עובדי הסינמטק סירבו לרדת בסוסיא: ''בזוי מוסרית'' - סרוגים

עובדי הסינמטק סירבו לרדת בסוסיא: "בזוי מוסרית"

בשבוע שעבר יצאו עובדי 'הסינמטק' בתל אביב לטיול, שהיה אמור להתחיל במסעדה הסמוכה ליישוב 'סוסיא' שבדרום הר חברון. אלא שעם הגיעם ליעד סירבו חלק מהעובדים לרדת מהאוטובוס

עובדי הסינמטק סירבו לרדת בסוסיא: ''בזוי מוסרית''
  (צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש90)

לרגל יציאתה של אחת העובדות לפנסיה, יצאו בשבוע שעבר עובדי 'הסינמטק' בתל אביב לטיול, היה אמור להתחיל במסעדה הסמוכה ליישוב 'סוסיא' שבדרום הר חברון.

על פי הדיווח ב'הארץ', כשהאוטובוס הגיע למסעדה, חמישה מהעובדים, שלא ידעו מהו יעד הטיול, סירבו לרדת מהאוטובוס, התנהלות אשר הביאה לשינוי המסלול.

אחד העובדים סיפר ל'הארץ': "החלטנו לא לרדת מהאוטובוס מסיבות אידיאולוגיות". לדבריו, "ההנהלה לא הייתה מודעת לכך שארוחת הבוקר תוכננה להתקיים בשטחים. מיד היא שינתה את התוכנית, חזרנו ארצה, וטיול הג'יפים שאמור היה להתחיל שם התחיל בסוף במקום אחר, בתוך תחומי הקו הירוק".

יו"ר ועד העובדים בסינמטק, ירון בן חיים, מסר ל'הארץ': "רוב העובדים החרימו את הטיול, ואלה שיצאו כנראה פחדו. כשהגיעו לשטחים, חלקם החליטו לא לצאת מהאוטובוס ולא לוותר על עקרונותיהם – עקרונות שרוב חברי הסינמטק מחזיקים בהם. לאור הדרך שבה מתנהלת המנכ"לית פלד מול עובדי הסינמטק, ברור לנו שזה היה ניסיון השפלה מכוון כלפי העובדים. לא יעלה על הדעת שעובדי הסינמטק יסכימו שיעבירו בשמם כסף למתנחלים הכי גרועים בגדה המערבית. חלק מהעובדים שהיו שם אמרו שהרגישו כאילו תקעו להם סכין בגב. אנו רואים את התנהלות ההנהלה בכלל ובאירוע הזה בפרט בצורה חמורה מאוד. הטיול הזה בזוי מבחינה מוסרית".

הנהלת הסינמטק מסרה ל'הארץ' כי "סינמטק תל אביב, כבית חם לעובדיו, קיים אירוע פרידה לעובדת ותיקה במסגרת טיול שנועד לתרום לרווחת העובדים ולגיבושם. בשום פנים ואופן לא הייתה כוונה לפגוע או להשפיל את העובדים במסגרת הפעילות או בבחירת תוואי המסלול. הנהלת הסינמטק ועובדיו השקיעו מזמנם במשך חודשים כהכנה לאירוע הפרידה, מתוך מתן דגש לטיפוח המשאב האנושי. כאשר הבינה מנכ"לית סינמטק תל אביב, דינה פלד, כי מספר מצומצם של עובדים נפגע מתוואי הטיול, היא גילתה רגישות גדולה ושינתה באופן מיידי את המסלול להמשך הטיול. כך, בסופו של דבר, כל העובדים, ללא יוצא מן הכלל נהנו מהמשך הטיול. סינמטק תל אביב דוגל בפלורליזם וקשוב לעובדיו, והתמודדות ההנהלה עם המקרה המתואר וכן הנאת העובדים בהמשך הטיול הם עדות לכך".

סיבה נוספת להחיל את החוק הישראלי

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון: ״סירובם של עובדי הסינמטק לבקר בסוסיא מעורר בעיקר עצב, על חוסר הסובלנות והבורות שהם מגלים, סובלנות אותם הם בדרך כלל דורשים מאחרים. חמורה לא פחות כניעתו של הסינמטק לעובדים ושינוי מסלול הטיול בעקבות סירובם של העובדים לבקר במקום. בימים בהם אויבי ישראל עושים כל שלאל ידם על מנת להחרים את ישראל ואת ההתיישבות, כואב ומצער ביותר שאנו נאלצים להתמודד גם עם חרמות מבית.

הגיע זמן להסיר את מסכת הצביעות. אין הבדל בין כיבוש תל אביב ניצנים, ובאר שבע ב48, לכיבוש רמת הגולן ירושלים והר חברון ב67, למעט עובדה אחת כאן חל החוק הישראלי – וכאן עדיין לא .זו סיבה נוספת למהר ולהחיל את החוק הישראלי ביהודה שומרון ולמנוע את המשך הפילוג והשסע החברתי המסוכן והמיותר ״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
עובדי סינמטק ת"א בסוסיא
חיים | 23-02-2018 11:36
עובדי סינמטק בתא לא יבחלו לבקר את אבו מאזן ברמאללה, אך לדרוך על אדמת ארץ-ישראל, - זה לא. זו סתם שנאה לכל מה שמריח יהדות. אנחנו - על כל פנים - לא נבוא יותר לסינמטק בתל אביב. בושה.
2
טיול סוסיא
יוסי | 23-02-2018 11:39
יש בסוסיא אתר ארכיאולוגי מפואר של בית כנסת עתיק עם פסיפסים מעניינים ביותר.
3
שטחים
יוסי שלום | 23-02-2018 12:01
כולנו גרים בשטחים.רעננה תל אביב חיפה פתח תקווה. כולם שטחי ארץ ישראל לכן נטייל בכל מקום כולל סוסיא
4
פוליטיקה
מירי כהן | 23-02-2018 12:08
כמנויה ותיקה בסינמטק, אינני יכולה להתעלם מהפוליטיקה והנטיה המאד שמאלנית של הסינמטק. הסינמטק אמור להיות גוף תרבותי, המביע דעות, אבל נטיית הסינמטק מאד חד צדדית לטעמי
5
אנשים פרטיים בטיול פרטי שיעשו מה שהם רוצים.
סוסיא זה לא בארץ | 23-02-2018 12:36
כל הבעיות האחרות כבר נפתרו שזאת הכותרת הראשית? מדוע התלונה מופנית כלפהם ולא נגד מי שלא מחיל את הריבונות על סוסיא?
6
"חזרנו ארצה"
יהודי | 23-02-2018 14:25
פשוט חלאות
7
אין הפליה אין בזענות אצל השמאלנים
אלי מאשקלון | 23-02-2018 16:46
קראתי את הכתבה . צביעות והשלה זה עושה לי.לקחו את הנהורים לארץ אויב פגעו בהם.נניח שזה בטעות הכל מותר להם ,אך היחס למקרה של הנהורים הוא שפל.אולי הם םגעו אישית וכלכלית במקום שהיזמינו שזה בשטחים הכבושים?מה עם זה?זה מותר זה נהור?התנהגות של תחתית החברה הם היפגינו תושבי העירהעיברית התרבותית הראישונה. אני מתפלל שהקדש ברוך יחזירם בתשובה עם כל עמו ישראל!
8
שיחזרו בתשובה או יעופו מן הארץ
אלדד | 24-02-2018 23:25
בושה וחרפה - אנשים זבל