המספרים נחשפים: מי תרם ל'דינר' של הבית היהודי - סרוגים

המספרים נחשפים: מי תרם ל'דינר' של הבית היהודי

דו"ח מבקר המדינה חושף את הסכומים שגייסה מפלגת הבית היהודי בדינר לפני שנתיים. 37 המוזמנים שילמו קרוב ל-2000 שקל כל אחד. ומי הח"כ היחיד שתרם למפלגה?

author-image
המספרים נחשפים: מי תרם ל'דינר' של הבית היהודי
  (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

דו"ח מבקר המדינה על התנהלותה הכספית של הבית היהודי מפורסם היום וחושף את הסכומים שגייסה המפלגה בדינר לפני שנתיים.

כפי שפורסם בסרוגים בזמנו, בעקבות הקשיים הכלכליים שהביאו את המפלגה להיקלע לגירעונות של עשרות מיליוני שקלים, קיימה המפלגה דינר – ערב התרמה ביום האחרון של שנת 2015. על פי הדיווחים אז, מחיר כרטיס היה 3,000 ש"ח עבור ארוחת ערב ונאומים של יו"ר המפלגה ושר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים, איילת שקד.

על פי חוק מימון המפלגות, כל מפלגה חייבת להצהיר על התורמות שקיבלה מעל 1,000 שקלים, וכך יש לנו הזדמנות לראות את רשימת התורמים. מהרשימה נראה כי כרטיס כניסה עלה 2,300 שקלים, וחלק מהמוזמנים הסתפקו במחצית הסכום. תורמים נוספים הרימו תרומה של 1,000 שקלים. לא מן הנמנע שישנם תורמים בסכומים קטנים יותר, אך כאמור, חובת הדיווח עומדת על 1,000 שקלים ומעלה.

רק חבר כנסת אחד תרם למפלגה

מעניין לראות כי ברשימת התורמים נמצא רק חבר כנסת אחד – סגן השר הרב אלי בן דהן, שקנה כרטיס לעצמו. שאר הח"כים והשרים לא ראו צורך לתרום לאירוע.

בסך הכל גויסו בערב יותר מ-73,000 שקלים (סכומים נמוכים לא פורטו), מה שעזר רק במעט לכסות את חובות המפלגה שעומדים כיום על 28 מיליוני שקלים., וצומצמו בשנה האחרונה בכ-3.5 מיליוני שקלים.

ממפלגת הבית היהודי לא נמסרה תגובה לכתבה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו