חזן חושף בסרוגים: אקים מליאה אלטרנטיבית בכנסת - סרוגים

חזן חושף בסרוגים: אקים מליאה אלטרנטיבית בכנסת

ח"כ חזן מגיב בראיון לסרוגים על הדרתו מהכנסת למשך שישה חודשים. מאשים את יו"ר הכנסת בעונש הכל כך חמור: "נטו נקמנות אישית. יכול לבטל את ההחלטה", וחושף, כי יקים מליאה חלופית במשכן

author-image
חזן חושף בסרוגים: אקים מליאה אלטרנטיבית בכנסת
  חזן. אתמול במליאה מיוחדת לציון 69 לכנסת. (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

חבר הכנסת אורן חזן מגיב בראיון לסרוגים על הדרתו מעבודת הכנסת למשך ששת החודשים הקרובים, מאשים את יו"ר הכנסת יולי אדלשטין בעונש הכל כך חמור: "נטו נקמנות אישית. יכול לבטל את ההחלטה", חושף את הדיל שלטענתו נרקם בין חברי הרשימה המשותפת הערבית לאדלשטיין, ומצהיר כי הוא לא ייעלם ממסדרונות הכנסת, ויקים מליאה אלטרנטיבית בה יינאם חזן באופן קבוע ויעביר את מסריו.

שלום חבר הכנסת חזן, אנחנו מדברים 24 שעות אחרי החלטת ועדת האתיקה להדיר אותך מעבודת הכנסת למשך חצי שנה. יש לך מחשבות אחרות בשעות שעברו?

"קודם כל, פתחת ואמרת יפה, 'להדיר אותי מעבודת הכנסת. האמת שיש לי חששות, כי לאור העבודה שאני היחיד שנחלם בטרוריסטים במליאה, המחבלים שמנסים לקחת את מה ששלנו, אלא שמנצלים את הדמוקרטיה הישראלית ואת קודש הקודשים שלה- כנסת ישראל' כדי לפגוע בחיילי צה"ל ועם ישראל, ובהתיישבות. עכשיו אני מקווה שהם לא יוכלו לעשות עוד יותר רע שאני לא שם. זה החששות שיש לי".

"מחשבות, אם את חותרת לכיוון התנצלות או חרטה. אין בי לא חרטה ולא התנצלות. יש לי רק דאגה לארץ ישראל ועם ישראל, במיוחד שאנחנו רואים שיו"ר הכנסת אדלשטיין בחר לתת פרס למחבלים במקום לחזק את היהודים".

שאתה אומר "פרס למחבלים", למה אתה מתכוון? הוא יגיד לשנות ההחלטה? אין לו אפשרות כזאת.

"יש לו אפשרות. הוא יושב ראש הכנסת ויכול לשנות את ההחלטה. אז יש פה בעיה אחת שמלכתחילה הוא זה שגרם שהעונש יהיה כל כך קיצוני וכל כך קשה. הרי אפילו למחבלת המרמרה זועבי שעשתה את הדברים הנוראיים מכל ואפילו עסקה בפעילות טרור לא הענישו בכזאת חומרה".

"על מה אני נענש? אני נענש על זה שרבתי עם ג'מאל זחלקה האיש שהורשע כבר בטרור, מקדם טרור ורומס את סמלי המדינה".

סליחה ח"כ חזן. אתה הוענשת על שימוש במילים שלא מתאימות לא בגלל מריבות או אג'נדות שלא מקובלות בכנסת

"מקבץ התלונות שהגיעו אלי, הראשונה על זאחלקה, השנייה על טיבי ((ח"כ אחמד טיבי, הרשימה המשותפת, ע"ג) שמהלל שהידים והיה יועץ של ארכי המרצח יימח שמו. השלישית על זועבי, מחבלת המרמרה שקוראת לחיילי צה"ל רוצחים, הרביעית על ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא והחמישית היא על כך שהעזתי ברב חוצפתי לעלות לאוטובוס של משפחות מחבלים ולרדות בהם. אותן מילים קשות והתבטאויות שאת מדברת עליהן, מאשימים אותי בכך שאני לא בסדר שקראתי למחבלים 'חלאות', ולמרצחים 'כלבים'; האמת שאני באמת לא בסדר. אני מעליב את הכלבים".

לא רק זה מה שרשמו בוועדת האתיקה. הם רשמו על אמירות לא נאותות במסדרונות הכנסת.

"אני מפרט. מאשימים אותי פעם ראשונה על אוטובוס המחבלים, פעם שנייה בכך שאני לא בסדר שאמרתי לטיבי שככה נראה הפחד בתור יו"ר הכנסת הוא חושש לתת לי לדבר ומוציא אותי מהמליאה כל פעם. מאשימים אותי על כך שאני קורא לחנין זועבי מחבלת"?!

אדלשטיין סגר דיל עם הרשימה המשותפת: יעשו בכנסת כרצונם, ובתמורה יצביעו לו במירוץ לנשיאות

יכול להיות שהחבל נמתח יותר מדי? 

"ממש ממש לא. לא מבחינתי, הוא נמתח יותר מדי מהצד השני. תראי, כשיש דיל פוליטי חתום ונעול בין יולי אדלשטיין לבין רשימת החמאס המשותפת והתוצאה זה להעניש אותי, אז פה החבל לא רק שהוא נמתח, הוא כבר נתלה. הרי הוא סיכם איתם, אתם תעשו במליאת הכנסת ובכנסת כרצונכם ובתמורה, שאני ארוץ לנשיאות – אתם תצביעו לי"

אז כל הסיפור הזה הוא בסך הכל יריבות פוליטית בין ח"כ אורן חזן ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין?

"נטו נקמנות אישית של יולי אדלשטיין שנוהג כמו ראשון הדיקטטורים שמעדיף להדיר אותי ולסתום לי את הפה, לגרש ח"כ יהודי במקום לגרש ולהעניש את הח"כים תומכי הטרור הערבים. הדבר הזה צריך להיות מטופל בחומרה. לא הכל זה פרסונלי אדון אדלשטיין, ולא שיש לך חלום להיות נשיא – ולעזאזל עם המדינה".

אתה הולך לערער על ההחלטה?

"אני עכשיו עוד נמצא בשלב שאני מסביר למה בכלל אני נענשתי, מנסה בעצמי להבין למה נענשתי, ולהגיד לאן ריבונו של עולם הכנסת הזו הולכת? בשעה שאני נלחם על הכבוד והגאווה הלאומית שלנו, ומשמש הפה של הציבור בישראל- אנחנו רואים שהכנסת הזאת מתדרדרת למקומות שבה הח"כים וח"כיות מאבדים את עצמם לדעת, מקללים, מכפישים. לא אני".

"אדלשטיין יישפט בתור יושב ראש הכנסת הכי מביש ושירד הכי שפל והכי נמוך שאפשר. בכנסת שלו אנשים מקללים בשפה בוטה, בכנסת שלו אנשים בוחרים לשים ליפסטיק על שמשות של מכוניות, בכנסת שלו מהללים שהידים ותומכים במחבלים. הם עושים הכל לפלג ולא דבר או חצי דבר בשביל הציבור בישראל, והציבור ישפוט את אדלשטיין בתור יו"ר הכנסת הכי מביש שהיה פה מאז קום המדינה".

חזן יקים מליאה אלטרנטיבית בכנסת

איך נראה את הפעילות שלך בחצי שנה הקרובה באה לידי ביטוי? 

"בתוך מליאת הכנסת אני נותן לתומכי הטרור לעשות כרצונם, אבל ברחבי המשכן אני בעל הבית, אני עדיין שולט בעניינים ואמשיך לסתום להם את הפה מול המצלמות ומול כל העולם. אני אמשיך לעשות סיורים ופעילויות בשטח וגם לנאום מהמליאה האלטרנטיבית שאני מתכוון להקים, יהיו נאומים קבועים ממליאת הכנסת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תותח. איש אמת
א | 01-02-2018 16:30
המגן היחיד בכנסת
2
כל הכבוד!
מלך | 01-02-2018 19:43
תזמין למליאה החלופית גם את ינון מגל אופק בוכריס וברוך מרזל!
3
אדלשטיין נפל בפח של עצמו.הוכיח לכולנו כמה אסור לו להיות
אורי | 01-02-2018 20:01
אסור לו להיות נשיא.אדם שפועל בנקמנות כזו,לעיני כל?.ממש לא ראוי. לא אוהב תמיד את חזן,בשל פיו הגדול .אבל מה שעשה אדלשטיין אינו ראוי ונובע אך ורק מנקמנות.אדלשטיין אסיר ציון שהיה מסומן כתקווה כגדולה בפוליטיקה הישראלית נפל בימים האחרונים ,בשל התנהגותו האישית , הן בעניין ההקלטה הבעייתית,ובעיקר בהדרתו של חזן בעונש ממש ממש ממש לא מידתי לעומת מה שצריך היה לעשות לחברי הרשימה המשותפת כבר מזמן.