תשכחו ממגן זכוכית: הכירו את המסך שלא נשבר לעולם - סרוגים

תשכחו ממגן זכוכית: הכירו את המסך שלא נשבר לעולם

הסוף למסכים השבורים: חברת Akhan Semiconduct חשפה מסך חדש לסמארטפון, המורכב כולו מיהלומים. בחברה הבטיחו כי מדובר במסך חזק ועמיד ביותר, שלעולם לא יוכל להישבר. המסך יגיע לסמארטפונים בשנת 2019

author-image
תשכחו ממגן זכוכית: הכירו את המסך שלא נשבר לעולם
  הסוף למסכים השבורים? (צילום: שאטרסטוק)

יצרניות מגיני המסך לסמארטפונים יכולים להתחיל לחשוש: חברת הטכנולוגיה האמריקאית Akhan Semiconduct הציגה מסך חדש לסמארטפון, שלדבריהם יהיה המסך החזק והעמיד ביותר בעולם- שלעולם לא יוכל להישבר.

המסך החדש, שזכה לכינוי "Mirage Screen" ("מסך החזיון"), יהיה מורכב כולו מיהלומים שפותחו במעבדה. בחברה טוענים שמסך היהלום עמיד לנפילות ושבירות פי 6 ממסך העשוי מזכוכית רגילה, אך עדיין לא תשקול יותר ממשקלי המסכים הקיימים בסמארטפונים כיום. עוד טענו בחברה כי מסכי היהלומים יתחממו פחות מאשר מסך רגיל.

כיום, מרבית הסמארטפונים משתמשים בזכוכית מסדרת Gorilla Glass, המורכבת משילוב של אלומיניום, סיליקון וחמצן שעבר תהליך כימי. מסכי הזכוכית אמנם עמידים יחסית, אבל עדיין חשופים במידה רבה לפגיעה. בעבר מספר חברות טכנולוגיה, ביניהם אפל וסמסונג, ניסו לשלב במכשיריהם מסכים העשויים מספיר, הנחשבת לחזקה יותר מזכוכית, אך התקשו לעמוד בביקוש לסמארטפונים בעקבות תהליך הייצור הארוך יותר שהמסכים הללו דרשו.

יהלומים נחשבים כחומר הטבעי העמיד ביותר בעולם, הם אינם ניתנים לשריטה, וקשה מאד לשבור אותם- כך שמדובר בבחירה מובנת עבור מסך סמארטפון. עם זאת, גם יהלומים לא חסינים לחלוטין, והם ניתנים לשבירה במידה ויופעל עליהם מספיק כוח. ב-Akhan הסבירו שמסך הסמארטפון שלהם עוצב בצורה שתעלים כמעט לחלוטין את הסיכוי שפגיעה סטנדרטית, כגון הפלת המכשיר, תצליח לשבור את המסך. בחברה גם ערכו בדיקות כוח, שקבעו כי מדובר ב"מסך החסין לשבירה".

מסך שלא ניתן לשבור. מסך היהלום של חברת Arkhan (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Sarine Tech)

למרות ההבטחה הממשית במסך החדש, קיימים גם כמה חסרונות. החברה תכננה במקור להשיק את המסך כבר בשנה שעברה, אך נאלצה לדחות את ההשקה. יצרנית המסך סיפרה כי יש כמה בדיקות וחישובים כלליים שמונעים ממנה להשיק את מסך היהלום, כשהעניין העיקרי הוא הצורך לוודא שהיהלומים מסוגלים לשדר אותות חשמליים ולהגיב בצורה נכונה למגע המשתמש.

חיסרון נוסף במסך הוא ההיבט הכלכלי של מכשירים שיכללו את המסך החדש. כפי שכל מי שנכנס לחנות תכשיטים יודע, יהלומים נוטים להיות יקרים במיוחד- דבר שצפוי להעלות משמעותית את עלויות הייצור של מכשירים המשתמשים בו, ועלול להקשות על ייצור טלפונים עם מסך יהלום בקנה מידה רחב. כצפוי, העלות הגבוהה יותר תשפיע גם על כיסי הצרכנים, כשהמכשירים שיכללו את המסך צפויים להיות יקרים במיוחד.

המסך הבלתי שביר נבחן כעת על ידי יצרניות הסמארטפונים בעולם, וצפוי להופיע בסמארטפונים החדשים שיתחילו להימכר במהלך שנת 2019. בחברה סירבו לחשוף באיזה חברות מדובר, אך טענו שבשלב הראשון יעבדו רק עם יצרנית אחת, ובהמשך תרחיב את שירותיה גם לחברות אחרות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו