צוות מיוחד יקדם את ביצוע החלטת הממשלה - סרוגים

צוות מיוחד יקדם את ביצוע החלטת הממשלה

לאחר אישור הצעת מחליטים להסדרת חוות גלעד, עלו טענות כי מדובר בספין ולדבר אין התכנות בשטח. אולם גורם בכיר במשרד הביטחון מפריך את הדברים, ואומר לסרוגים "מדובר בהחלטה חשובה"

צוות מיוחד יקדם את ביצוע החלטת הממשלה
  (מתוך ויקיפדיה)

חודש לאחר הירצחו של הרב רזיאל שבח הי"ד, תושב חוות גלעד שנרצח בפיגוע ירי סמוך ליישוב, ובהמשך ללחצים כבדים מצד השרים בממשלה, הצעת המחליטים להסדרת חוות גלעד אושרה היום (ראשון) בישיבת הממשלה. מול הטענות כי מדובר בספין ולדבר אין התכנות בשטח, מפריך גורם בכיר במשרד הביטחון את הדברים, ואומר לסרוגים 'מדובר בהחלטה חשובה. צוות מיוחד יקדם את העניין'.

הישוב חוות גלעד הוקם כמאחז לפני 16 שנה, כאשר רובו יושב על אדמות יהודיות פרטיות. כעת, לאחר שנאבק מיום הקמתו במאבק סיזיפי על תשתיות ולחיבור למים וחשמל, הודיעה היום הממשלה על אישור החווה, ובפועל להפכה לישוב חדש בשומרון.

בשנת 2002, כתשובה לרצח אחיו של איתי – גלעד הי"ד, עלו אחיו איתי זר ואשתו בת ציון על הקרקע במקום, באדמות אותן רכש אביו של גלעד ז"ל ואיתי זר – משה זר. מאז, סירבה הממשלה לאשר את הקמת הישוב למרות שהוא נבנה על אדמות פרטיות של יהודים ונמצא בבעלות פרטית. מיד לאחר רצח הרב רזיאל שבח הי"ד, הודיע שר הביטחון על קידום אישור הישוב.

גורם בכיר במשרד הביטחון שאמון על הובלת אישורו של היישוב, אומר לסרוגים כי בסמוך לאדמות הפרטיות הללו ששייכות למשפחת זר, ישנם שטחים נרחבים של אדמות סקר, כשהמשמעות שלהן היא, שהן נחשבות במעמד אדמות מדינה, רק שלא הושלם ההליך המשפטי שלהן. מצד שני הן גם לא מוגדרות כקרקע פרטית של פלסטינים או יהודים. על כן, צוות קו כחול שאמון על בדיקת האדמות יעבוד על הסדרתן הסופית כאדמות מדינה.

האם המשפחות יצליחו בסוף כן להישאר בקרקע שלהן? לא בטוח. אך בשביל זה יש את הצוות שהוקם לעניין בראשות השר ליברמן שעל פי החלטת הממשלה עליו לבצע את כל עבודת השטח, כמובן יחד עם  משרד המשפטים שיהיה אמון על הבדיקה המשפטית.

קולות נוספים שנשמעו הערב במערכת הפוליטית, מגיבים אל מול טענות השמאל כי מדובר 'בספין' ו'מכבסת מילים', ואומרים כי אין וודאות בכך שהתושבים ייאלצו להתפנות ממקום מגוריהם העכשווי. ומציינים בנוסף כי עצם האישור העקרוני של הממשלה להקים יישוב חדש, מהווה החלטה נרגשת.

"אחרי עמיחי, ועכשיו חוות גלעד כשב- 20  שנה האחרונות לא בנו יישוב חדש ביהודה ושמרון, מדובר בהחלטה חשובה".

מייד לאחר עבודת המטה, שם כל משרד ממשלתי יפרט את צרכיו, יוקצה התקציב לקידום תכנית ההסדרה והסעיפים המשפטיים.

בינתיים, משער אותו גורם. גם אם יקום יישוב כמה מאות מטרים סמוך לשם, יישוב חדש בהחלטת ממשלה, הם לא ייפרדו מבתיהם? בוודאי שכן. בכל מקרה הוסיף, כי הדברים ייעשו בהידברות, אולם עד אז הדרך לשם עוד רחוקה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו