ביסטרו בנווה מדבר| ביקורת מסעדות - סרוגים

ביסטרו בנווה מדבר| ביקורת מסעדות

היזהרו. מבט אחד קצר אל הים, התמסרות רגעית לריח העולה מהצלחות והקשבה חפוזה לצליל העולה מצליית הבשר ובלי ששמתם לב, התמכרתם. ביקרנו השבוע ב'ביסטרו 56', מסעדת בשרים על חוף הים בהרצליה, והתמכרנו

author-image
ביסטרו בנווה מדבר| ביקורת מסעדות

שלושה חושים פועלים בסינרגיה מענגת מיד עם הכניסה ל'ביסטרו 56', מסעדת בשרים בניחוח צרפתי במרינה בהרצליה, ואף אחד מהם הוא לא חוש הטעם, שיפעל בהמשך.

תחילה, הראייה: כיאה למסעדה הממוקמת על שפת הים, מחלונות המסעדה הגדולים משתקפת המרינה של הרצליה במלוא תפארתה, ומרחיבה את הנפש. ובהמשך, כתאומים סיאמים, שאין האחד בלתי השני, השמיעה והריח: באופן עיתי ותכוף, עובר מלצר ממהר לכיוון שולחן כשבידו מחבת לוהטת, ועליה, בשלבי צלייה אחרונים, נתח בשר מהמבחר המוצע במסעדה.

פנים המסעדה

עת נפתחת דלת המטבח, נשמעים היטב רעשי הצלייה, והניחוחות העולים מהמחבת חודרים לאף ומשרים על הגוף תחושה נעימה. שתי הבנות שעלו בי באותו רגע: האחת, הגעתי למסעדה ברמה גבוהה, המכבדת את עצמה, ואותי. השנייה, אני רעב.

נווה מדבר

על דרך הכלל, קיימת מערכת יחסים הדדית בין המסעדה לבין סביבתה. סביבה תוססת וחיה, שמהווה אזור בילוי גם בלי המסעדה, תביא לרוב גם אורחים פוטנציאלים רבים למסעדה. אך זהו לא המקרה ב'ביסטרו 56', הממוקמת בקניון הארנה בהרצליה, שהוא, כידוע, אחד מסיפורי הקניונים העצובים בישראל. הרבה מהחנויות סגורות, ובקניון, בביקור שלנו, היו כמה ילדים שרצו במרחבים הריקים, ועגלת ניקוי אחת שהייתה חסרת מעש.

מהבחינה הזאת, 'ביסטרו' היא נווה מדבר. בעוד הסביבה החיצונית סובלת מייבוש, פנים המסעדה מלא בסועדים (גם באמצע השבוע בו ביקרנו), המוסיקה במסעדה נעימה, המרחב הפנימי חשוך ומרווח, חמים ועתיר בצבעים כהים בשילוב גווני אדום. אמנם 'ביסטרו 56' שואב את העיצוב שלו מהמשמעות המקורית של הביסטרו הצרפתי, אך מבחינת המזון המוגש במסעדה מדובר במסעדת עילית. הערונת – ניתן לערוך במקום אירועים גם למעל 100 איש. נכנסנו למסעדה, התיישבנו, וקיבלנו תפריטים.

פופקו 56

קוקטייל פופקורן

שלושה מהם. כי שניים, או חלילה אחד, לא מספיקים. הראשון, עב כרס, תפריט האוכל, לא כולל קינוח כמובן. השני, קוקטיילים, והשלישי יינות. תפריט האוכל, המעוצב באופן מעט מסורבל בניילון ועור, הציג מטבח המשלב אלמנטים צרפתיים (בשרים) וים תיכוני (דגים). מבחר עשיר מאוד של מנות, נתחים גדולים של בשר, ודגים שלמים המתובלים במלח ופלפל לרוב.

בחרנו 'פטריית פורטבלו' (55 ש"ח) ו'קרפצ'יו סינטה' (55 ש"ח) מהראשונות, ו'פופקו 56' מהקוקטיילים (45 ש"ח). פטריית הפורטבלו מגיעה כבסיס למילוי של בשר בקר רך ומתפרק שספג טעמים מקרם פטריות שמפיניון ויין אדום המלווים את המנה. המנה יפהפייה, כשהפטרייה הממולאת מוגשת במרכז הצלחת וסביבה בריכת קרם פטריות. מנה פשוטה אך טעימה.

