ניצולת הטבח באיתמר תובעת את הפלסטינים - סרוגים

ניצולת הטבח באיתמר תובעת את הפלסטינים

תמר פוגל, שניצלה מהטבח הנוראי באיתמר לפני שבע שנים, תובעת את המחבלים שרצחו את בני משפחתה, את אש"ף, ואת הרשות הפלסטינית. התביעה דורשת מהאחראים פיצויים על סך 400 מיליון ש"ח

ניצולת הטבח באיתמר תובעת את הפלסטינים
  תמר פוגל, ניצולת הטבח באיתמר ומגישת התביעה. ארכיון (צילום: אביר סולטן\פלאש 90)

נקמה משפטית: שבע שנים אחרי הרצח המזעזע של בני משפחת פוגל הי"ד בערב שבת, בני המשפחה תובעים את האחראים לאירוע הקשה.

התביעה נכתבה על ידי ארגון "שורת הדין", והוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי תמר פוגל, ששרדה את הטבח בביתה באיתמר, יחד עם אחיה הקטנים רועי וישי שניצלו גם כן. על כתב התביעה חתומים בסך הכל 19 מבני משפחתם, ביניהם הרב יהודה וטלי בן-ישי, שגידלו אותם מאז מות הוריהם, חיים וצילה פוגל, סבם וסבתם מצד האב, וכן הדודים משני הצדדים.

כתב התביעה דורש פיצויים על סך 400 מיליון שקלים לבני המשפחה הנותרים. התביעה הוגשה נגד המחבלים שביצעו את הטבח, חכים ואמג'ד עוואד, וכן נגד חמישה פלסטינים נוספים שסייעו להם. כמו כן התביעה מטילה אחריות על ארגון אש"ף והחזית העממית השייכת לה, וכן על הרשות הפלסטינית.

בתביעה נטען כי הארגונים הסיתו לרצח ועודדו את ביצוע הטבח הקשה, וכי הרשות הפלסטינית משלמת למחבלים משכורת חודשית. "התביעה עלתה כמענה למצב המאוד אבסורדי בו אנו חיים זה שבע שנים שהמחבלים הרוצחים של בני משפחת פוגל ממשיכים לשבת בבתי כלא בארץ ונהנים מכל השירותים" הסביר הרב יהודה בן ישי בראיון לכאן ב'. "משפחותיהם ממשיכות לקבל תמיכה וכספים. אנחנו רואים שלצערנו יש עוד מקרים חוזרים ונשנים של אנשים שנרצחים- והמחבלים ממשיכים ליהנות. כדי לתקן מעט מאוד מהעוול הנורא הזה, לא היה מנוס מלהגיש תביעה- כדי שלפחות בצד הזה משהו יסתדר".

"עד לימים אלו המחבלים מקבלים משכורות מנופחות מהרשות הפלסטינית, דבר המנוגד לכל היגיון וצדק" הוסיפו בני משפחת פוגל לאחר הגשת התביעה. "מדיניות זו הביאה ללא כל ספק לתקיפת אנשים ולרציחתם. בתביעה זו אנחנו מבקשים לשלוח מסר בשם כל מי שלב אדם לו".

סכום התביעה הוא הסכום הגבוה ביותר שנתבע על ידי משפחה אחת בישראל. "מבחינתנו התביעה מבקשת להעביר מסר" אמר אליחי בן-ישי, אחיה של אם המשפחה רותי פוגל הי"ד. "כל אחת מן הידיים הארורות שביצעו את הטבח בבני משפחתנו האהובים לא תצא נקייה, ותשלם מחיר כבד".

במשפחה מקווים כי בית המשפט יפסוק לטובתם, ומסתמכים על פסיקות קודמות של נפגעי טרור. לפני שלושה חודשים בית המשפט המחוזי בירושלים הורה על הרשות הפלסטינית לשלם סך של 62 מיליון שקלים כפיצוי על רצח משפחת בן שלום במהלך האינתיפאדה השנייה. לטענת העותרים, פסיקה זו הייתה מניע לגודל החסר תקדים של התביעה הנוכחית

"הפסיקה הזו קובעת כי על בתי המשפט לבטא את קדושת ערך החיים" הסבירו בארגון "שורת הדין". "בשנים האחרונות אף התחדדה פסיקה זו באופן ספציפי בנוגע למעשי טרור. במקרה זה בוצע במנוחים, אהוד ורות, וילדיהם יואב, אלעד והדס, מעשה טבח, שהיה מהנוראים ביותר שידעה ישראל מאז היותה למדינה. זה היה מעשה רצח במלוא מובן המילה, מעשה נפשע- שכל מילה על אודותיו רק עלולה לגמדו. אין מקרה הולם יותר להטלת פיצויים עונשיים כבדים ביותר כמקרה זה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
יותר הגיוני לבקש מנחש שישלם כי הכיש אנשים
אוראור | 27-02-2018 21:27
והמבין יבין.............
2
שיתבעו פיצויים גם מהזונות השמאלנים שריחמו על הרוצחים
אוראור | 14-04-2018 21:17
המתועבים והנתעבים האלו.
3
כל הפיצויים שבעולם לא ישכיחו אתמה ששני הבני
אוראור | 22-06-2018 14:49
אלף זונות האלו עשו - לזוג הורים -, שני פעוטות - ותינוקת קטנה שעוד לא הספיקה לחיות - בני שרמוטות - שיישרפו אמן!!!!!!!!!!!!!