צפו: המפכ"ל בדיון בכנסת. 3 ח"כים סולקו בשתי דקות - סרוגים

צפו: המפכ"ל בדיון בכנסת. 3 ח"כים סולקו בשתי דקות

מפכ"ל המשטרה אלשיך הגיע הבוקר לכנסת לדיון בעקבות הראיון שלו לתכנית עובדה. יו"ר הועדה קיש סילק כל חבר כנסת שקרא קריאת ביניים. צפו בח"כים מסולקים

צפו: המפכ"ל בדיון בכנסת. 3 ח"כים סולקו בשתי דקות
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך הגיע הבוקר (ג') לועדת הפנים של הכנסת, לדיון שעסק בראיון שלו לתכנית עובדה.

היו"ר החדש של הועדה, ח"כ יואב קיש, לא נתן לח"כים, בעיקר מהאופוזיציה לדבר, ותוך דקות ספורות מצאו עצמם 4 מהם בחוץ לאחר שלוש קריאות בהם: אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, לאה פדידה, מיקי רוזנטל ויוסי יונה מהמחנה הציוני.

הראיון היה תאונת דרכים מתחילתו ועד סופו

בדיון עצמו מתחו חברי הכנסת מהימין ביקורת על התנהלות המפכ"ל שמתראיין לתקשורת במקום לשמור על עמימות בנושא החקירות.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי: "אנחנו מחוייבים לקיים דיון ענייני. משטרת ישראל עושה עבודתה נאמנה כך אני מאמין. אבל בעייני הראיון בלתי מתקבל על הדעת בעליל במערכת היחסים שיש בין הדרג המדיני לפקידים. המפכ"ל לא היה מקיים כזה ראיון מול שר הביטחון. שופטים לא מתראיינים.

"הראיון נגמר בדקה הראשונה שלו ברגע שאילנה דיין מראה לך את הנאום של ראש הממשלה ואתה אומר שזה עצוב. אתה לא מחלק ציונים לראש הממשלה! הראיון היה תאונת דרכים קשה מתחילתו ועד סופו. יכולה לשלוט בתזמון של פרסום ההמלצות, אבל שכולנו מקבלים הודעות שזה יהיה בפריים טיים לא מתקבל על הדעת." הוסיף סמוטריץ'.

"בכלל ההתנהלות התקשורתית של המשטרה מאד בעייתית. אתם לא צריכים להתנהל כמו סלבריטאים, זאת שערורייה."

ח"כ רויטל סוויד מהמחנה הציוני תקפה את קיש על עצם הדיון: יש פה שימוש ציני בכח הפרלמנטרי שלא כדין ולא בצדק אבל שאתה ח"כ קיש מפרסם על קיום דיון ערב פרסום המלצות עולה מסר אחד שאתה חבר בליכוד ומקורב לרה"מ, זה הופך למסע דה לגיטמציה ארוך שאתם מנהלים נגד המשטרה. לא חיכית שנייה ועשית שימוש לא ראוי בכח שלך. זה משפט שדה מה שאתם עושים למפכ"ל. רה"מ מצוי תחת חקירה וחשוד בקבלת שוחד. פונה אל המפכ"ל: אתה אמרת דברים חמורים וזה איך לטלטל את כולנו אם משטרת ישראל עושה חקירה וחוקרים את החוקרים שלה זה מצריך בדיקה מהותית".

אלשיך: מישהו רוצה להגחיך את חקירת המשטרה

דודי אמסלם מהליכוד קרא לחקור באזהרה גם את ח"כ יאיר לפיד, וזכה להתקפות מצד מיקי לוי ואלעזר שטרן מסיעת יש עתיד שהגנו על ראש מפלגתם:

המפכ"ל אלשיך בוועדה:"נאמרו בראיון עוד הרבה דברים אחרים שלא שודרו. אני מצר שכל הדברים הטובים של המשטרה לא שודרו. אני גם לפעמים קופץ ששומע בתקשורת מידע מחקירה ואז אני לוקח את הפרוטוקול ומשווה ורואה שאין קשר. מישהו רוצה להגחיך את חקירת המשטרה. יש שיח של עורכי הדין באמצעות התקשורת"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו