אבי רט לסרוגים: אלה ארבעת השלבים להיות מנהיג - סרוגים

אבי רט לסרוגים: אלה ארבעת השלבים להיות מנהיג

עורך התלמוד הישראלי אבי רט, בכנס המנהלים של הציונות הדתית בים המלח, מתייחס לשאלת המנהיגות ומשרטט לסרוגים את ארבע התכונות שצריכות להיות למנהיג

אבי רט לסרוגים: אלה ארבעת השלבים להיות מנהיג
  (צילום: סרוגים)

עורך התלמוד הישראלי אבי רט, בכנס המנהלים של הציונות הדתית בים המלח של אשחר&more, מתייחס לשאלת המנהיגות ומשרטט לסרוגים את ארבע התכונות שצריכות להיות למנהיג.

"עצם המילה מנהיגות, פירושה היכולת להגיד את מה שלא נוח לציבור. מנהיגות כללית ומנהיגות ציונית דתית פירושה לעשות אחת מארבע פעולות:

האחת לזהות את מה צריך תיקון, מה הכתובת על הקיר, מה הנושא שצרי לתקן אותו איפה יש לקונה שמבקשת תיקון.

הדבר השני הוא להציע פיתרון. כי לשבת ולקטר בסלון ביום שישי, זה יפה מאוב אבל זה לא פתרון. מה אתה מציע כחלופה, מה אתה מציע לתקן?

כנס מנהלי הציונות הדתית

השלב השלישי הוא היכולת ליישם את הפתרון. יש הרבה אנשים שיש להם רעיונות גדולים אבל הם לא מצליחים ליישם אותם או מחוסר חיבור למציאות או מחוסר תקציב או מחוסר חזון. החכמה היא לקחת חזון גדול, חלום גדול וליישם אותם בכלים מעשיים.

והדבר הרביעי בכל תפקיד של מנהל זה 'העמידו תלמידים הרבה'. לייצר אנשים שימשיכו את הידע לדור הבא, שיובילו את זה להרבה אנשים.

מי שיחסר אחד מארבעת השלבים – לא ישרוד

כל מהלך מנהיגותי שאין בו את ארבעת השלבים האלה דהיינו: קריאת המציאות, הבנת הבעייה, מתן פתרון רלוונטי, היישום שלו, והעמדת אנשים שישווקו אותו בשטח, כל מה שיחסר את המרכיבים האלה לא ישרוד.

לכן תפקידם של מנהיגים בעת הזו, הוא להיות רלוונטיים, להבין את בעיות הדור, לא לדבר גבוה מעל הראש כי זה לא יעזור, לא לדבר נמוך מדי כי זה מנמיך את השיח, לדבר נכון, להתמודד מול שאלות נכונות. לקחת אחריות על כלל החברה, לא על המגזר, לא על הבית הפרטי שלי.

אם את זה נעשה, זה צעד אחד גדול להנגשת העולם שלנו למציאות

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נכון מאוד.
יפה יוסף | 07-02-2018 21:58
האם המנהיגים מוכנים לתת לתלמידים את הידע? זה נראה קצת בעייתי.