היתרונות הבריאותיים של הפירות - סרוגים

היתרונות הבריאותיים של הפירות

כל פרי מכיל שורה ארוכה של יתרונות בריאותיים וחומרים שחיוניים לגוף. אז איזה פירות שווה להכניס לתפריט ואיך עושים את זה בצורה נכונה? הנה המדריך המלא

היתרונות הבריאותיים של הפירות
  אילוסטרציה ( pexels)

היה זה הרמב"ם שטען ש"נפש בריאה בגוף בריא", והיום כבר ברור לכל בר דעת שצריך לאכול נכון בשביל לשמור על איכות חיים. אחת הדרכים הכי טובות לעשות את זה היא לשלב פירות בתזונה היומית ואפילו לא צריך להתאמץ בשביל זה. פרי הוא כידוע הממתק של הטבע וסביר להניח שכל אחד יכול למצוא את הטעמים המועדפים עליו בתוך סל האפשרויות.

מצד שני, מתי בפעם האחרונה בדקתם מהם באמת היתרונות הבריאותיים של הפירות?

פירות טריים מכילים ערכים תזונתיים רבים שהגוף זקוק להם. רשימת הערכים התזונתיים כוללת בין היתר מינרלים, ויטמינים, סיבים ונוגדי חמצון. משרד הבריאות קובע שצריך לאכול כל יום לפחות 5 צבעים שונים של פירות וירקות, וישראל היא מדינה שנחשבת שופעת בתוצרי חקלאות איכותיים, טריים וזולים. בנוסף, תזונה יומית שכוללת פירות טריים תורמת לגוף בטווח הקצר והארוך.

מה מסתתר בתוך כל פרי?

ההמלצה לשלב בין סוגי פירות נובעת מהעובדה שכל פרי מכיל ויטמינים מעט שונים. אבוקדו לדוגמא הוא מקור טבעי לשומנים בלתי רוויים, הוא מכין ויטמין E שמגן על תאי הגוף ועל רקמות העור והוא עשיר באשלגן, ברזל, מגנזיום, סידן וחומצות אמינו חיוניות. לעומת זאת, אגס עמוס בויטמין C, סיבים תזונתיים וקל לעיכול.

האפרסק מומלץ כי הוא מייצב לחץ דם, מגן מפני אלצהיימר ומאט תהליכי הזדקנות והבננה עשירה בברזל, יעילה נגד אולקוס ומכילה שלושה סוגים שונים של סוכר טבעי. במקביל, כדאי לצרוך דובדבן כי הוא מגן על הלב, נלחם בסרטן וטוב נגד הפסקות נשימה בשינה ואפשר לשלב חמוציות בתזונה היומית אם רוצים למנוע דלקות בדרכי השתן והיווצרות אבן על השיניים.

ענבים מכילים נוגדי חמצון בריכוז גבוה, מנגו משפר את הזיכרון וקיווי מסלק עצירות ומעלה את תדירות היציאות. רימון מכיל נוגדי חמצון טבעיים וכדאי לצרוך אותו כל ימות השנה ולא רק בראש השנה, בעוד השזיף מסייע כידוע למצבי עצירות אך גם מפיג חום ומטפל במחלות כבד. אם מחפשים השפעות בריאותיות נוספות, אפשר להזכיר את התאנה שמסייעת לירידה במשקל ומייצבת את לחץ הדם ואת התמר שמהווה ספק אנרגיה מעולה וחטיף ספורט טבעי.

המלצות לאכילת פירות

פירות הם מקור מעולה לסוכר שבו הגוף יכול להשתמש כדי ליצור לעצמו אנרגיה. מומלץ לצרוך פירות טריים על בטן ריקה, לפני הארוחה ולא אחריה ולא לשכוח לשטוף את הפה במים מיד לאחר האכילה.

מנגד, לא כדאי לערבב פירות מתוקים עם חמוצים כדי לא ליצור תסיסה ובאופן עקרוני אפשר לאכול את רוב הפירות עם הקליפה שמכילה ערכי תזונה רבים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו