מפגש מיוחד: הכנס שיגשר ויחבר בין הקצוות - סרוגים

מפגש מיוחד: הכנס שיגשר ויחבר בין הקצוות

מרכז "עיינות" של המועצה האזורית בגולן יקיימו כנס מיוחד שיעסוק בזהויות השונות בחברה הישראלית והדברים שמחברים ומפרידים ביניהם. בכנס ישתתפו נציגים ממגוון מגזרים שונים, שינסו להתחבר ולפתור את המחלוקות בחברה

מפגש מיוחד: הכנס שיגשר ויחבר בין הקצוות
  מפגש מיוחד על שפת הכינרת. (צילום: שאטרסטוק)

מפגש מיוחד: נציגים ממגוון מגזרים שונים יתכנסו ב-15 בפברואר על שפת הכינרת לכנס מיוחד שיעסוק בזהויות השונות בתוך החברה הישראלית. הכנס אורגן על ידי מרכז "עיינות" המהווה חלק מהמרכז הקהילתי גולן, וקיים הודות לשותפות המועצה עם עמותת ניצנים וקרן אבי חי.

תכני הכנס יתמקדו בנושאים ובדברים שמחברים ומפרידים בין הזהויות בחברה. "מדובר בכנס פלורליסטי שיכלול מגוון תכנים שונים. יהיה בו גם לימוד בית מדרשי וגם היכרות עם קבוצות בחברה הישראלית" סיפרה לסרוגים מנהלת מרכז עיינות נטע קציר. "יש מפגשים עם מגוון זהויות, ביניהם החברה החרדית, או הקהילה האתיופית. המפגש הזה של כל הגוונים הוא מיוחד, ואנחנו גאים בו מאוד".

הכנס יתפרש על פני יומיים, ויערך במלון כינר. "אני חושבת שהגולן הוא מקום שיכול לייצר מפגש כזה" הסבירה קציר את מיקום הכנס. "יש כאן איזושהי תמימות ונגישות לעבודה משותפת. יש הרבה הזדמנויות, וזה משהו טבעי. אנחנו לא צריכים לייצר את המפגש הזה- אלא אנשים רוצים להיות ביחד, במיוחד סביב נשאים של תוכן".

תפתח את הכנס. סיון רהב מאיר (צילום: יח"צ)

להרשמה ופרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת הכנס יתקיימו הרצאות, שיחות ופאנלים של אנשים ממגוון תחומים שונים. הכנס יפתח עם סיור בבית הכנסת העתיק ומבנה הקשתות בחורבת כנף, ולאחריו הרצאת פתיחה של אשת התקשורת סיון רהב-מאיר.

בהמשך היום הראשון הרב בצלאל כהן יעביר הרצאה על אתגרי החברה החרדית כיום, וכן היזמת יובי תשובה-כץ תרצה על יהדות אתיופיה בישראל. בכנס יערך גם הופעה של הזמר והיוצר מתי כספי, שיחתום את היום הראשון.

הופעה מיוחדת בכנס. מתי כספי (צילום: יח"צ)

בשל הנושא המיוחד, מרכז עיינות החליט לשתף פעולה עם  המרכז לגישור בגולן, כאשר חלק מתכני הכנס יעסקו בנושא המחלוקות בחברה הישראלית ודרכי פתרון אפשריים. בין השאר, הרב אורי סדן יעביר הרצה על מיקום הגישור ביהדות, וכן יתקיים פאנל בנושא "הדתה- יש חיה כזאת?" עם מפמ"ר תרבות ישראל יובל סרי ויו"ר הפורום החילוני ד"ר רם פורמן.

"אנחנו מאמינים שהכנס יוכל לסייע בפתרון המחלוקות" טוענת קציר. "עצם המפגש הוא חלק מהדרך לפתרון, ועצם הדיבור עליהם והפתיחה של הנושא הוא כבר דרך פתרון אפשרי".

בכנס יהיו גם חיבורים לפעילויות נוספות בגולן. במהלך המפגש יוצג תערוכה של סדנת הציור "בראשית", שיצרה ציורים בהשראת סיפור בריאת העולם. כמו כן, הכנס ייסגר בקבלת שבת מיוחדת שבה תשתתף חבורת הזמר של קיבוץ עין זיוון. "תושבים דתיים וחילוניים עבדו יחד [על הפרוייקטים האלו], וזו גאווה גדולה" אמרה קציר. "בתוך הכנס אנחנו רואים חיבורים, ואנחנו שמחים עליהם".

להרשמה ופרטים נוספים לחצו כאן

לתוכנייה המלאה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו