות מפתח באיטלקית. שולחן אחד אכלס דוברי צרפתית, והשאר דוברי איטלקית.

קיבלנו תפריטים. התפריט מבוסס על מנות איטלקיות מוכרות כמו לזניה, פיצה ופסטות. בנוסף, ישנן קטגוריות שלמות בתפריט הפונות לאוכלוסיות שעל פניו, לא יכולות למצוא בית במטבח האיטלקי – הצליאקים והטבעוניים. לכל מנה בתפריט הראשי – העתק בתפריטים הטבעוני וללא הגלוטן.

לזניה ריקוטה ותרד

חיבוק אימהי של מוצרלה ופרמז'ן

דילגנו על מנות הפתיחה הפעם וניגשנו ישר לסיבה למסיבה – לזניה. הזמנו לזניית פטריות (65 ש"ח) ופיצת ארבע גבינות (68 ש"ח). נתחיל בפיצה. הפיצה מבוססת על בצק, שמנת וארבע גבינות – רוקפור, מוצרלה, פטה ועיזים.

ב'לה לזניה' מוסיפים לארבע הגבינות גם רוטב עגבניות, בגרסה מעט שונה מההיכרות שלי עם הפיצה. הפיצה עצמה אינה מפיצות הדף הדקות, אלא הבצק בה עבה, אבל לא שומני. מעין שילוב בין הפיצה הדקה בה הבצק מתקשה, לבין הפיצה העבה. כמות הגבינות על הפיצה הגונה, אבל לא מעמיסה יתר על המידה. הפיצה יכולה להספיק לשניים המתחלקים בעוד מנה. לא הפיצה הכי טובה שטעמנו, אבל בהחלט חביבה.


הלזניה היא מוסיקה לאוזני עייף. קודם כל היא מוגשת בכלי חרסינה לוהט על מגש עץ, ומאוד יפה לעין. הפסטה מונחת בתוך בריכת בשמל ומוצרלה, ובולטת מהבריכה באופן מלא נוכחות.

שאלנו, ויוסף סיפר שאת הפסטה מכינים במקום, וזה מורגש – דפי הפסטה עבים וסופגים את הטעמים העשירים של הגבינה. המוצרלה והפרמז'ן עושות את שלהן ועוטפות את הבצק בחיבוק אימהי.

לזניה פטריות

עכשיו בואו, לזניה מקוטלגת לנו בראש איפשהו ליד הווקמן ושנות הזוהר של פרפר נחמד. אבל כשעושים אותה נכון, מדובר עדיין באחת ממנות הנחמה היותר טובות שיש. וכזוהי המנה המוגשת ב'לה לזניה' – מנחמת, עשירה בגבינות, פסטה וקלוריות, לא מתחפשת למשהו שהיא לא ובעיקר – מקשה עלינו להישאר ערים בדרך הביתה.

להערות והמלצות על מסעדות: golan3873@gmail.com

=======================================================
לה לזניה, דיזינגוף 177, תל אביב

מתאים ל: #יציאת_חברים #אירוע_משפחתי
מחיר:✰ ★ ★ ★ ★
אוכל:✰ ★ ★ ★ ★
שירות:✰★ ★ ★ ★
אווירה:✰ ★ ★ ★ ★

כשר חלבי רבנות תל אביב

03-523-0037

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו