סוף לפרשה: עזרא שיינברג נשלח ל-7.5 שנות מאסר - סרוגים

סוף לפרשה: עזרא שיינברג נשלח ל-7.5 שנות מאסר

שנתיים וחצי לאחר שהתפוצצה פרשת עזרא שיינברג גוזר היום בית המשפט המחוזי בנצרת את דינו וגוזר עליו 7.5 שנות מאסר לאחר שהורשע לפי הודאתו בעבירות מין ב-8 נשים

סוף לפרשה: עזרא שיינברג נשלח ל-7.5 שנות מאסר
  (צילום: באסל עווידאת/פלאש90)

שנתיים וחצי לאחר שהתפוצצה פרשת עזרא שיינברג גוזר היום בית המשפט המחוזי בנצרת את דינו וגוזר עליו 7.5 שנות מאסר.

לפני חצי שנה הורשע שיינברג, על פי הודאתו, בביצוע עבירות מין ב-8 נשים, תוך שרימה אותן כאילו מדובר בחלק מתיקון שערך להן. במסגרת הסדר הטיעון דרשה התביעה כ-9 שנות מאסר ובית המשפט החליט על 7.5 שנים.

הפרשה, נחשפה לפני שנתיים וחצי, כשהרב שמואל אליהו הרחיק את שיינברג שהיה ראש ישיבת אורות האר"י בצפת מכל פעילות, וזאת לאחר תלונות של נשים בקהילה, שטענו כי שיינברג שידל אותן ליחסים איתו כחלק מהליך התייעצותי. לאחר מספר ימים נעצר שיינברג ומעצרו הוארך עד לתום ההליכים.

הסדר טיעון בהליך גישור

במהלך ניהול המשפט הציגה ההגנה ראיות חדשות ומשמעותיות, שיש להן השפעה ממשית על האפשרות להוכיח את העבירות, בחלק מהאישומים. בעקבות זאת, החליט הרכב השופטים להפנות את הצדדים להליך גישור פלילי בפני שופטת מגשרת. לאחר שמיעת עמדות הצדדים ובחינת עיקר הראיות, המליצה לצדדים השופטת המגשרת, יפעת שטרית-חדד, לסיים את התיק בהסדר טיעון, על פי מתווה שהציעה.

במסגרת הליך הגישור, נפגשו המתלוננות בתיק הן עם השופטת המגשרת והן עם פרקליטת מחוז צפון, שהסבירה להן, בין היתר, את זכויותיהן וכן באופן כללי, את מהות הראיות החדשות ואת השלכותיהן האפשריות בפן המשפטי והאישי. עמדתן של כלל המתלוננות, הן אלו המסכימות להסדר והן אלו שהסתייגו ממנו, נשמעה ונבחנה ע"י הפרקליטות בלב פתוח, וניתן לה משקל בין יתר השיקולים.

בסופו של יום החליטה התביעה לקבל את המלצתה של השופטת המגשרת ואת המתווה שהציעה, ולסיים את התיק בהסדר טיעון כאמור, וזאת נוכח ראייה כוללת של האינטרס הציבורי. בהחלטה זו נלקחו בחשבון כלל נסיבות המקרה, ובכלל זה השלכתן של הראיות החדשות על האפשרות להמשיך לנהל את התיק במתכונת המקורית של כתב האישום, עמדתן של כלל המתלוננות בתיק, המלצתה של השופטת המגשרת ועוד. ההחלטה על הסדר הטיעון התקבלה על דעתו של פרקליט המדינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
סוף אנס לכלא!!!
שווה | 06-02-2018 12:53
לא ראיות ולא בטיח. כנראה שוחד!!!
2
ומה עם בנאי אלגריסי ועוד שמאלנים
ציון | 06-02-2018 14:37
למה לא מצרפים את כל עברייני המין והפדופילים יש גם בשמאל
3
מות יומת הנואף והנואפת
Zelig AmZaleg | 06-02-2018 22:26
על פי דין תורה. יש להטיל את אותו עונש גם על האשה. בפרט בתיק זה. זה התמשך על פני תקופה ארוכה. ובלתי אפשרי ללא השתתפותן הפעילה של של הנשים. יש גם לבדוק אם בעליהן חייבים לגרשן. וכן אם נולדו ממזרים.