הפלסטינים טוענים: "ישראל היא האחראית להסלמה" - סרוגים

הפלסטינים טוענים: "ישראל היא האחראית להסלמה"

הרשות הפלסטינית האשימה את ישראל באחריות להסלמה הביטחונית באזור רצועת עזה, שהתחילה כאשר מטען חבלה התפוצץ ופצע 4 חיילים. במקביל נמנעו מגינוי תקיפת היישובים הישראלים על ידי ארגוני הטרור הפלסטינים

author-image
הפלסטינים טוענים: "ישראל היא האחראית להסלמה"
  (צילום: בראל רפאל, חיים הורנשטיין, תקשורת פלסטינית)

מלבים את האש: הרשות הפלסטינית פרסמה היום (ראשון) הודעה לפיה היא מטילה על ישראל את מלוא האחריות להסלמה הביטחונית ברצועת עזה.

בהודעה שפורסמה על ידי דובר הרשות, יוסף אל-מחמוד, נטען כי הנוכחות הקבועה של ישראל באזור עזה, היא היחידה שמביאה להתדרדרות במצב הביטחוני. לדבריו, "התוקפנות של ישראל נגד רצועת עזה היא הסלמה מסוכנת, המתרחשת במסגרת מדיניות ההסלמה המתמשכת אשר הכיבוש מיישם נגד עמנו וארצנו". במקביל, נציג הרשות נמנע מגינוי של תקיפת היישובים הישראלים על ידי ארגוני הטרור הפלסטיניים.

כזכור, ההסלמה הנוכחית בדרום החלה לאחר שמטען חבלה התפוצץ אתמול סמוך לכוחות צה"ל שנתקלו בדגל פלסטין שנתלה על גדר הגבול עם הרצועה. בעקבות המתקפה צה"ל יצא בתקיפה רחבה, במהלכו הותקפו בסך הכל 18 יעדים של ארגון הטרור חמאס. בין היעדים נכללים מערכים צבאיים ייחודיים של הארגון וכן תצפיות חמס שהותקפו על ידי טנקים.

בצה"ל טענו כי חמאס הוא האחראי לאירועים האחרונים. "צה"ל רואה בחומרה רבה את הניסיון של ארגון הטרור חמאס לביצוע הפגנות עממיות וספונטניות לכאורה שנועדו להפוך את מרחב הגדר למרחב עימות, ולבצע בו פעולות טרור שיביאו לערעור היציבות במרחב הרצועה" אמר דובר צה"ל בהודעה. "חמאס אחראי לאירוע והשלכותיו, כמו גם לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה- מעל ומתחת לקרקע".

לפנות בוקר נשמעו אזעקות "צבע אדום" ביישובים רבים בעוטף עזה, ביניהם אשקלון, שדרות, המועצה האזורית אשכול, המועצה האזורית שער הנגב והמועצה האזורית שדות נגב. האזעקות הגיעו לאחר שחיל האוויר תקף  באמצעות מטוסי קרב ברצועת עזה. אתמול גם שוגר רקטה מהרצועה לעבר בתים בשער הנגב. הרקטה פגעה בגג אחד הבתים בזמן שהמשפחה הייתה בבית, אך בנס לא התפוצצה. כתוצאה, נגרם נזק לבית ולגג- אך לא היו נפגעים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו