היום הגורלי: האם נשיא פולין יאשר את חוק השואה? - סרוגים

היום הגורלי: האם נשיא פולין יאשר את חוק השואה?

חוק השואה הפולני, אשר עורר סערה נרחבת בישראל, יוצג היום בפני נשיא פולין אנדז'יי דודה, שצפוי להחליט האם לחתום ולאשר את החוק או לא. בישראל נערכים לתגובה במידה והחוק יאושר, ועשויים לסגור את השגרירות במדינה

היום הגורלי: האם נשיא פולין יאשר את חוק השואה?
  יאשר את החוק השערורייתי? נשיא פולין אנדז'יי דודה (צילום: עמוד הטוויטר Wodza)

היום הגורלי של החוק הפולני: כלי התקשורת בפולין מדווחים כי "חוק השואה", האוסר על השמעת אמירות שטוענות כי פולין שותפה לאחריות של זוועות השואה, יוצג היום בפני נשיא פולין אנדז'יי דודה, שיחליט האם לחתום או לאשר את החוק או לא. הנשיא הפולני צפוי למסור הצהרה בנוגע להחלטתו בהמשך היום.

על פי ההערכות במערכת המדינית בישראל, דודה יחתום על החוק וייתן לו תוקף רשמי. כתוצאה, בירושלים עורכים התייעצויות בנוגע לתגובה דיפלומטית להעברת החוק. בין השאר נשקלת האפשרות של סגירת השגרירות הישראלית בורשה והחזרת שגרירת ישראל בפולין, אנה אזרי, לישראל.

כזכור, חוק השואה עורר סערה נרחבת בישראל בעקבות העלאת ההצעה ואישורו בפרלמנט המקומי. בישראל קראו לבטל או לשנות את נוסח החוק, אך בפולין התעקשו כי מדובר בחוק חשוב הנדרש להעביר.

בעקבות הצעת החוק, סגן ראש ממשלת פולין ירוסלב גובין החליט אמש לבטל את ביקורו של שר החינוך נפתלי בנט במדינה, שתוכנן להיערך ביום רביעי. לפי הדיווחים, הביטול התקבל בעקבות דבריו של בנט בישיבת סיעת הבית היהודי, לפיו הוא מתכנן להציג לממשלה את עמדת ישראל בנוגע לחוק. לפי דבריו, בנט היה "נחוש לומר בבירור את מה שההיסטוריה כבר הוכיחה- לעם הפולני היתה מעורבות מוכחת ברצח יהודים בשואה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו