נתניהו ניהל נכון את הקרב התקשורתי מול המשטרה /פרשנות - סרוגים

נתניהו ניהל נכון את הקרב התקשורתי מול המשטרה /פרשנות

נתניהו ברוב תחכומו, הכין את העם היושב בציון להמלצות כבר קודם. למי שזוכר את הנאום בו חיקה את פרשן חדשות 2 משה נוסבאום. מהבחינה הזאת על אף ההפתעה ועוצמת הדברים שמגיעים מידי המשטרה, איש לא נפל מהכיסא

נתניהו ניהל נכון את הקרב התקשורתי מול המשטרה /פרשנות
  (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

אינני משפטן אבל כמה נקודות שעולות לי מהמלצות המשטרה בתיקי 1000 ו2000:

1. אכן עדותו של לפיד בעייתית. הוא איש בעל מניעים פוליטיים שמתעתד להחליף את נתניהו כראש ממשלה. הוא אמר זאת ביום הראשון שנבחר לכנסת. עוד לפני שכיהן כשר האוצר לצידו של נתניהו. לכן המוטיבציה ברורה. השאלה היא מה העדויות שברשותו, או יותר נכון בידי המשטרה (מסמכים? הקלטות?). איננו יודעים.

הוא היה מקורב למילצ'ן. זה לא לרעתו כפי שחושבים, אלא לטובתו. יתכן שידע כבר אז על האספקה השוטפת של טובין. ולכן החוק להטבות מס לתושב חוזר שבא לסייע למילצ'ן, הדליק אצלו ואצל יועציו נורה אדומה והוא נערך עם זה ליום סגריר (או חמים..). עד כמה זה ייתכן? לא נדע עד שלא נחשף לחומר..

2. יש באמת משהו מוזר בשוחד בדמות אספקת סיגרים, שמפנייה ותכשיטים. מזכיר לי שבזמן התיכון כשעישנו נובלס, היינו מחשבים הכל בחפיסות הירוקות (שעלו 6 ש"ח). "אחי הרכב הזה עולה מאה אלף ש"ח – אתה יודע כמה חפיסות נובלס זה?"

קשה להאמין שזה השוחד שראש הממשלה נזקק לו כדי לקדם את ענייניו של מילצ'ן (ועוד שזה התחלק עם אדם נוסף ונמשך על פני מספר שנים). מאידך הסכום עצום והקשר הזה עקום. שוב, הכל תלוי בראיות ובמה שהוצג ע"י ארי הארו ועדים אחרים.. האם זו התנהלות הזויה גרידא, או שוחד.

תג מחיר של המשטרה?

3. קרב הבוץ המכוער בין נתניהו למשטרה מציג באור בעייתי את ההמלצות. נכון המפכ"ל אמר שנופתע, אך עד עכשיו הודלף ודובר על אולי שוחד בתיק 1000 ושבתיק 2000 מתלבטים אם יש תשתית לכתב אישום (היו גם פרסומים אחרים, אני יודע). האם הזימון שהוציא ח"כ קיש למפכ"ל להגיע לוועדת הפנים והאש שספג המפכ"ל מאז התראיין ל-"עובדה" יצר מוטיבציה להעניק המלצות חמורות יותר?

אלשיך טעה בפרשה הרבה פעמים. הטעות החמורה ביותר הייתה הראיון לעובדה מבחינת העיתוי והתוכן. אך לצייר אותו כמי שבראש מעייניו הפלת ראש ממשלה מימין, נראית מגוחכת. גם אם טעה באום אל חירן ורוצה פרסום תקשורתי חיובי, זה נראה מרחיק לכת שהוא עושה זאת בפרשה הנוכחית. אבל כמו שאומרים, בפוליטיקה הכל אישי וגם כאן זה נראה שלפחות בגודל ההמלצות והד החצוצרות הנלווה לפרסומן, השתרבבו עוד מניעים. שוב, כמו בכל סעיף, הראיות, הן שיקבעו.

4. נתניהו ברוב תחכומו, הכין את העם היושב בציון להמלצות כבר קודם. למי שזוכר את הנאום בו חיקה את פרשן חדשות 2 משה נוסבאום. מהבחינה הזאת על אף ההפתעה ועוצמת הדברים שמגיעים מידי המשטרה, איש לא נפל מהכיסא. בוודאי כשטובי הדוברים נשלחו להגיב להם. והעובדה שלפיד הוא העד המרכזי היוותה יעד נוח למתקפה פוליטית.

עד כה כמעט כולם נשארו באותה פוזיציה, של שמאל ימין. השאלה מה העוצמה הציבורית ואיך היא תשפיע על התפתחות הפרשה. כמה אנשים יזוזו לכיוון התוהה לגבי נתניהו וכמה חברי כנסת מהקואליציה יושפעו מכך (רחל עזריה? מירב בן ארי? רועי פולקמן? אולי אפילו שולי מועלם? ומי יודע מי עוד?).

והכי חשוב. מעבר לתשתית הראיתית – בעיקר בכל הדברים האפורים שיכולים להתפרש לכאן ולכאן. איך יושפע מנדלבליט? האיש שאף אחד לא מקנא בו, על המשא הרובץ על כתפיו (אני חושב שאפילו התקופה בה נחקר בפרשת הרפז, מעוררת בו געגועים בימים טרופים אלו..)

==

אור יזרעאלי הוא הכתב הפרלמנטרי של ערוץ הכנסת99.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הבעייה היא לא התקשורת או דעת הקהל
לא מדויק | 14-02-2018 16:52
הבעייה של ביבי היא שהוא בדרך לכלא כמו אולמרט בדיוק. הוא עצמו יודע זאת.
2
מיליון לפה, מיליון לשם. אכן תחום אפור!
נחם | 14-02-2018 17:02
והעיקר לא לפחד כלל
3
נתניהו איש נאה מראה. למה לשים תמונה כזאת?
מרכז | 14-02-2018 17:05
בשיטתיות, פייק ניוזYNET משנים צבע פנים של נתניהו בפוטושופ, מנסים לבזות אותו. אל תשתפו פעולה עם השמאלנים המנסים להמאיס אותו על העם. נתניהו טוב ליהודים.
4
הכי הזוי שתכלס' הכל מתבסס על עדות של 'שואף ירושה', ועם חוסר הוכחות לכוונה... ותכלס' גם אם התכוון בדבר אחד, לי שווה ראש ממשלה טוב ב80 תחומים, גם אם נכשל במקום אחד... ולא ראש ממשלה שלא לוקח לעצמו כלום, אבל גם לא יודע חתפקד כראש ממשלה, או שיהיה טוב ב20 תחומים....
אליעזר | 16-02-2018 14:01
תמצאו כבר את האדם המושלם.... אולי גם אני אבחר בו..........