תכירו: נבחר הרב החדש לעדה האתיופית בישראל הרב ראובן וובשת

תכירו: נבחר הרב החדש לעדה האתיופית בישראל הרב ראובן וובשת

הרב ראובן וובשת נבחר לכהן כרבה הראשי של העדה האתיופית בישראל, הרב בוגר כולל 'רב פעלים' בנתיבות והישיבות 'אור עציון' ו'ימית'. שירת בצה"ל כלוחם בחטיבת גולני

author-image
תכירו: סרוג נבחר לרב החדש לעדה האתיופית בישראל
  הרב ראובן וובשת (צילום: המשרד לשירותי דת)

כבוד למגזר. הרב ראובן וובשת נבחר לכהן כרבה הראשי של העדה האתיופית בישראל והוא החל לכהן בתפקידו מראשית החודש. הרב וובשת (47) תושב נתיבות, נולד באתיופיה ועלה לישראל בגיל שנתיים עם משפחתו.

וובשת בוגר הישיבה התיכונית 'אור עציון' במרכז שפירא, וישיבת ההסדר 'ימית' בנווה דקלים. בשנת 1989 התגייס לצה"ל ושירת כלוחם בחטיבת גולני ובהמשך עבר קורס קצינים בבה"ד 1 אותו סיים בהצטיינות.

עם שחרורו מצה"ל בתפקיד רב צבאי למד בכולל 'רב פעלים' והיה לתלמידו המובהק של הרב יורם ארבג'ל זצ"ל ובמקביל החל לעסוק בחינוך והוראה, הוא נישא לרבנית עפרה תושבת נתיבות ויחד הקימו את ביתם המשמש ככתובת לבני העדה. פעילותו בקרב בני העדה האתיופית במשך השנים זיכתה אותו לפני כשבועיים בתואר יקיר העיר נתיבות. בדברי ההסבר לבחירתו ליקיר העיר נכתב :"התואר הוענק כביטוי והערכה על פעילותו המסורה למען הקהילה ולרווחתה ועל תרומתו הייחודית להנהגתה הרוחנית של הקהילה בנתיבות".

הסמכה על ידי הרב עובדיה והרב אריאל

הרב וובשת הוסמך לרבנות על ידי מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל. והגאון הרב יישכר מאיר זצ"ל ראש ישיבת הנגב. ויבלחט"א הגאון הרב יעקב אריאל שליט"א רב העיר רמת גן.

הרב יוסף הדנה הרב הראשי ליהדות אתיופיה שסיים את תפקידו בהגיעו לגבורות ברך את הרב וובשת לרגל בחירתו במכתב הברכה כתב: "הריני מכיר ומוקיר את הרב ראובן וובשת שליט"א תלמיד חכם עושה מלאכתו נאמנה במשך כשני עשורים .

אחד מהרבנים אשר קדמתי והנחתי אותו היה הרב ראובן וובשת שליט"א ביודעי מקרוב שהוא תלמיד חכם שעושה מלאכתו נאמנה הדרכתי אותו" את מכתבו מסיים הרב הדנה:" אני מאחל לו ברכה והצלחה ביתר עוז וביתר שאת בתפקידו החדש במשרד לשירותי דת".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס אמר:" בחירתו של הרב ראובן וובשת היא בשורה לבני העדה האתיופית. מזגו ואישיותו של הרב יתרמו רבות להרמת קרנה של הרבנות בקרב בני העדה. בטוחני שהניסיון העשיר אותו מביא הרב לתפקיד יהיה משקל תורם להצלחתו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הרב הראשי של יהודי אתיופיה
גדי וורקנך | 30-01-2018 15:55
לרב ראובן הרבה הצלחה רבה לתפקידך החדש כולי תקווה שתלמד טוב את התרבות ומורשת העשירה של יוהודי אתיופיה
2
סרוג?
אבי | 30-01-2018 16:43
אני בטוח שאם היה סרוג הוא לא היה נבחר!!! עוד דבר, אחרי מה שעשו לרב שרון שלום, זה הוכחה שאין לו קשר למסורת העדה. חבל חבל שממנים רבנים חרידים לעדה שהעדה לא מקבלת אותם,כי הם באים למחוק את מסורת העדה.
הרב ראובן וובשט
רונן | 31-01-2018 18:06
חכם אבי . א. גדלותו בתורה היא שהביאה אותו לתפקיד . ב. הרב ראובן וובשט בוגר ישיבת ההסדר ימית , שירת בגולני כלוחם עז בתור מגיסט , השתתף בעשרות משימות ופעולות מסכנות חיים למען בטחון המדינה מחוץ לגבולותיה .קצרה היריעה מלפרט כאן את כל נקודות הזכות שיש לרב ראובן וובשט - וכן הוא סרוג !!
3
מופיע בלביש מסורתי מאתיופיה. למד מהש״סניקים
יוחאי | 31-01-2018 2:05
4
כתובת אמיתית
מארה | 31-01-2018 14:44
שמח מאוד על בחירתו של הרב וובשט. אחד הרבנים המברקים של העדה, תלמיד חכם עצום ......אין יותר ראוי ממנו להיות רב העדה
5
כיצד לוחם משתחרר בתור רב צבאי???
אופיר | 01-02-2018 12:00
משונה.
6
נותן השערה לחיים
מקונן יעקב | 09-08-2018 21:11
הרב רואובן וובשת איש משיקמו ומעלה איש מעשה ואנושי שאין לעף אחד ה' יעיר את דרכך