עימות חריף במליאה: "סגור את הג'ורה"; "אתה ביוב" - סרוגים

עימות חריף במליאה: "סגור את הג'ורה"; "אתה ביוב"

חילופי מילים קשים התנהלו במהלך דיון בשתי הצעות חוק של חברי הכנסת ברקו וסמוטריץ' הקובעות כי למשטרה מותר לעכב גופות של מחבלים עד שיובטח כי הלוויתם לא תהיה המונית ותתבצע לפי תנאי המשטרה

author-image
עימות חריף במליאה: "סגור את הג'ורה"; "אתה ביוב"
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בתום דיון סוער שכלל חילופי מילים קשים, מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית, שתי הצעות חוק שקובעות כי למשטרה מותר לעכב גופות של מחבלים עד שיובטח כי הלוויתם לא תהיה המונית ותתבצע לפי תנאי המשטרה.

חוק פופוליסטי

על פי הדיווח באתר 'מעריב', במהלך הדיון בהצעת החוק התנהלו חילופי דברים חריפים בין חבר הכנסת עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת) לבין חברי הכנסת ענת ברקו ואורן חזן מהליכוד.

"החוק הזה הוא פופוליסטי והוא עוד אצבע בעין של בג"ץ", אמר חאג' יחיא. "בחוק הזה אומרים במפורש שרוצים סחר בגופות לצורכי מיקוח. יש בית משפט עליון, או שאתם מאמינים לו או שתמשיכו לעלות עליו עם D-9. בית המשפט אמר שצריך לקבור. החוק הזה הזוי, כבוד המת זה לקבור אותו לפי כל הדתות ולא משנה מה הוא עשה".

"אתה הביוב בעצמך"

כשח"כ ברקו קראה לעברו קריאות ביניים ענה לה ח"כ חאג' יחיא "תשתקי". ח"כ ברקו התלוננה בפני יושבת ראש הישיבה על כך שהוא קילל אותה. "לא נכון. לא אמרתי לך תסתמי את הפה. אמרתי תשתקי" הסביר חה"כ. בשלב זה התערב בוויכוח ח"כ אורן חזן שקרא גם הוא קריאות ביניים לעבר חאג' יחיא. "תסתום את הפה. תשתוק", השיב חאג' יחיא. "כשג'ורה נפתחת זה מפגע סביבתי. למי שיש מכסה שיסגור את הג'ורה".

ח"כ חזן השיב: "אתה הביוב בעצמך". ח"כ ברקו: "הכלבים נובחים והשיירה עוברת". שתי הצעות החוק אושרו ברוב של 2 תומכים 21 מתנגדים ו 3 נמנעים. בין התומכים גם חברי כנסת מהמחנה הציוני ויש עתיד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו