ליצמן: "לא אתמוך בתקציב כל עוד חוק הגיוס לא יעבור" - סרוגים

ליצמן: "לא אתמוך בתקציב כל עוד חוק הגיוס לא יעבור"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע כי יתנגד להעברת תקציב המדינה וטען כי על הממשלה להעביר קודם את חוק הגיוס. לדבריו מדובר בחוק חשוב לקואליציה: "אנו מצפים מכל סיעות הממשלה לתמוך בו אם הן חפצות בהמשך הקואליציה"

author-image
ליצמן: "לא אתמוך בתקציב כל עוד חוק הגיוס לא יעבור"
  קורא להעביר את חוק הגיוס לפני התקציב. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) קרא לכנסת לקדם את חוק הגיוס, שהיה אמור לעלות להצבעה היום (רביעי) אך נדחה לאחרי פורים. ליצמן הוסיף ואיים כי יתנגד להעברת תקציב המדינה אם החוק לא יועבר קודם.

"בהתאם להוראת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, לא אוכל לתמוך בתקציב המדינה כל עוד חוק הגיוס לא יעבור" אמר סגן השר. חוק הגיוס הינו חלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני, ואנו מצפים מכל סיעות הקואליציה לתמוך בחוק זה, אם הם חפצים בהמשך הקואליציה".

הדרישה של ליצמן להעביר את החוק מגיעה למרות שחברי הכנסת החרדים הגיעו לסיכום עם יו"ר הקואליציה, דודי אמסלם, שלא להעלות את חוק הגיוס להצבעה במליאת הכנסת במהלך היום. הסיכום התקבל לאחר שדווח אתמול כי חלק ממפלגות הקואליציה,  ישראל ביתינו וכולנו, התנגדו למתווה החרדים להעלות את החוק היום.

כזכור, החוק שליצמן מבקש להעביר יעגן את ערך לימוד התורה כחוק יסוד וישווה את מעמדו של מי שלומד תורה יושווה למעמד אלו שמשרתים בצבא- וכתוצאה מכך יקבל פטור מגיוס לצה"ל. בהצעת החוק נכתב כי "יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה למשך תקופה ארוכה כמי שמשרתים את העם היהודי, ותוכר זכותם לדחיית חובות אחרים ובהם שירות ביטחוני או לאומי. הזכות תובטח בחוק או מכוחו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מתנגדים לשירות לאומי??
מזועזע | 28-02-2018 14:12
איך חרדים יכולים להכיד שסיוע לקשישים בבתי חולים ובתי אבות זו לא מלאכה חשובה יותר מלימוד תורה ??? יואילו החרדים לשרת את המדינה ממנה לא מפסיקים לחלוב ולא נותנים דבר. תעשו שירות לאומי !!! פרזיטים אוכלי חינם אלוהים מקיא מכם