בנט מינה: הסרוג מתניהו אנגלמן יעמוד בראש המל"ג - סרוגים

בנט מינה: הסרוג מתניהו אנגלמן יעמוד בראש המל"ג

השר בנט מינה מנכ"ל חדש למל"ג. מתניהו אנגלמן ששימש כמנכ"ל ונשיא הטכניון צפוי להיכנס בקרוב לתפקיד שלא אויש מאז ספטמבר אשתקד. בהסבר לבחירה נכתב, "ניסיונו מרשים ומגוון ומתפרש על מגוון סוגי מוסדות"

בנט מינה: הסרוג מתניהו אנגלמן יעמוד בראש המל"ג
  אנגלמן. (קרדיט: הטכניון)

לאחר זמן רב בו איש לא כיהן בתפקיד, הודיע היום (חמישי) שר החינוך ויו"ר המל"ג נפתלי בנט על מינוי מתניהו אנגלמן למנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה, זאת לאחר שבארבע השנים האחרונות שימש כמנכ"ל ומשנה לנשיא הטכניון. הוא צפוי להיכנס בקרוב לתפקידו, ובכך ישלוט בתקציב המועצה העומד על לא פחות מ-12 מיליארד שקלים. האישור כפוף לוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות.

אנגלמן התמודד על התפקיד מול מנכ"ל השירות לתעסוקה בועז הירש ולאחר שעמדו בפני ועדת האיתור, בראשות יו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ. בהמשך, קיימו השניים ראיונות מול השר בנט שהודיע לבסוף על בחירתו כאמור של אנגלמן.

"בתפקידו כמנכ"ל והמשנה לנשיא הטכניון מתניהו הוכיח איכויות ומקצועיות רבה ואנו בטוחים כי הוא יידע להצעיד את מל"ג וות"ת לפסגות חדשות", הסביר בנט את הבחירה.

חברי הוועדה נימקו גם הם את בחירתם באנגלמן ואמרו בין היתר, כי "ניסיונו מרשים ומגוון ומתפרש על מגוון סוגי מוסדות להשכלה גבוהה. היכרותו ובקיאותו בתחום ההשכלה הגבוהה מובהקות. כמו כן, ניסיונו הניהולי המרכזי בשנים האחרונות בתפקידו כמנכ"ל מוסד להשכלה גבוהה מוביל בישראל, לצד ניסיונו גם בניהול מכללה, הופכים אותו לבעל ידע עמוק והבנה נרחבת של צרכי ההשכלה הגבוהה על כל קשת גווניה המורכבים. כל אלה יאפשרו לו למלא בהצלחה יתרה את תפקיד מנכ"ל מל"ג/ות"ת, אליו הוא יביא את ניסיונו הרב והיכרותו העמוקה את המערכת".

זהו מינוי נוסף של השר בנט מאז כניסתו לתפקיד, שמהווה היצמדות לאגף הימני והשמרני. הלה, מתווסף למהלכים קודמים שערך בנט במועצה, כמו מינויים של יו"ר מזכירות פדגוגית משה ויינשטוק מגוש עציון, יו"ר ועדת מקצוע אזרחות אסף מלאך מעפרה, סמנכ"ל כוח אדם במשרד החינוך אבי חליבה, ראש מינהל חברה ונוער חגי גרוס ויו״ר ות"ת יפה זילברשץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
נחת בשמים לסבא הדגול שלו יהודה
נעמי בקרובסקי | 25-01-2018 20:20
קיל ז"ל.
ייחוס גדול.
יוספה | 23-05-2018 17:38
בהצלחה !!