נתניהו הנחה: לקדם בניה של 800 יח"ד בהר ברכה - סרוגים

נתניהו הנחה: לקדם בניה של 800 יח"ד בהר ברכה

הממשלה אישרה פיצוי רחב לתושבים המפונים מנתיב האבות וקידום הקמת 350 יחידות דיור ביישוב חלופי. במקביל, הנחה נתניהו לבדוק אישור 800 יחידות דיור בהר ברכה והפיכתה לעיר כתשובה לרצח הרב איתמר בן גל הי"ד

author-image
נתניהו הנחה: לקדם בניה של 800 יח"ד בהר ברכה
  כוחות מג"ב משטחים את הקרקע במהלך ההכנות לפינוי והריסת השכונה (צילום: גרשון אלינסון / Flash90)

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) מתווה לפינוי נתיב האבות שיאפשר פיצוי רחב לתושבים המפונים בסך כ- 60 מיליון ש"ח וקידום הקמת 350 יחידות דיור ביישוב חלופי. במקביל, הנחה נתניהו לבדוק אישור 800 יחידות דיור בהר ברכה והפיכתה לעיר כתשובה לרצח הרב איתמר בן גל הי"ד.

בנוסף, אישרה הממשלה תקציבים לחלקה 91 החלופית שנמצאת כ- 500 מטר מהמיקום הנוכחי של שכונת נתיב האבות, אליה יעברו התושבים בצורת 'דלת אל דלת' אל מבנים זמניים עד לבניית שכונת הקבע.

"הממשלה היום עשתה צעד נכון, ערכי ומוסרי באימוץ הסדרת חלקה 91", אמרו גם השרים בנט ושקד. לדבריהם, "תושבי נתיב האבות נפלו קורבן לעתירות של ארגוני שמאל קיצוני. החלטת בג"ץ היתה שגויה ומחובתנו למזער ככל הניתן את הבעייתיות שנוצרה לתושבים. על כל בית שיתפרק בעקבות עתירות של ארגוני השמאל יקום ישוב על פי חוק שלא ניתן יהיה להזיזו".

נזכיר כי נתיב האבות הוקמה לפני 17 שנה על אדמות בעייתיות שלא הוסדרו עד הסוף כמו מרבית מאדמות יהודה ושומרון. אך בספטמבר האחרון קבע בג"ץ כי יש להרוס 17 בתים במקום. מאז, נהרסו כבר שני מבני ציבור שבהם- נגריה ואנדרטה לזכר עמנואל מורנו הי"ד שהוצבה לבינתיים במקום אחר. על כן, נותרו עוד 15 בתים אותם קבע בג"צ כי יש להרוס עד תחילת החודש הבא.

במקביל, העלו הבוקר השרים מירי רגב, יריב לוין וזאב אלקין בפני ראש הממשלה בישיבת שרינו את דרישת האלמנה מרים בן גל ששכלה את בעלה איתמר בפיגוע דקירה לפני 3 שבועות, לאשר בניית 800 יחד דיור בהר ברכה כמענה לפיגוע. השרים ציטטו את דברי האלמנה לדבריהם מדובר ב"תשובה ציונית הולמת לרצח". השרים הביאו מדבריו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן על כך שיש בהר ברכה 800 יח"ד של תבע בתוקף שירדו מהתוכניות בגלל אובמה וניתן וצריך להחזיר אותן לאישור.

ראש הממשלה הודיע בתגובה כי "הוא רוצה לקדם את הבניה בהר ברכה" והנחה את יועץ מזכיר הממשלה, רונן פרץ לברר כיצד ניתן לקדם את הבניה כמענה לפיגוע

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רק הבג''צ יחריבו את המדינה ולא הערבים
עמוס | 19-06-2018 6:51
רק הבג''צ יחריבו את המדינה ולא הערבים