לא כל הנוצץ, בטוח: הדברים שחייבים לבדוק לפני שמתאפרים

לא כל הנוצץ, בטוח: הדברים שחייבים לבדוק לפני שמתאפרים

האיפור התמים והנוצץ הנמכר בחנות הקרובה לביתכם, עלול להיות לעתים מוצר מסוכן לא פחות מהנפצים או כל חומר רעיל. אז רגע לפני שאתם מוציאים מכחולים, הכירו את הסכנות שמתחבאות באותיות הקטנות | חוגגים פורים בטוח

לא כל הנוצץ, בטוח: הסכנות באיפור לפורים
  (צילום: שטארסטוק)

בעוד שמשנה לשנה האיפור הופך לאחד מהמוצרים המבוקשים לחג הפורים, הפיקוח בארץ על מוצרי איפור הנמכרים בחניות הקרובות לביתכם עדין לוקה בחסר. כל יבואן או חנות כמעט יכולים להזמין שלל מוצרי איפור ותמרוקים שלא עברו תחת הפיקוח של משרד הבריאות ועלולים להיות סכנה של ממש עבורכם ועבור ילדכם.

על פי ארגון אמון הציבור, רובינו לא מודעים באמת לבעיות הנפוצות הקיימות במוצרי האיפור הצבעוניים. החל מהימצאותם של חומרים רעילים ומזיקים במוצרי האיפור ועד לקיומם של חומרים שגורמים לתגובות אלרגיות, זיהום שנובע מהעברת האיפור מאדם לאדם ועוד. לכן החלטנו לסכם כאן את כל הדברים שאתם צריכים לדעת רגע לפני שאתם מוצאים את המכחולים.

ל

1. שימו לב לאותיות הקטנות

-לא קונים/ משתמשים באיפור שלא מפורטים בו שם יצרן/יבואן, רשימת מרכיבים ואזהרות, איפור ללא פירוט עלול להיות מסוכן לכם ולילדכם.

-חשוב לוודא שיש על האיפור אישור של משרד הבריאות. במידה ולא מצאתם, ניתן לחפש תכשירי איפור מאושרים על פי שם היצרן או היבואן במאגר התמרוקים שנמצא באתר הרשמי של משרד הבריאות. לא מצאתם אישור? אל תיקחו את הסיכון.

איפור זה לא משחק ילדים (צילום:שטארסטוק)

2. שימו לב למרכיבים

לא רק מוצרים של חברות קוסמטיקה קטנות וזולות בעייתיות, גם חברות קוסמטיקה גדולות ויקרות מרשות לעצמן לעתים לשווק לנו מוצרים עתירי כימיקלים, שעלולים לגרום נזק עצום, בייחוד כשמדובר על מוצרים לאזורים רגישים כמו אזור העיניים. לכן מומלץ לבדוק שאחד מהחומרים ברשימה הבאה, לא נכללים ברשימת המרכיבים של המוצרים שברשותכם.

-רשימת החומרים הרעילים שכדאי להתרחק מהם:

טולואן /בנזואן – ניתן למצוא בלקים, משפיע לרעה על מערכת העצבים, ובמקרה הרע- עלול לגרום לנזק נוירולוגי.

סודיום לאוריל פוספאט – חומר הגורם לגירוי העור והעיניים.

אזנולמיין , TEA, DEA, ו-MEA וגם M, T, D – התרכובת של החומרים הללו מסוכנת ומסרטנות והן כבר נאסרו לשימוש באירופה

לא כל הנוצץ בטוח (צילום:שטארסטוק)

3.  לבדוק את תגובת הגוף שלכם למוצר

לאחר שבדקתם את כל האותיות הקטנות והמרכיבים, רצוי לבדוק איך הגוף שלכם מגיב למוצר ושאין רכיבים שהגוף שלכם ספציפי רגיש אליהם. נסו לשים מעט מהמוצר על היד ורק לאחר שבדקתם שהוא אינו גורם לגירוי או לכל תופעה אלרגית אחרת השתמשו בו לשאר חלקי הפנים.

4. איפור לא נועד לשימוש ציבורי

האיפור האישי שלכם וכן ציוד כמו מכחולים, מברשות וכו' לא מומלץ לשימוש של הציבור הרחב. לכן הימנעו מלהעביר או לאפר איתו כמה ילדים ברצף. כדי להימנע מזיהומים מיותרים בחג הפורים- הקפידו לשטוף את המכחולים והמברשות משימוש לשימוש וכמו כן להימנע משימוש בתחנות איפור לקהל הרחב.

שיהיה פורים שמח ובטוח!

 

 

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו