בזכות הגשם: נחשפה תגלית ארכיאולוגית בת 1500 שנה - סרוגים

בזכות הגשם: נחשפה תגלית ארכיאולוגית בת 1500 שנה

קנקן מהתקופה הביזנטית התגלה השבוע בעת טיול משותף של בני משפחת אבידור וערמון, תושבי הצפון, באזור נחל חרוד שבשטח הגן הלאומי בבית שאן: "לפתע הבחנו בסוג של 'אוזן'"

בזכות הגשם: נחשפה תגלית ארכיאולוגית  בת 1500 שנה
  (צילום: שמואליק ערמון)

קנקן מהתקופה הביזנטית התגלה השבוע בעת טיול משותף של בני משפחת אבידור וערמון, תושבי הצפון, באזור נחל חרוד שבשטח הגן הלאומי בבית שאן.

"טיילנו ועצרנו לנוח על המדרון", מספרת האם, תמר ערמון. "לפתע, הבחנו בסוג של "אוזן" – ידית מחרס מבצבצת מהאדמה. הופתענו והתרגשנו לגלות כד שלם, כבד ויפה. כחובבי ארכיאולוגיה קראנו את השילוט לאורך המסלול, ושם סופר שבעבר מצאו פה כדי חרס, והנה, זכינו לגלות בעצמנו ממצא כזה, בן 1500 שנים".

המשפחות העבירו את הקנקן לאוצרות המדינה, ותוענק להם תעודת הוקרה מרשות העתיקות.

(צילום: שמואליק ערמון)

לדברי ניר דיסטלפלד, מפקח היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות באזור הצפון: "אנחנו מברכים את בני המשפחה על העירנות ועל הפגנת האזרחות הטובה. הגשמים העזים שירדו באזור בית שאן חפרו באדמת האתר, המוכר כרווי עתיקות, וטבעי שממצאים צצים על פני השטח ומוסרים דרישת שלום מהעבר".

"חשוב מאוד לדווח לרשות העתיקות על מציאת עתיקה בזמן אמת ולהשאיר אתה במקומה, כדי שהארכיאולוגים יוכלו להפיק את מירב המידע ההיסטורי מהשטח".

לדברי ד"ר ואליד אטרש מרשות העתיקות: "המטיילים מצאו קנקן ביזנטי שהשתמר בשלמותו, מאז המאה ה-6-7 לספירה. קנקנים מסוג זה שימשו בעת העתיקה לאגירת חיטה וקטניות כגון פול וחומוס. לא רחוק מהאיזור מוכרים כנסיה מפוארת וכן בית קברות עתיק, ולא מן הנמנע שהקנקן הונח באחד הקברים כחלק ממנהגי הפולחן למת, ונסחף לאזור עם הזמן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו