לוין התפרץ על לפיד: "זו חרפה ועבירה אתית" - סרוגים

לוין התפרץ על לפיד: "זו חרפה ועבירה אתית"

השר לוין התפרץ במהלך נאומו על לפיד, לאחר שהאחרון הגיש הצעת אי אמון בממשלה, אולם לא נשאר כדי לשמוע את התגובה."זו חרפה ועבירה אתית", אמר. בהמשך זעם עוד יותר: "דיווחת על קשריך עם מילצ'ן או לא דיווחת"?

author-image
לוין התפרץ על לפיד: "זו חרפה ועבירה אתית"
  (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

השר יריב לוין התפרץ היום (שני) במהלך נאומו על יו"ר 'יש עתיד' ח"כ לפיד, לאחר שהאחרון הגיש הצעת אי אמון בממשלה, אולם לא נשאר במליאת הכנסת כדי לשמוע את התגובה. לדבריו, "זו חרפה ועבירה אתית". בהמשך זעם עוד יותר וקרא ללפיד בכיסא הריק: "דיווחת על קשריך עם מילצ'ן או לא דיווחת? היית בקשר איתו במשך השנים או לא היית"?

לוין פתח ואמר כי הוא מסיים תשע שנים של כהונה  בכנסת ומועלם לא הגיש תלונה לועדת האתיקה. "זו לא דרכי."  אך הוסיף כי בשל היעדרות לפיד מהמליאה הוא חושב לעשות כך. "להגיש הצעת אי אמון ולאחר כך לא להישאר לשמוע את התשובה- זו עבירה אתית, זו חרפה".

לוין פנה ליו"ר הכנסת, ואמר לו: "צריכה להיות דרישה ברורה שמי שמגיש הצעת אימון- נשאר פה לשמוע את התשובות. יותר מזה, אני יכול לומר לך שאני עזבתי פגישה שלא אפריז בחשיבות שלה, והפסקת אותה כדי להיות כאן בשעה 16. לא כי אני עולה להשיב להשיב ב16, אלא כי רציתי וחשבתי שזו גם חובתי כדי לשמע את מה שנאמר כאן שאני אוכל להשיב אחר כך".

איפה אתה מר לפיד? מה זאת החוצפה והפחדנות הזאת?

פה כבר לוין התעצבן. "איזו חוצפה זאת! אבל זה לא רק חוצפה, זו גם פחדנות. מר לפיד ממה אתה ממפחד? איפה אתה? תבוא הנה! בוא תשמע את התשובה שלי, בוא תשמע את השאלות שהציבור שואל אותך. איפה אתה?

שטרן הגיב לו וענה כי לפיד נמצא היכן שראש הממשלה הנעדר גם הוא מהמליאה נמצא כעת. על כך השיב לוין: "ראש הממשלה מנהל את מדינת ישראל, מר לפיד עוד לא שם ולא היה שם. אל תתבלבל לרגע".

"אני רוצה לשאול את יאיר לפיד בכיסא הריק שם, אגב ברך כלל ריק. מר לפיד תענה לנו. רשמת ביומן את הפגישות שלך עם מילצ'ן או לא רשמת? ואם לא רשמת, למה?

לוין זעם עוד יותר וקרא ללפיד בכיסא הריק: "דיווחת על קשריך עם מילצ'ן או לא דיווחת? היית בקשר איתו במשך השנים או לא היית"?

בהמשך עובר לוין לתקוף את כלל מפלגת 'ש עתיד': שרים של יש עתיד שעשו קמפיינים דווקא בעיתון מסויים, למה? מר לפיד, מדוע? אולי תענה לנו שם מהכיסא הריק? למה דווקא בעיתון הזה? למה דווקא אנשים ממפלגתך שאתה ממנה"?

"האם זה בסדר? לפחות הסבר לציבור מגיע עבור כל השאלות ששאלתי".

על הרעיון שהציע לפיד, לפיו, נתניהו יכריז על נבצרות ואחר מהליכוד ינהל את הממשלה לבינתיים, הגיב לוין בתקיפות: "לפיד רוצה שאנחנו נמנה מישהו מתוך הליכוד אנחנו הבנו שהעניין הזה קצת מבלבל אותך. ישראל היא מדינה דמוקרטית היא לא מתנהלת כמו סיעת יש עתיד. אזרחי ישראל בחרו בנתניהו שיהיה ראש הממשלה. זו הייתה הבחירה הדמוקרטית שלהם. ולא יאיר לפיד ישנה את זה".

ראש הממשלה קיבל מיליון ש"ח וקידם את חוק מילצ'ן, לפיד לא קיבל כלום ועצר את החוק

לפיד לא נשאר חייב והסביר בבירור מייד לאחר מכן, גם במליאת הכנסת: "הבנתי שקודם לכן השר יריב לוין נתקף בגעגוע בלתי מתפשר אלי והיה אומלל ועצוב מזה שנעדרתי מן המליאה בדיוק כמו שכרגע הוא נעדר מן המליאה", עקץ.

לדבריו, "היו והיו לו אלי שאלות אני רוצה להסביר לו בקצרה ובאופן ממוקד את ההבדל ביני לבין ראש הממשלה בפרשת מילצ'ן. ההבדל, השר לוין, הוא שראש הממשלה קיבל מיליון שקל וקידם את חוק מילצ'ן ואני לא קיבלתי כלום מאף אחד ועצרתי את חוק מילצ'ן. זה כל ההבדל כולו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אני מריח קצת היסטרייה
נחם | 19-02-2018 20:01
מנסים להראות שלפיד מושחת וכולם מושחתים ולכן אם ביבי מושחת אז הוא בסך הכל כמו כולם וסתם נטפלים דווקא אליו. הבעייה היא שלא כולם קיבלו מתנות במיליונים ונתנו הטבות במאות מיליונים למקורבים שלהם.
יאיר. וה' עימו.
בוריס' כרשינא. | 19-02-2018 23:15
-=
כמה שילמו לך על התגובה?
יהודי פשוט | 19-02-2018 21:08
רואים בכל מיני אתרים תגובות בעלות תוכן אחיד וחסר ביסוס. אבל אנחנו כבר זוכרים שממשלות זרות תרמו מאות מיליוני דולרים לV15. אותה גברת אבל הפעם באדרת עם שלל צבעים
2
חזק!
שיר | 20-02-2018 9:58
צודק בכל מילה