הרב שלמה אבינר: "הטרור לא יכול לעשות הרבה, מקסימום להציק"

הרב שלמה אבינר: "הטרור לא יכול לעשות הרבה, מקסימום להציק"

זו טעות להישבר מהטרור. זה מה שהטרוריסטים רוצים. הרי הטרור לא יכול לעשות כלום. הוא רק יכול להציק לנו. הוא לא יכול להרוס את המדינה

הטרור לא יכול לעשות כלום, רק להציק
  (צילום: פלאש90)

יש כל כך הרבה פיגועים ואסונות.  איך אפשר להתחזק?

כל דבר צריך לראות בפרופורציה. אנחנו פה בעולם הזה, אנחנו לא בלונה פארק. רבנו תם קרא לעולם הזה "גיא התלאות". בעולם הזה יש תלאות, לא רק בארץ ישראל אלא בכל מדינות העולם. לא לחשוב שכבר זה גן עדן. אבל צריך לראות את הדברים בפרופורציה.  זה  מאד עצוב שיהודים נהרגים על ידי מחבלים.  זה נורא מאוד. אבל יחד עם זה, כל היהודים שנרצחו על ידי מחבלים ובכל מלחמות ישראל מאז התחלת שיבת ציון,הם  בערך 22,000 אלף , כלומר יום אחד באושוויץ!

טרור ורציחות יש בכל מדינות שבעולם. לפי WHO – World Health Organization, ארגון הבריאות העולמי, בשתי האמריקות נרצחים כל שנה 16 מתוך 100,000 אזרחים, באפריקה – 12, באירופה – 3, ממוצע העולמי – 6, ובמדינת ישראל – 1.4(עיין בויקיפדיה List of countries by intentional homicide rate).

אין זה  על ידי מחבלים אלא על ידי רוצחים למיניהם. כמובן זה לא מבטל את הכאב הנורא על יהודי אחד שנרצח. ובכל זאת, אין להיות כפוי טובה וצריך קצת שכל לראות את הדברים בפרופורציה. רמטכ"ל אחד אמר שאנחנו לא יכולים למנוע לגמרי את הטרור, אבל אנחנו יכולים לדאוג שמי שעושה טרור ישלם ביוקר. וכך אנחנו עושים, כל טרוריסט-  טורחים עד שתופסים אותו.

ובכלל, וכי אנשים חושבים שאפשר להקים מדינה בלי מלחמות?! וכי אנשים חושבים שאפשר לעשות מלחמות ושאף אחד לא נופל במלחמה?! בצבא של דוד המלך, החיילים היו כותבים גט כדי למנוע עיגון, גט על תנאי או גט מוחלט. מכך אנו מבינים שאנשים נופלים במלחמה.

זו טעות להישבר מהטרור. זה מה שהטרוריסטים רוצים. הרי הטרור לא יכול לעשות כלום. הוא רק יכול להציק לנו. הוא לא יכול להרוס את המדינה.

יש המנון הלח"י "חיילים אלמונים", שחיבר 'יאיר', אברהם שטרן:"אם אנחנו נפול ברחובות, בבתים, יקברונו בלילה בלאט, במקומנו יבואו אלפי אחרים ללחום ולכבוש עדי עד".

למה לקבור אותם בלילה בלאט?  כדי לא לתת תענוג לרוצחים כשאנחנו קוברים ביום ובוכים. כך צריך לנהוג, כדי שהטרוריסטים לא יתענגו מזה וזה בעצמו יחליש את הטרור, כי ידעו שאנחנו לא מתרגשים. ודאי אנחנו מתרגשים אבל לא צריך להתרגש כלפי חוץ. צריך עוז וגבורה. לא צריך להיות כל כך מייללים. הרמב"ם מביא בהלכות מלכים (ז, טו), שבעת מלחמה לא ימיס את לב אחיו. זה איסור מן התורה. צריך עוז וגבורה. מה שאדם פרטי ליבו שבור על פיגוע, מובן לגמרי, אבל לא צריך לצבוע את המסכים בדם. זו טעות.

צריך להודות יומם וליל על זה שצה"ל נלחם בכשרון כל כך גדול. צה"ל, המשטרה, משמר הגבול, שב"כ, המוסד, לוחמי אש וכל כוחות הבטחון, מצמצמים כל כך הרבה את האבדות. על כל פיגוע שיש, צה"ל מונע יותר ממאה פיגועים. רק אי אפשר לפרסם  זאת משום סיבות בטחוניות. הם לא ישנים בלילות, טורחים ועמלים כל הזמן. צריך להודות ולשמוח על מה שצה"ל עושה. כשאין פיגועים, זה לא לחינם ,אלא בגלל עמל עצום של הצבא שלנו והחיילים שלנו, שעושים ימים כלילות, ובזכותם אנחנו יכולים לישון בשקט.

לכן לא לערבב את הדברים. הצער הפרטי הוא נורא ואיום, אבל לצבוע כך את התודעה הלאומית בשכול גם זה לא אמת וזה גם מזיק מאוד מבחינה הלאומית. אלא יש להוסיף עוז וגבורה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בכלל לא נורא.קצת טרור לא נורא.
יפה יוסף | 09-02-2018 0:01
מעניין אם זו דרך התורה? טרור זה לא מלחמה.זה טרור!!! לכן הפתרון הוא שונה . לחיות עם טרור זה לא דרך חיים .
2
הטרור לא מנצח אבל גורם למחשבה
לאה | 05-03-2018 9:30
אין כמעט שום טרור שניצח מדינה אבל גרם לשינוי מחשבה והיתחשבות באירגונים אלו גם ערפת הצליח לקבל דברים שבלי הטרור לא היה מקבל
3
במחילה מכבוד הרב: לחיות עם טרור - זה כמו לחיות עם מחלה קשה
אוראור | 22-03-2018 19:43
וסופנית - והרב טוען שהטרור המקולל לא יכול להזיק לנו - אלא רק להציק לנו? האם כבוד הרב כותב ומדבר ברצינות? אולי כבוד הרב שכח - אבל בשל הטרור הארור מאות אזרחים איבדנו לאחרונה - מאות , אם לא אלפים - אז מה בדיוק כבוד הרב רוצה - שנחיה עם זה - או שנשתוק על זה? לא נראה לנו בכלל!!!!!!!!! מעניין למה.......
4
סטטיסטיקה בגרוש
שי | 16-07-2018 11:17
למה להשוות ליום אחד באושוויץ ולא למצב שהיה לפני הסכמי אוסלו? באותה תקופה למחבלים היו סכינים ואבנים בלבד. היום למחבלים יש יישות מדינית, נשק חם ורקטות שיכולות לזרוע הרס בכל נקודה בארץ. מאידך, צהל המוכשר, אליבא דרב אבינר, עומד עם ידיים כבולות ולא מסוגל להפסיק את טרור העפיפונים. במקום משחקי סטיסטיקה בגרוש, עדיף לזעוק זעקה מרה ולגרום לחלק השפוי בעם לצאת מהתרדמה בטרם יהיה מאוחר.
5
הטרור *בינתיים* לא עושה כלום.
ארי | 17-07-2018 9:35
ואם, חלילה, רקטה מעזה תיפול אי שם בחיפה, באזור בתי הזיקוק? מה יקרה לכלכלה במקרה של נפילות בתל אביב? זוכרים את התקופה שבה הנתבג נחסם לתעבורת מטוסים בגלל הטילים? אז הנה, קיבלנו תרחיש אפשרי להרס המדינה.