ליב"ה: צהר נטשו את דרכה של הציונות הדתית - סרוגים

ליב"ה: צהר נטשו את דרכה של הציונות הדתית

בעוד הליברלים מברכים, במרכז ליב"ה מבקרים: "מיזם ההשגחה של צוהר נועד בראש ובראשונה לפגוע במעמדה של מערכת הכשרות הממלכתית, מהלך כזה עומד בסתירה מוחלטת לערכי הציונות הדתית"

author-image
ליב"ה: צהר נטשו את דרכה של הציונות הדתית
  אילוסטרציה (צילום: דוד כהן/פלאש90)

בעוד בחוגים חילונים ודתיים-ליברליים מברכים את צהר על הקמת מערך הכשרות החדש, בצד השמרני יותר תוקפים כמובן.

בהודעה שפרסם מרכז ליב"ה, הם כותבים כי הם אינם "מתרגשים מהמיזם החדש של ארגון צוהר" ומכנים אותו "עוד ניסיון מצער לפרק את הרבנות הראשית".

"ארגון צוהר ממשיכים בדרכם המיואשת, המבטאת יאוש מהיהדות הממלכתית במדינה ויאוש מהרבנות הראשית. לאחר אלפיים שנות גלות בהם ענייני היהדות היו "שירותי דת" פרטיים של קהילות מקומיות הקים הרב קוק זצ"ל את הרבנות הראשית שהיא הגוף האמון על שמירה וחיזוק היהדות של המדינה ושל המערכות הלאומיות בישראל."

בליב"ה מציינים גם את "החבירה המוזרה בין צוהר לארגון השגחה פרטית שחלק מראשיו, כפי שחשפנו בעבר , הם סוכני שינוי מוצהרים לשינוי אופייה היהודי של מדינת ישראל, מדליקה תמרור אזהרה בקרב כל מי שמדינת ישראל יקרה לליבו."

נוטשים את דרך הציונות הדתית

בליב"ה טוענים כי מדובר בצעד חרדי מצד ארגון צהר: "אין ספק כי מיזם ההשגחה של צוהר נועד בראש ובראשונה לפגוע במעמדה של מערכת הכשרות הממלכתית, מהלך כזה עומד בסתירה מוחלטת לערכי הציונות הדתית וגם אם הוא נובע מתוך רצון לתקן קלקולים הקיימים במערכת, הוא פסול ובלתי מתקבל על הדעת.

אנו קוראים לארגון צוהר ללמוד מרבנות פתח תקווה פרק בממלכתיות ולחקות את העשייה המבורכת בהובלת רב העיר הרב מיכה הלוי כאשר בשם הרבנות הראשית ומכוחה פועלת הרבנות בפ"ת באופן נחוש לניתוק קשרי "משגיח-מושגח", ולחזק את המהלכים שמוביל הרב דוד לאו לשדרוג מערך הכשרות הממלכתי, ובכך להביא לשדרוג מערכת הכשרות העירונית והארצית בכמה רמות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ליב"ה
שין | 26-02-2018 13:31
כבר עזבו מזמן..
הרבה מבולבלים כמוך סוברים שציונות דתית פירושה זלזול בהלכה. ליב"ה דואגים להזכיר לנו שקיום ההלכה היתה נר לרגלי מייסדיה שהיו מגדולי ישראל
מיכאל | 26-02-2018 21:10
אני חושב שליבה מחזירים עטרה ליושנה
2
יש או דת או ציונות. ביחד זה לא הולך....
בעייה | 26-02-2018 17:19
החרדים בחרו בדת צהר בחרו בציונות הציונות הדתית בחרו שלא לבחור ולכן הם מבולבלים וחוטפים מימין וגם משמאל. ילד הכאפות של החרה הישראלית.
3
מה הקשר לתמונה?
יצחק | 27-02-2018 13:29
לא ברור
4
הציונות הדתית פשטה את הרגל ולכן יש צורך
יחיאל | 25-07-2018 15:36
בהקמת גוף מתחרה שיחזיר עטרה ליושנה. על דרך ואשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה אחרי כן ייקרא לך עיר הצדק קריה נאמנה.