סטודנטים דתיים מריצים חוק: אין אישום? אין רישום פלילי - סרוגים

סטודנטים דתיים מריצים חוק: אין אישום? אין רישום פלילי

הצעת חוק חדשה שהניח ח"כ יריב לוין תשנה את המצב לפיו אנשים שנחקרו במשטרה ולא הורשעו ממשיכים לסחוב אחריהם את הרישום הפלילי. את הצעת החוק יזמו סטודנטים בתכנית הציונות הדתית בקריה האקדמית אונו והיא תעלה לדיון בפתח מושב החורף של הכנסת בעוד כחודש.

סטודנטים דתיים מריצים חוק: אין אישום? אין רישום פלילי
  לתקן את העיוות. לוין (פלאש90)

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין (ליכוד) מקדם הצעת חוק שמטרתה לשנות את המצב המעוות בו אנשים אשר נחקרו במשטרה אך לא הוגש נגדם כתב אישום ולא הורשעו, ממשיכים להתנהל כאשר רישום הפלילי מלווה אותם למשך שנים ארוכות.

הצעת החוק נועדה לקבוע כי במקרה שלא נמצאו ראיות מספיקות לאישומו של אדם, ייסגר תיק החקיקה נגדו בעילה של חוסר אישום ורישומו יימחק מרישומי המשטרה. ההצעה תעלה לדיון ראשון במליאת הכנסת לאחר החגים.

הצעת החוק הוכנה בשיתוף עם הקלינקה ליוזמות חקיקה במבט יהודי- מכון ברלינר של הקריה האקדמית אונו בהנהלת ד"ר אביעד בקשי. בקשי, ראש "מכון ברלינר לחקיקה" אמר כי: "הצעת החוק נועדה להחזיר את חזקת החפות למקומה הראוי, ולהפסיק את הפגיעה באזרחים ללא משפט".

בטיעונים להצעת החוק כתב ח"כ לוין, כי "הצעת החוק היא נגזרת טריויאלית של חזקת החפות ותמוה שאין היא מתממשת במשפט הקיים". עוד הוא הוסיף " קיומו של מרשם פלילי בגין חשדות שלא נמצאו בעניינן ראיות מספיקות, מוסיף לרדוף אדם עד תום תקופת ההתיישנות".

במכון ברלינר מציינים את המקרה של שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר, שנחקר באזהרה בחשד למתן שוחד בעת ששימש כיועץ המשפטי של עיריית בת ים. בסופו של דבר המליצה המשטרה לפרקליטות המדינה לסגור את התיק מחוסר אשמה.

"המקרה של השופט דנציגר לא הסתיים סופית, אבל אם הוא יזוכה "רק" מחוסר ראיות, הוא לא היה יוכל לחזור ולשפוט" אומרים בקריה האקדמית אונו. "60% מהתיקים נסגרים מחוסר ראיות, אבל הכתם של הרישום הפלילי מלווה את האדם שנים רבות אחרי שנשכחה החקירה."

עוד הם מוסיפים כי "בקליניקה ניתן דגש מיוחד בשילוב סטודנטים דתיים לאומים יחד עם סטודנטים חרדים מהקמפוס החרדי וסטודנטים חילונים שנושא החקיקה והשינוי החברתי – קרוב ללבם וכן קידום זהותה היהודית של המדינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה באמת לא הוגן שמי שאין נגדו ראיות נושא רישום פלילי
עו"ד | 03-10-2011 19:18