תוקפים את איראן: ישראל מגיבה לתחרות האנטישמית - סרוגים

תוקפים את איראן: ישראל מגיבה לתחרות האנטישמית

ישראל יוצאת בתגובה מקורית לתחרות הקריקטורות האנטישמיות השנתית של איראן: מחר תוצג בבריסל תערוכת קריקטורות ישראליות המציגות את הפרת זכויות האדם במדינה האיסלאמית ואת הכחשת השואה של משטר חמינאי

תוקפים את איראן: ישראל מגיבה לתחרות האנטישמית
  אחד מקריקטורות התערוכה הישראלית (צילום: TIPC והוועד היהודי-האמריקאי)

לידיעת חסן רוחאני: ישראל יוצאת בתגובה מקורית ויצירתית לתחרות הקריקטורות האנטישמיות המתקיימת מדי שנה באיראן. מחר ייפתח בבריסל תערוכת קריקטורות ישראלית, שתנסה להציג לעולם את פרצופה האמיתי של המדינה האיסלאמית.

התערוכה, שאורגנה כיוזמה משותפת של הוועד היהודי-האמריקאי (AJC) ופרויקט הקריקטורות הישראלי TICP) The Israeli Cartoon Project), תציג 20 קריקטורות שנוצרו על ידי מיטב האמנים בישראל, שינסו להעלות לדיון הציבורי את נושא הפרת זכויות האדם ע"י איראן בכל רחבי העולם, וכן את סוגיית הכחשת השואה האיראנית. בין השאר, הקריקטורות יעסקו בפגיעתה של ממשלת איראן בחופש הביטוי של אזרחי המדינה, בדיכוי המיעוטים, הוצאות להורג, ועוד.

"קידום זכויות אדם בכל העולם הוא ערך מרכזי עבורנו, כיהודים, ולכן יזמנו את התערוכה בבריסל, בירת האיחוד האירופי, כדי להעלות את סוגיית הפרת זכויות האדם הבוטה באיראן" אמרה אביטל ליבוביץ', מנכ"ל הוועד היהודי-האמריקאי בישראל. "מכיוון שנושא זכויות האדם נמצא באופן תדיר על סדר היום של האיחוד האירופי, יהיה זה אך ראוי לדון גם בהפרות הברוטליות באיראן".

"כישראלים, אנחנו גאים לעמוד לצד העם האיראני המדוכא, שזכויותיו נרמסות בגסות על ידי שלטון האייתוללות" הוסיפו מנהלי TICP, יוסי קלאר ואסף פינקלשטיין. "החברה האיראנית, כמו גם הישראלית והסורית, הן קרבן של המשטר הזה, ולכן טבעי שנביע סולידריות עם אחינו למאבק".

קריקטורות בנושא דיכוי זכויות האדם במדינה (צילום: TIPC והוועד היהודי-האמריקאי). 

התערוכה תיפתח מחר בטקס מיוחד, שייערך בנוכחותו של יו"ר "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד. במקור התערוכה הייתה אמורה להיערך בבניין פרלמנט האיחוד האירופי, אך בשבוע שעבר הפרלמנט החליט לאסור את הצגת התערוכה, וזאת למרות שחברי הפרויקט הגישו בקשה רשמית להציג את התערוכה. לטענתם, האיסור נבע מכך ש""התערוכה יותר מדי שנויה במחלוקת".

מארגני התערוכה החליטו שלא לוותר, ובסופו של דבר התערוכה תוצג במתחם אחר בבריסל הסמוך לבניין הפרלמנט. "ההחלטה של האיחוד האירופי לפסול את תערוכת הקריקטורות הופכת את האיחוד האירופי בעצמו לקריקטורה", אמר לפיד על הביטול. "הם כשלו בהבחנה בין הרוצחים לנרצחים, ובין קרבנות הטרור למחבלים. התערוכה הזו תוצג במועדה, בבריסל, כדי להזכיר לכל העולם את האמת הפשוטה: איראן היא דיקטטורת טרור איסלאמית שמאמינה בדם". בנוסף לנוכחותו בטקס, לפיד גם ייפגש עם שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, וישוחח עמה על ההתנגדות הישראלית להתבססות של איראן בסוריה.

רשימת האמנים המשתתפים בתערוכה כוללת את מיטב ציירי הקריקטורות והמאיירים בישראל, ביניהם שי צ'רקה, אורי פינק וגיא מורד, ששמחו לקחת חלק ביוזמה המקורית. "אני מסתכל על איורים פרסיים מהמאות ה-14 וה-15, ואומר לעצמי שלא יכול להיות שכל האסתטיקה והעושר התרבותי הזה נעלם. הוא רק קבור תחת שלטון הטרור של האייתוללות" טען צ'רקה, בעצמו אחד ממקימי TICP. "אני חושב שאם האיראנים ישתחררו מעול השלטון שלהם, לא רק שנרוויח את הסרת האיום הישיר עלינו, על ישראל, אלא שהעולם המוסלמי כולו יקבל הזדמנות לעבור פאזה ולבנות לעצמו עתיד טוב יותר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מעניין מה יש באיורים הפרסים
יפה יוסף | 24-05-2018 15:02
לא נראה שזכויות האדם היו טובים בעבר. אין יותר עבדים לכן חשוב מאוד ארגון זכויות אדם .