עבר בטרומית: שירות מילואים יוכר כקורס באוניברסיטה - סרוגים

עבר בטרומית: שירות מילואים יוכר כקורס באוניברסיטה

הצעת החוק של השר בנט וח"כ מירב בן ארי, שעברה היום בקריאה טרומית במליאת הכנסת, תביא לכך: ששירות מילואים יוכר כפעילות 'מעורבות חברתית', ויזכה את הסטודנטים ב- 2 נקודות זכות במסגרת התואר

author-image
עבר בטרומית: שירות מילואים יוכר כקורס באוניברסיטה
  בנט והחיילים. (צילום : מתוך הטוויטר האישי)

בתמיכת שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט ובקידומה של ח״כ מירב בן ארי (כולנו), מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית כי התנדבות חברתית תוכר כקורס באוניברסיטה. על כן, מילואימניקים בשירות פעיל יזכו ב-2 נקודות זכות בלימודי תואר אקדמאי.

בנוסח הצעת החוק, בן ארי מסבירה כי, "מטרת הצעת החוק היא למסד את מעורבותם החברתית של הסטודנטים בחברה ובקהילה תוך כדי יצירת זיקה ישירה לתואר שהם לומדים בדגש על תחום התמקצעותם, כל זאת במסגרת שעות הלימוד במוסדות להשכלה הגבוהה השונים, וכתנאי להשלמת חובת התואר".

בעקבות שיתוף הפעולה בין בנט לבן ארי, נוסף סעיף חדש לחוק, לפיו- שירות מילואים של 10 ימים בשנה ייכנס גם תחת הכותרת "מעורבות חברתית", ויזכה את הסטודנטים בשתי נקודות זכות במסגרת התואר. החוק אף התבסס על ממצאים ברוח דו״ח המילואים שפרסמה תנועת "אם תרצו" לפני מספר חודשים.

בנוסף, החליט לאחרונה שר החינוך ויו״ר המל״ג, נפתלי בנט, כי בני זוג של סטודנטים במילואים יזכו להקלות ולתנאים מיוחדים במוסדות להשכלה גבוהה.

השר בנט במליאת הכנסת: "מכאן אני רוצה לפנות לכל המילואמיניקים הנפלאים שכרגע נמצאים בגבולות המדינה – בגבול סיני ובגבול לבנון, ביהודה שומרון ובגבול עזה, שמתאמנים כרגע ועוזבים את המשפחה למשך שבוע, שבועיים או חודש פעם בשנה. זה לא הרבה אנשים אבל אותם מעט אנשים הם שסוחבים את נטל הביטחון הלאומי של מדינת ישראל, והיום אנחנו אומרים להם: אנחנו אוהבים אתכם, אנחנו מכבדים אתכם, אנחנו מוקירים אתכם וזה גם יבוא לידי ביטוי מעשי בכך שעשרה ימי מילואים יוכרו כנקודות זכות אקדמיות באקדמיה הישראלית במדינת ישראל״.

התכנית תקבע על ידי המועצה להשכלה גבוהה ותתבצע במוסדות להשכלה גבוהה, "כך יוכלו סטודנטים מכל שכבות האוכלוסייה להתנדב במשך אלפי שעות בקהילה דבר שיתרום לעמותות רבות ולארגונים חברתיים רבים אך בעיקר לסטודנטים עצמם", דברי בן ארי.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה מחייב את כולנו לחזור להקב"ה
זה מחייב את כולנו לחזור להקב"ה | 24-01-2018 16:25
זה מחייב את כולנו לחזור להקב"ה, די למחלקות די לשנאת חינם, צריך לחזור בתשובה שלמה, ולומר לכולם האמת, שיש גזירת גיוס השמד והזימה בפועל ממש. צריך לזכור כל הזמן שיש גזירת גיוס בנים-ובנות, ויש גזירת חינוך. השלטון רוצה לחלן אותנו.