הישג: ישראל מנעה ביקורי משפחות לאסירי חמאס - סרוגים

הישג: ישראל מנעה ביקורי משפחות לאסירי חמאס

במהלך דיון בבג"ץ על עתירתה של משפחת גולדין, פרקליטות המדינה הבהיר כי בשבועות האחרונים המדינה מנעה ממשפחות המתגוררות ביו"ש לבקר אסירי חמאס המוחזקים בבתי הכלא בישראל. לדבריו מדובר כעת באיסור גורף

הישג: ישראל מנעה ביקורי משפחות לאסירי חמאס
  לאה ושמחה גולדין בדיון שנערך היום בבג"ץ (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

הישג לעתירת משפחת גולדין : במהלך דיון שהתקיים היום בבג"ץ בנושא העתירה הבהיר מנהל מחלקת הבג״צים של פרקליטות המדינה, עו״ד אבי מילקובסקי, כי בשבועות האחרונים המדינה עצרה את כל ביקורי המשפחות של  אסירי חמאס מרצועת עזה המוחזקים בבתי הכלא בישראל. כשנשאל על ידי הרכב שופטי העליון הנדל, מילקובסקי הסביר כי באופן מעשי אסירי חמאס מעזה אינם זוכים כעת לביקורי משפחות כלל, ומדובר באיסור גורף.

דבריו של מילקובסקי נאמרו במסגרת הדיון על עתירת בני משפחת גולדין נגד הממשלה. בני המשפחה דורשים מהמדינה למנוע השבה של גופות מחבלים ולאסור ביקורי משפחות בקרב אסירים ביטחוניים עד שחמאס יסכים להחזיר את גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול לישראל.

הדיון שנערך היום עסק בעיקר בנושא הכניסות ההומניטאריות לטיפולים רפואיים של אנשי חמאס ומשפחותיהם מעזה לישראל. משפחת גולדין טענה שיש למלא אחר החלטת הקבינט באופם מלא, ולא לאפשר כלל כניסות לטיפולים רפואיים לישראל. "הגיע הזמן להבהיר לחמאס ואנשיו כי ימי הטיפולים הרפואיים בישראל הסתיימו" אמר פרופ' שמחה גולדין, אביו של הדר, לאחר הדיון "שידעו כי מעתה ועד החזרת החיילים, הטיפולים הללו יינתנו בקטאר, טורקיה, מצרים או ירדן״.

באופן חריג, שופטי בג"ץ אפשרו לפרופ' גולדין לשאת דברים במהלך הדיון."לפני שלוש שנים ראש הממשלה נתניהו הוביל את הקבינט המדיני-בטחוני לקבל החלטה שמטרתה להפעיל לחץ על חמאס, ואמר בפגישה איתנו שבכל הסכם עם עזה, תנאי מקדים יהיה החזרת החיילים" אמר. "בפועל נוכחנו לדעת שהחלטה זו לא מיושמת. אנחנו רואים בשנים האחרונות שדרוג ושיקום של עזה – וזה לא קורה. לכן באנו הנה, כדי שתשמרו על הממשלה שתקיים את החלטותיה".

"אני לא יודע אם יש יכולת משפטית להביא לפה את ראש הממשלה ולשאול למה הוא לא מקיים את הבטחתו למשפחה" הוסיף גולדין. "מי שמרחם על אכזרים – מתאכזר למשפחותיהם של החיילים החטופים. זה המצב היום".

לטענתו של גולדין, בני המשפחה ייפגשו עם נתניהו ב-15 במרץ. בתום הדיון גולדין הזהיר את ראש הממשלה לקראת הפגישה: "הממשלה לא שוכחת את הדר, היא מפקירה אותו ומתעלמת ממנו. נתניהו יודע שהוא השאיר בעזה קצין מצטיין של גולני וקצין מצטיין של גבעתי. גם שר הביטחון והרמטכ"ל יודעים את זה. השאלה היא מה הם עושים. הם מתעלמים ומפקירים אותם- וזו דרך רעה מאוד להתחיל את חגיגות ה-70 למדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נכון מאוד. לא להכניס חולים מעזה למדינה.
יפה יוסף | 15-02-2018 23:01
יהודים מטומטמים. העזתים יודעים טוב מאוד שהיהודים מטומטמים לכן הם באים בדרישות .