לראשונה בישראל: זו העיר שתפעיל רכבים ללא נהג - סרוגים

לראשונה בישראל: זו העיר שתפעיל רכבים ללא נהג

אשדוד תיהפך בקרוב לעיר הראשונה בישראל שבה יפעלו רכבים אוטונומיים, שייסעו בעצמם ברחבי העיר ללא נהג. בעיר ערכו ניסויים ברכבים החדשים, ובימים אלה מכינים מיפוי תלת ממדי של הרחובות כדי לאפשר הפעלה בטוחה

לראשונה בישראל: זו העיר שתפעיל רכבים ללא נהג
  בקרוב בישראל? רכבים אוטונומיים (צילום: שאטרסטוק

עיר ללא נהגים: אשדוד תיהפך בקרוב לעיר הראשונה בישראל שתפעיל רכבים אוטונומיים, שייסעו בעצמם בכבישי העיר. בשבועות האחרונים מרכז המחקר והפיתוח הישראלי של ג'נרל מוטורס ערכו בעיר ניסויים עם רכבי קאדילק אוטונומיים, כשמשרד התחבורה ועיריית אשדוד בוחנים גם בקשות של חברות אחרות לערוך ניסויים דומים.

בעקבות הצלחת הניסויים, העירייה פועלת ליצירת מיפוי תלת ממדי של רחובות העיר, שיאפשר הפעלה בטוחה של הרכבים האוטונומיים- הדרושים מיפוי מדויק יותר ורזולוציה גבוהה מזו שקיימת כיום. המיפוי יוכן בעזרת מערכות מיפוי מיוחדות של חברת מובילאיי, המותקנים בימים אלה באוטובוסים העירוניים. מערכות המיפוי יאספו נתונים על הכבישים שבהם האוטובוסים נוסעים, וכל הנתונים יועלו למאגר דיגיטלי בענן שישמש את מרכז הפעלת הרכבים. על פי ההערכות, תהליך המיפוי צפוי להימשך מספר חודשים.

במקביל, משרד התחבורה מוביל צוות בין משרדי, הבוחן את השינויים הדרושים בחוקי התעבורה כדי לאפשר בשנים הבאות הפעלת רכבים ללא נהג. הצוות גם ישתמש במידע של מערכות המיפוי כדי לטפל במגעי תשתיות בכבישי העיר, כאשר המערכות ישלחו התראות על מיקומים שבהם נרשם מספר חריג של מקרים בהם רכבים לא שמרו על המרחק הנדרש או סטו מהנתיב.

בעיריית אשדוד הביעו שמחה והתרגשות מהשלמת הניסויים הראשוניים וההתקדמות לקראת המהלך ההיסטורי. "זהו אחד השלבים הראשונים בהגשמת החזון להפוך את אשדוד לעיר המובילה בישראל בהטמעת תשתיות וניסויים בתחבורה חכמה" אמר ראש העירייה יחיאל לסרי.

"אנחנו מניחים את התשתית להפעלת רכב אוטונומי בעיר, כשהמטרה היא לקדם ככל האפשר את המעבר לעידן האוטונומי, שאמור לאפשר גם תחבורה בטוחה יותר", הוסיפה ראש אגף פיתוח תעשייה בעירייה, ד"ר סמדר איצקוביץ. "גם הנמל, על 7,000 המשאיות הפוקדות אותו בכל יום, הוא פוטנציאל להיות חלק מהמהפכה הזאת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הרסתה את העיר
היהודי | 20-02-2018 15:35
לסרי תתביש לך מעיר לתפארת אתה עם שטויותך מושכים העיר כלפי מטה. כודם כל הופך העיר לחרדית שנית רכב אוטונומי עדיף כבר לשים רכבת אבל שיעבוד גם בשבת ואתה אני מקווה תשאר בפת
כדאי להתחיל בניסוי מהעיריה .
דני הנהג | 20-02-2018 17:54
ראשית , נראה איך העיר מתנהלת ללא ראש עיר ומנגנוני ניהול שמשבשים את חיי התושבים , אחרי הצלחת הניסוי נמשיך לתחומים נוספים.
2
לסרי די!!
חאלס ניסויים התושבים | 11-07-2018 10:22
ניסויים לתחבורה ציבורית מיותרת בשווי מיליארד שקל! עם הרבה תאונות, פקקים חסימת פניות לכבישים מרכזיים! עוד לא דיברנו על הסכנה הצפויה מהאוטובוסים שיסעו ברחוב הרצל. ועכשיו - אוטונומי??! שיעשו ניסויים בארהב, שימותו אצלם קודם, אחכ שיביאו לפה