הסטוריה בצה"ל: הבקו"ם עובר דירה - סרוגים

הסטוריה בצה"ל: הבקו"ם עובר דירה

משרד הבטחון החל היום את פרוייקט 'אופק רחב' במסגרתו תתבצע העתקה של בסיסי צה"ל. בין היתר יועבר הבסיס המיתולוגי הבקו"ם לרמלה

הסטוריה בצה"ל: הבקו"ם עובר דירה
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

משרד הבטחון החל היום (ראשון) את פרוייקט 'אופק רחב' במסגרתו תתבצע העתקה של בסיסי צה"ל, והורה על פתיחת שלב המיון המוקדם (PQ) לחברות שיוכלו להשתתף במרכז.

על פי הפרסום באתר ynet, הפרויקט כולל איחוד של ארבעה בסיסי צה"ל – תל השומר, השלישות ברמת גן, צריפין וקסטינה – בבסיס חדש שיוקם בצמוד למחנה פיקוד העורף ברמלה. השטח שיתפנה נאמד בכ-850 דונם, ומתוכננות להיבנות בו כ-30 אלף יחידות דיור.

ראש מינהלת מעבר צה"ל דרומה במשרד הביטחון, תא"ל איציק כהן, פירט כי הבסיס החדש מתוכנן על מקרקעין צבאי בשטח של כ-363 דונם. על פי התכנון, בבסיס יוקמו שני מגדלים בגובה של 24-20 קומות, בשטח של 270 אלף מ"ר בנוי. במחנה יוקמו לשכת הגיוס, מרכז רפואי, מעבדות וכן מרכזי השירות של צה"ל. בנוסף לבקו"ם ולשלישות, יכלול הבסיס כ-10 מפקדות, בהן אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל), מפקדת זרוע היבשה (מז"י) ואגף כוח האדם (אכ"א).

סך היקף המשרתים בבסיס החדש יעמוד על כ-10,000 איש ואכלוסו מיועד לשנת 2024. ועלות ההקמה והתפעול של הפרויקט מוערכת במיליארדי שקלים.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס ל"אופק רחב" ואמר, כי מדובר ב"פרויקט דגל של משרד הביטחון. מצד אחד פינוי מאות דונמים באזורי הביקוש היקרים במדינה ובראשם הבקו"ם ומחנה תל השומר. ומצד שני חיזוק רמלה ולוד במאות מקומות עבודה חדשים. זהו הביטוי לביטחון הכלכלי שאנחנו מיישמים בכל רחבי הארץ, בדגש על הפריפריה בצפון ובדרום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
היסטוריה כותבים עם יו"ד
לענ"ד | 25-02-2018 17:05
כנל
2
כל הכבוד לסמל האפסנאות ליברמן
גיגי | 08-08-2018 3:35
אם זה באמת יתבצע כל הכבוד למבצע.