פילה בקר

בקרפצ'יו, בו הבשר מוגש לצד עלי רוקט, בצל סגול וברוסקטות, הדגש הוא על האיכות והטריות של הסינטה – המנה מתובלת קלות, ואין כאן טוויסט שמנסה להרים את המנה. Basic is good. בכלל, המטבח של 'ביסטרו' לא מתיימר או מנסה ללכת עם טרנדים עכשוויים בעולם הקולינרי, אלא נשאר נאמן למטבח הצרפתי באופן מהימן.

פופקו 56 הוא קוקטייל מרים אשר מבוסס על ואן גוך דובדבן. הקוקטייל עשיר בדובדבנים (שמקבלים מהם קצת בכל לגימה), ו…פופקורן כטוויסט מלוח וקראנצ'י. שילוב טוב!

פטריית פורטבלו

גן עדן לבשרים

ב'ביסטרו', שמנו לב, מקפידים על הדברים הקטנים. בסיסיים, אך כאלה שלא מוקפדים על ידי כל מסעדה. החל בעיצוב של הפטרייה מהפסקה הקודמת, דרך החלפת מפית וסכו"ם בין כל מנה, וכלה בלהמתין לסיום המנה הראשונה על ידי האורחים, טרם הגשת העיקרית.

לעיקריות הלכנו על שני חלקים שונים ממרכז הפרה, פילה בקר (165 ש"ח) ופריים ריב, 800 גרם (290 ש"ח). כאן חטפנו התגלות של ממש. הבשר היה מדהים, כל אחד בהתאם לאופיו. הפילה, הנתח הרך והעדין, מגיע בליווי שעועית מוקפצת ובטטה צלויה. כיאה לנתח נימוח אך בעל טעם לא דומיננטי, הוא הגיע ברוטב יין אדום ופטריות שמפיניון, שמשדרג את טעמו. הבשר עצמו היה עשוי מעולה, מדיום, והיה פשוט כיפי לאכילה. מנה מעולה. בתחילת הטור הכרזתי שאזמין מנה שמגיעה על מחבת לוהטת וכאן גם אקיים.

פריים ריב- מנה שהיא חובה

הפריים ריב היא מנה שכולה בשר, ובשר שהוא כל המנה, וזאת למרות שהוא מוגש לצד תפו"א ובטטה אפויים מעולים. הפריים ריב הוא נתח שמקורו בצלעות האמצעיות של הפרה, וצמוד לאנטריקוט.

הנתח הוא משויש, והגריל עושה לו טוב כך שהשומן נמס ומתמזג בטעם של הבשר. מגיעה מנה יפה, שגונבת את ההצגה משאר האוכל הקיים במקביל על השולחן. הרעש מהפנט, הריח משכר, והטעם? גן עדן. המנה מתובלת קלות, ועיקר החוויה מהטעם העשיר של הבשר עצמו. מנה שהיא חובה.

פאי אגסים

אגסים רטרו
התמזל מזלנו, והגענו לבקר במסעדה בדיוק כשהיא שולפת חזרה מהבוידעם פאי אגסים שהיה קינוח מוביל במסעדה בעבר. הפאי (45 ש"ח) הוא בעיקרו שילוב של שלושה מרכיבים – בצק ואגסים המתמזגים אחד עם השני בשלמות, ושקדים פריכים שנותנים קראנצ' למנה.

קל להתמסר לקינוח הבצקי והמתוק אחרי מנות הבשר התובעניות. לצד הפאי, לקחנו פנטזיה של שוקולד (45 ש"ח) – טארט קקאו, בשילוב נוגט, המוגש עם שבבי כרמל בשביל הקראנצ'. גם קינוח מנחם וטעים מאוד, שסוגר לך חוויה שלמה של אוכל שעשוי ומוגש מאוד נכון.

להערות והמלצות על מסעדות: golan3873@gmail.com

=======================================================
ביסטרו 56, השונית 2, הרצליה

מתאים ל: #יציאת_חברים #דייט  #אירוע_משפחתי

מחיר:✰ ★ ★ ★ ★
אוכל:✰ ★ ★ ★ ★
שירות:★ ★ ★ ★ ★
אווירה:✰ ★ ★ ★ ★

כשר בשרי רבנות הרצליה
09-956-5181

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ביסטרו טעים, נעים ועם נוף עוצר נשימה!
מיכל גולן | 29-07-2018 21:35
מומלץ בחום.