קנקי: שמחה גדולה הלילה| ביקורת מסעדות

קנקי: שמחה גדולה הלילה| ביקורת מסעדות

"קנקי", סושי בר, הוא קודם כל הבר השכונתי המלא באנשים שאתם מכירים, שבא לכם לשבת איתם גם בסתם יום של אמצע שבוע. איזה כיף שמעבר לזה הוא גם מכין סושי ברמה הגבוהה ביותר, תוך הכנסת אורח לא צפוי לרול - גבינות

(צילום: מתוך פייסבוק | קנקי סושי בר יין)

במסע הזה של "ביקורת מסעדות" – כמו שאתם קוראים לזה, או "אירוע פרידה מתמשך וכואב מהמראה החטוב שחשבתי שהיה לי" – כמו שאני קורא לזה, אני מוצא קיטוב שפוצע את נשמתי.

מושא נפשי הוא אוכל טוב בפיג'מה. כאילו, להרגיש בבית, ולאכול גורמה. וכמובן שזה לא ממש הולך ביחד. כי עם האוכל הטוב באה החשיבות העצמית ושיווי היוקרה ובקיצור – רוצה גורמה? תתכפתר. וכמעט ואמרתי נואש. ואז, השבוע, בעת בילוי משותף עם אמא שלי בבוגרשוב בתל אביב התגשם חלומי בדבר שילוב של גורמה ובית.

התגשמות חלום

בלב רחוב בוגרשוב ישנה פינה קטנה, עמוסה באנשים, ועליה הכיתוב "קנקי – סושי בר יין". חסר שם פסיק, חשבתי לעצמי באופן ראשוני. נכנסנו. זהו בר שכונתי-בוגרשובי, חשבתי לעצמי, עם צרפתית למשעי ברקע, שירי קאנטרי באנגלית, ו… שולחן פנוי אחד בלבד. התיישבנו. המלצרית שבאה אלינו הייתה איתנו כ-10 שניות עד שהצטרפה לחגיגת יומולדת מאולתרת של אחד מהאורחים. תחושת בית? צ'ק.

כמו שאולי אתם מכירים, ואני גיליתי במקרה השבוע, "קנקי" הוא מוסד תל אביבי ותיק, שחובש שני כובעים – הראשון, בר, שעונה על כל חוקי הפורמט – אווירה תוססת, צעירה, כיפית. שירים עם קונספט ברקע. תחושה ביתית ומזמינה. אלכוהול טוב. קהל מגוון. מטבח פתוח לכיוון המסעדה, ומלצרים דוברי צרפתית (לא להחזיק מלצרים דוברי צרפתית מחלל מבחינתי את חוקי הפורמט).

קרפצ'יו סלמון / ניגירי

בכובעו השני, ה"קנקי" הוא מסעדה אסייתית לכל דבר, בדגש על דגים נאים. טוויסט? בבקשה. חלק מהיותו "כשר-חלבי" נובעת מהשילוב של גבינות קשות ומותכות במנות מהמטבח היפני. מתי לאחרונה נתתם ביס מסושי כשמה שמקשה את חיתוך הסושי לשני ביסים זו הגבינה המותכת ולא האצה?

מלצר ושמו הודיה

התיישבנו בשולחן הפנוי, וספגנו קצת אווירה. הרבה זוגות סביבנו, חובשי כיפה ושאינם. תל אביבים על אופניים שבאים לאסוף טייק-אווי. וייב מעולה. המפגש עם צרפתים יוצר בי טפשת, וזו התפרצה במלוא עוזה כשהפנו אותנו ל'הודיה' להזמין מנות, וכשהצביעו לעבר זוג בן ובת, שעמדו בבר, אני החלטתי שיותר הגיוני שהבן הוא הודיה. הם בכל זאת צרפתים! אז אחרי שהוא תיקן אותי, הודיה עזרה לנו.

לראשונות לקחנו שיפודי סלמון (35 ש"ח), טרטר סלמון קריספי (52 ש"ח), ניגירי קריספי לימון (35 ש"ח) וקרפצ'יו ילוטייל (33 ש"ח). את שיפודי הסלמון, שצרובים בטריאקי בדרך כלל ביקשנו עם מלח פלפל בלבד. הטריות של הדג הייתה מורגשת, והטעמים היו עדינים וטובים. טרטר הסלמון זו מנה מיוחדת וכיפית – קוביות סלמון, קריספי קלות, לצד קוביות אבוקדו, על מצע אורז סושי. שומשום שחור מפוזר למעלה. צ'ילי וספייס מיו. מנה עם ספייס קל.

סושי גבינה

הקריספיות של הסלמון, יחד עם הנימוחות של האבוקדו, והעיסתיות של האורז, יוצרים מנה ממש טובה. הניגירי הוא פיוז'ן קל (ממש קל) כשהאורז שמהווה את הבסיס של הניגירי נבנה כברוסקט. האורז עובר צריבה, שמשווה לו מראה וטעם פריך של ברוסקט. נפלא!

הדג עצמו מפרגן, וקרם הוואסבי מוסיף קיק. הקרפצ'יו היה אסייתי ושונה מהמוגש ברוב המסעדות בארץ. תחילה – הילוטייל, המתרבה בצפון מערב הפסיפי, בין יפן להוואי, הוא בחירה נהדרת לקרפצ'יו. שנית, הוא מתובל בנענע שמקנה לו תחושת רעננות.

שמחה אדירה

עד שלא יתקן אותי דובר יפנית מהקהל, התרגום שתרגם לי דובר אחד ל"קנקי" זה "שמחה אדירה". ובאמת, כך הרגשתי כשהתחלנו לקבל את מנות הסושי. מדובר במנות בהן החלק המרכזי הוא מילוי הדג הנא, וציפוי האורז הוא דק יחסית. מעולה.

ממשפחת הסושי, הזמנו 4 חצאי רולים: קראנצ' רד טונה (48 ש"ח), קריספי סלמונצ'יז (42 ש"ח), וברנסט (46 ש"ח). קראנצ' רד טונה הגיע עם חתיכות יפות של דג, אבוקדו, קנפיו ומלפפון במרכז. בציפוי פרוסת סלמון, בצל ירוק, ובשביל הקריספ, שבבי בוטנים קלויים. מנה פגז – מרקמים שונים, לצד ספקטרום טעמים מוצלח.

שבבי בטטה

ברנסט היא מנה על טהרת הסלמון. סלמון אין-סלמון אאוט. מעטה דק של אורז, ופרוסת סלמון, עוטפות סלמון בטמפורה, בטטה ובצל ירוק. המתיקות הקלה של הבטטה מעולה, והסלמון נורא טעים. גם כאן, את הדג הרירי שובר מעטה של שבבי בטטה קריספיים.

הבטחנו גבינה? קבלו קריספי סלמונצ'יז – רול של סלמון וגבינת מוצרלה, שצועק "למה לא חשבו על זה קודם". המנה מוגשת עם טריאקי חם שנמצא בקיצון השני של הסלמון והמוצרלה עם טעם מאוד חזק וברור. הפנקו (גרסה יפנית של פירורי לחם) מקנה טעם פחמימתי שונה מהאורז ומשתלב היטב.

הודיה הודיעה מצד אחד שהמקום פחות מתבלט מקינוחיו, ומצד שני המליצה בחום על הקרם ברולה (35 ש"ח).

אחרי כמה דקות היא חזרה עם קרם שנראה בהיר ולא מתפצפץ מלמעלה, ועוד לפני שהספקתי להגיד "יהודי לא מגיש קרם ברולה לא צרוב היטב ליהודי" היא שלפה מולנו את הברנר וצרבה אותו בדיוק לרמה שהוא קר מבפנים, ומכה קלה של כפית יוצרת בו סדק ארוך מלמעלה, נהדר.

להערות והמלצות על מסעדות: golan3873@gmail.com

=======================================================

קנקי, בוגרשוב 23, תל אביב

מתאים ל: #אוכל_על_הבר  #דייט  #בילוי_עם_חברים

מחיר:★ ★ ★ ★ ★
אוכל:✰ ★ ★ ★ ★
שירות:★ ★ ★ ★ ★
אווירה:★ ★ ★ ★ ★

כשרות חלבי רבנות תל אביב03-600-7676

(צילום: באדיבות פייסבוק | קנקי סושי בר יין)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו