מגרון: אורלב מאיים בהצבעת אי אמון בגלל שר הבטחון - סרוגים

מגרון: אורלב מאיים בהצבעת אי אמון בגלל שר הבטחון

בדיון סוער שהתקיים בועדה לזכויות הילד, תקפו חברי הכנסת מהימין את התנהגות המשטרה והפרקליטות על הפגיעה בילדים שפונו מביתם באמצע הלילה. כצל'ה: "מה שעשו למשפחות לא עושים לכלבים וחתולים.". יו"ר הועדה ח"כ אורלב גינה את העדרות נציגי הצבא מהדיון ואיים בצעדים פרלמנטריים.

מגרון: אורלב מאיים בהצבעת אי אמון בגלל שר הבטחון
  ינקוט בצעדים נגד שר הבטחון (פלאש90)

פינוי מגרון מגיע לועדה לזכויות הילד של הכנסת.

דיון סוער התקיים היום (ג') בועדה לזכויות הילד, שעסק בהריסת הבתים בישוב במגרון, בהתייחס להשלכות החמורות על מצבם הנפשי של הילדים שפונו מביתם באמצע הלילה.

נציגי המשפחות תיארו בועדה, את שארע באמצע הלילה ללא הודעה מוקדמת ובניגוד למה שהובטח להם ששעת הפינוי תובא לידיעתם כדי שיוכלו לפנות את הילדים:

"הילדים נמצאים במצב נפשי קשה מאד שאת ההשלכות שלהם אנחנו מתחילים לראות בימים אלה – בריחת שתן, פחד מרעשים, סיוטים בלילה וחוסר שינה, בכי ללא סיבה והתפרעות." תיארו ההורים.

"שוטרי יס"מ פרצו דרך החלונות לחדרי הילדים בצורה ברוטאלית. פינוי את משחקיהם ולא נתנו לנו לפנות אותם כמו שצריך תוך כדי זלזול והשפלה. ילד בן שבועים ימים מאותו אירוע כבר לא יונק חלב אם".

העובדת הסוציאלית של הישוב סיפרה כי סרבו לבקשתה להגיע למקום ולטפל במשפחות ואף למרות שהיה בידה תעודת אירוע חירום. עוד סיפרה כי האירוע השפיע קשות על כל ילדי הישוב שמגיבים בפחד וחרדה מהעתיד.

נציגי המשטרה והפרקליטות השיבו כי פקודת הפינוי הייתה ידועה למשפחות מבעוד מועד והיה להם מספר ימים להתכונן לפינוי הילדים.

עוד סיפרו נציגי המשטרה כי כל השוטרים ענדו תגים ומי מהשוטרים שלא נהג כשורה יש להתלונן עליו והוא ייענש בחומרה. ההחלטה על שעת הפינוי היתה בידי הצבא ולא המשטרה שרק ביצעה את הפקודה לפנות.

מה שעשו למשפחות לא עושים לכלבים

בדיון נכחו רבים מחברי הכנסת של מפלגות הימין. יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), אמר בדיון: "במגרון באותו לילה לא נהרסו רק הבתים אלא יש חשש כבד להרס עולם של הילדים הקטנים. המחזה נחרט באופן עמוק מאד אצל הילדים ולכן התשובה שצריכה להינתן היא באיזה צעדים דרסטיים יש לנקוט בעתיד כדי שהחרפה הזאת לא תתקיים עוד.

ילדים לא צריכים לשלם מחיר כה כבד ובית המשפט לא קבע שצריך להתעלל בצורה קשה בילדים. בהקשרים אחרים מי שהיה עושה את זה היה עומד לדין פלילי".

ח"כ יעקב כץ (איחוד לאומי): "הפגיעה החמורה היא לעתיד לבוא. לא ניתן כעת לשער את הנזק לאותו ילד קטן שפונה ממיטתו וראה בהרס הבית שלו ללא כל סיבה ומבלי שיבין מדוע עשו זאת. מה שעשו למשפחות לא עושים לכלבים וחתולים."

כץ הוסיף כי "המראות של ניתוק ילד קטן מאימו מזכיר מה שעשו ליהודים במקומות אחרים בעולם".

מנהלת ארגון זכויות האדם ביש"ע, אורית סטרוק: "לצערי הנושאים הללו עלו שוב ושוב בישיבות בכנסת ולא קרה דבר. אני חושבת שרק בדיקה מעמיקה של מבקר המדינה לגבי היעדרם של נהלים מסודרים המונעים פגיעה בילדים וחקירה של התנהלות המשטרה באותו אירוע נקודתי תוכל לעשות סדר בהתנהלות השערורייתית של המשטרה."

בסיום הדיון גינה ח"כ אורלב את העדרותם של נציגי הצבא ומשרד הביטחון מהדיון. אורלב הוסיף כי "עד שלא יגיע נציג הצבא אני שומר לעצמי לנקוט בצעדים פרלמנטרים כנגד שר הביטחון לרבות הצבעה בעד אי אימון הקשורה בשר הביטחון."

"טרם גובשו נהלים של הרשויות אכיפת החוק בנוגע להרס בתים בישראל. העדר נהלים כאלה מונע את האפשרות לשמור על זכויות הילדים ושלומם כפי שקבועים בחוק. הוועדה דורשת כי בתוך 3 חודשים יגובשו נהלים בתיאום עם משרד המשפטים, הרווחה והחינוך."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אני מקווה שכל אלה שביצעו את הפינוי נראה אותם מקבלים את
איתן | 21-09-2011 16:55
המכות שלהם לעיני כל המדינה והעולם! שיקבלו פי 10 ממה שעשו למשפחות במגרון וזה כולל את כל האנשים בשרשרת!!! עד שר הכישלון (ביטחון)!
2
זבולון את מי אתה מייצג בדיוק ?
אליוט אברמסון | 21-09-2011 17:45