שגרירות צרפת תחרים את פסטיבל הקולנוע הישראלי - סרוגים

שגרירות צרפת תחרים את פסטיבל הקולנוע הישראלי

שגרירות ישראל בצרפת החליטה להחרים את פסטיבל הקולנוע הישראלי שייערך בחודש הבא בפריז, והשגרירה עליזה בן נון לא תשתתף באירוע הפתיחה. הסיבה: הסרט "פוקסטרוט", שעורר סערה בישראל, נבחר כסרט הפתיחה של הפסטיבל

שגרירות צרפת תחרים את פסטיבל הקולנוע הישראלי
  תחרים את הפסטיבל. שגרירת ישראל בצרפת עליזה בן נון (צילום: עמוד הטוויטר של אתר FRNews)

בחודש הבא ייפתח פסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז- ללא נוכחותה של שגרירת ישראל בצרפת עליזה בן נון. שגרירות ישראל בפריז החליטה היום (א') כי תחרים את פסטיבל הקולנוע, וזאת לאחר שהסרט "פוקסטרוט", שעורר סערה נרחבת ישראל, נבחר כסרט הפתיחה של הפסטיבל ויוקרן באירוע הפתיחה. במאי הסרט, שמוליק מעוז, הוזמן כאורח כבוד לאירוע הפתיחה ויהיה נוכח בטקס.

"שגרירות ישראל בצרפת גאה לתמוך בפסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז מיום הקמתו. בדצמבר האחרון המליצה השגרירות להנהלת הפסטיבל על בחירת סרט ישראלי שאינו מעורר מחלוקת" הסבירו במשרד החוץ את החרם של השגרירות. "הנהלת הפסטיבל, משיקוליה, בחרה שלא לקבל את ההמלצה. לפיכך הורה משרד החוץ לשגרירה שלא להגיע לטקס הפתיחה".

במקביל לחרם של השגרירות הצרפתית, שרת התרבות מירי רגב מפעילה לחצים על משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה לבטל את הסיוע הכספי לפסטיבל הקולנוע בעקבות הבחירה בסרט הפתיחה. בתגובה לעיתון הארץ אמרה השרה כי "אין מקום שישראל תתמוך בפסטיבל שנותן במה לסרטים המוציאים דיבתנו רעה״.

"אין מקום שישראל תתמוך בפסטיבל". מירי רגב (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

כזכור, הסרט "פוקסטרוט" זכתה להתלחה רבה בשוק הבינלאומי, ואף זכה בפרס אופיר לסרט הטוב ביותר ובפרס הראשון בפסטיבל ונציה היוקרתי- אך גם הצליח לעורר סערה בישראל: הסרט, בכיכובו של ליאור אשכנזי ושרה אדלר, עוסק בזוג הורים החרדים לגורלו של בנם המשרת ביחידה קרבית, וזכה לביקורות רבות על אופי ההצגה של חיילי צה"ל בסרט.

המבקרת הראשית של הסרט הייתה השרה רגב עצמה, שתקפה בנאום את במאי הסרט והשחקנים המופיעים בה. "הסרט הזה פוגע וחותר כנגד מדינת ישראל ומוציא את דיבתם של חיילי צה"ל, ומציג לעולם צבא לא מוסרי שהורג ומטייח" טענה בנאום ששודר בעמוד הפייסבוק שלה. "זו בושה וחרפה שהסרט נבחר להציג אותנו בפסטיבלי קולנוע נחשבים. הדעת אינה סובלת שסרטים המבאישים את שמו הטוב של צה"ל הם אלו שנתמכים על ידי קרן הקולנוע הישראלי".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד לשרה רגב.
יפה יוסף | 12-02-2018 2:37
יהודים מטומטמים.
2
הם מחרימים את הפסטיבל מצד שני
ישראלי | 31-10-2018 15:40
הם מקדמים שם את אחינועם ניני מחלקים בשגרירות פליירים שלה להופעות גועל נפש מה שקורה שם היחס לציבור שמגיע לשם קטסטרופה מתחת לכול ביקורת הם מיתנפלים שם לחובשי כיפות יש כמה הומואים שעובדים שם אסור וגם פקידות בקבלת קהל ממש רעות שם אי אפשר לדבר איתם שם היחס מחפיר