" מזעזע", "אנטישמי"; סלומינסקי תוקף את גבאי - סרוגים

" מזעזע", "אנטישמי"; סלומינסקי תוקף את גבאי

חה"כ סלומינסקי זועם על דברי אבי גבאי, "זה דבר מזעזע, האשמה אנטישמית כמעט"; גבאי רוצה להגדיל את מפלגת העבודה על חשבוננו" • על תקנות הגיוס: "החרדים לא רוצים אותן, אז ממילא גם החוק המקורי לא נכנס לתוקף"

" מזעזע", "אנטישמי"; סלומינסקי תוקף את גבאי

חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) זועם על דבריו של יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, "זה דבר מזעזע, האשמה אנטישמית כמעט"; גבאי רוצה להגדיל את מפלגת העבודה על חשבון הציונות הדתית/ על תקנות הגיוס: "החרדים לא רוצים אותן, אז ממילא גם החוק המקורי לא נכנס לתוקף".

 

לפני זמן קצר התבצעה בוועדת חוץ וביטחון בוועדת חוקה המשותפת על תקנות גיוס ופטור בנות דתיות בצה"ל, החרדים הצביעו נגד אתה נמנעת למרות שהסכמתם על רוב הדברים בטענות שעלו. למה בעצם לא להתנגד כמוהם?

"צריכים להבין שיש חוק שחוקק כבר בזמנו וכל חוק צריך שיהיו לו תקנות כדי לממש אותו, כל עוד אין תקנות החוק לא מתממש. עד עכשיו לא היו תקנות ולכן החוק שחוקק בוויכוחים גדולים בזמנו, לא מתממש. הוגשו עתירות לבג"ץ (שיהיה נראה לי בתחילת שבוע הבא) ולכן היה חשוב מאוד לסיים מאוד את תקנת התקנות.

המשמעות היא, להקים את אותה וועדה שאמורה לבחון אם יש ערר של הפוקד שחושב שמי שהצהירה אבל היא באמת לא דתייה (חילונייה, ראה אותה נוסעת בשבת), מישהו צריך לבדוק אם היא באמת דתייה או לא, והתקנות אומרות שלצורך כך תוקם וועדה של חמישה אנשים שהיא אמורה לעשות את זה. הדיון בוועדה המשותפת היה מה יהיה ההרכב של אותם אנשים".

בנות הציונות הדתית לא משקרות

זה ישפיע על בנות הציונות הדתית שמתגייסות או בוחרות שלא להתגייס לצבא?

להערכתי אין שום קשר, כי אני לא מדמיין ולא ראיתי גם שיש בנות בציונות הדתית שמשקרות. להיפך, בת שרוצה ללכת לצבא – הולכת לצבא, בת שרוצה שירות לאומי – מצהירה והולכת. פה מדובר על כאלו שהפוקד – מי שאחראי מטעם הצבא – רואה שבת אחת הצהירה ומהצד השני נוסעת בשבת נניח, ועל זה הדיון.

ניסן מספר כי במהלך הדיונים התברר, "שכנראה הצבא מפעיל דרכים נוספות ויכול להיות שהוא לקח גם איזה קריטריון של בת שלומדת בבית ספר חילוני – וסימן שהיא דתייה, דבר שממש לא נכון.

בכל מקרה, יש חשיבות מסויימת לאותה וועדה של חמישה אנשים, שמורכבת: א. משופט או מי שכשיר להיות שופט – בסוף סוכם שזה יהיה שופט שלום. שני נציגים ששר הביטחון ימנה. נציג אחד שהרבנות הראשית ימנה. ונציג אחד שהרב הצבאי הראשי ימנה. סוכם ששלושה מתוכם יהיו נשים, ובפרט שמדובר כאן לראיין בנות וצריך שתהיה אישה.

וויכוח למעשה שהתנהל בסופו של דבר, לפחות מבחינתי, היה על הרכב הוועדה. אני רציתי שהוועדה תהיה מורכבת לפחות ברוב, שלושה מחמישה, שהם אנשים שומרי תורה שהם יוכלו באמת יותר לבחון אם הבת הזאת היא באמת דתית או שהיא משקרת. ולצערי נפלתי בהצבעה. עכשיו הציבור החרדי הצביע גם נגד, ז"א הנציגים של הציבור החרדי, אז יש לי תחושה שמה שהם רצו שיהיה שלא יהיו תקנות ואם אין תקנות אז ממילא גם החוק המקורי לא נכנס לתוקף".

גבאי רוצה להגדיל את מפלגת העבודה על חשבון הציונות הדתית

וזה עוד לפני שאנחנו עומדים לפני חקיקת חוק הגיוס החדש. תגובתך לדברי יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי שהאשים את הציונות הדתית בזה שחזרו לדרכיהם לפני רצח רבין?

זה דבר מזעזע. אני לא שמעתי אותו, אבל מה שאמרת שהוא אמר. זה דבר מזעזע. קודם כל עוד פעם לחזור ולהאשים את כל הציבור הדתי לאומי ברצח רבין? דבר שהוא מנוגד אליבא דכולי עלמא, אף אחד בתוכנו לא מדמיין עצמו לא מתקרב לזה בכלל. כל הנושא של רצח רבין, בלי קשר לחשבון נפש – לפני כן, ממש לא. אז לחזור עכשיו להאשמה – אנטישמית כמעט אפשר להגיד – שהציונות הדתית היה שותף או מחשבות או עשה חשבון נפש אחרי רצח רבין, זה מזעזע".

דבר שני, לבוא ולהגיד שאחרי שעשיתם חשבון נפש עבר זמן, וחזרתם לסורכם עכשיו? מה זה? את מה הוא מייצג? את מי הוא מייצג? וזה כואב, זה חבל לי: הוא התחיל, נבחר בהפתעה במפלגת העבודה, ומאחר והוא רצה להגדיל את מפלגת העבודה הוא התחיל לדבר קצת יותר ימינה וקצת יותר "דתי" מה שנקרא, כנראה שזה לא עזר ומפלגת העבודה הידרדרה בסקרים או המחנ"צ איך שקוראים לזה, עבר לצד הזה – מגמגם, אבל מה? על חשבוננו? על חשבון עם ישראל? על חשבון הציונות הדתית?"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כל עוד מדובר בדיבורים ולא במעשים מגונים
רוחמה | 13-02-2018 20:06
אז אפשר לסבול כמעט כל דבר בשם חופש הביטוי. לזעוק אנטישמים ונאצי על כל שטות זה לא מכובד.
2
גבאי
אפרים | 13-02-2018 22:24
גבאי צודק לגמרי. גם בנט יודע את זה, ורוב הציבור הציוני דתי. גם רוב מי שקוראים את האתר הזה. גבאי קלע בול, ועשה זאת באומץ רב. הלוואי שהציבור הציוני דתי יתפלג כבר. נמאס מהקיצונים. התורה עצמה יוצאת נפסדת מהטירוף שלהם.
אפרים: לך תטוס לגרמניה -0 ותישאר שם!
אוראור זהבי | 21-03-2022 18:57
והמבין יבין!!!!!!!!!
3
סלומיאנסקי תוקף את גבאי שתקך את ברושי
אדם | 02-08-2018 0:08
יש כאן אחוות מטרידי מין: סלומיאנסקי וברושי.