מחקר חדש מגלה: אין ראיות שהשימוש בסמארטפון מסרטן

מחקר חדש מגלה: אין ראיות שהשימוש בסמארטפון מסרטן

לרגל יום הסרטן הבינלאומי המצוין היום (שני) ברחבי העולם, האגודה למלחמה בסרטן פרסמה נתונים חדשים על התחלואה בישראל המציגים תמונה כוללת ומפתיעה על אף עליית השימוש בסמארטפונים

author-image
מחקר חדש מפריך את החשש הכי גדול שלנו
  (צילום: שטארסטוק)

לאחר לא מעט מחקרים שהזהירו מפני הקרינה הסוללרית שעלולה לגרום לסרטן ועוד שלל מחלות. לרגל יום הסרטן הבינלאומי המצוין היום (שני) האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת נתונים על התחלואה בישראל המציגים תמונה מפתיעה.

על פי הנתונים המעודכנים שנחשפו היום, בישראל בתום שנת 2015 חיו כ-90 אלף בני אדם שאובחנו כחולים בסרטן. מתוכם 11,000 נפטרו באותה השנה כשמרבית הגברים שנפטרו סבלו מסרטן הריאות ואילו רוב הנשים נפטרו מסרטן השד. באגודה ציינו כי התמותה מהמחלה נמצאת בירידה מתמדת מאז שנות ה-90 ואף נמוך ביחס לממוצע הכללי בעולם.

השימוש בסמארטפון מסרטן? כנראה שלא 

הנתונים שנחשפו העידו כי על אף עליית השימוש בסמארטפונים, אין כל עדות לעלייה בתחלואה בגידולי מוח בשני העשורים האחרונים. למעשה, מאז 1990 לא חל כל גידול בכמות האבחונים של גידולים סרטניים בראש. נתון שממנו מסיקים שאין הוכחה לכך שהקרינה הסוללרית מסרטנת כפי שהציגו מחקרים רבים. על אף כך יש לציין שראוי להפחית את החשיפה לקרינה סוללרית שאף פעם לא הוכחה כבריאה בכל מקרה.

בנוסף לכך האגודה למלחמה בסרטן משיקה היום מוקד שירות חינמי, שיעזור לחולים בסרטן מכל הארץ, לממש את זכאותם במערכת הבריאות ללא תשלום. צוות המוקד יבדוק עבור החולים זכאות והחזרים מול קופות החולים, הכוונה בנושא אישורי תרופות וכן יעניק ייעוץ וסיוע בהתמודדות מול הבירוקרטיה של מערכת הבריאות.

השירות החדש ניתן למצוא באתרי האינטרנט והוא יינתן ללא תשלום ומיועד לכל חולי הסרטן בישראל. השירות יפעל כמוקד סיוע טלפוני המאויש 24 שעות ביממה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו