קהילת הגרושים: יותר מדי שבורי לב | סדרת כתבות - סרוגים

קהילת הגרושים: יותר מדי שבורי לב | סדרת כתבות

לצד כל הכאב הנפשי האישי שכל גרוש/ה חווה והתמודדות עם כאב הילדים והסתגלות למצב החדש יש כאב חדש, שנולד רק אצלנו. קהילת הגרושים. הכאב הטכני. סדרת כתבות על גירושין במגזר בעידן המודרני

קהילת הגרושים: יותר מדי שבורי לב | סדרת כתבות
  אילוסטרציה ( שאטרסטוק)

רק אתמול היינו אנשים "רגילים" שחיים עפ"י נורמות מקובלות ופתאום, בנוסף לכל ההר געש בחיים הפרטיים נהינו "אנשים חשובים מאוד" יש לנו עו"ד, תביעות, דיונים, תצהירים, בתי משפט ובתי דין. עולם המושגים שלנו התרחב, נהינו בעלי דעה. לנשים שבינינו יש דעה מצד המזונות כמו גם לגברים שעפ"י רוב דעתם הפוכה. המשמורת: האם מלאה או משותפת, כל שבת שניה או שלישית אצל האב?! וכל הכאב הנפשי שגם ככה עצום מקבל גוונים של שחור, לבן, חוק וסדר.

כולנו נפגעים מזה פרט לעורכי הדין. הנשים, הגברים ובטח ובטח הילדים. הנסיעה לבית משפט לדיון מלווה בכמה שעות של חופש מהעולם הנורמלי, השפוי. מגיעים בבקר לעבודה ואחרי שעתיים שלוש יוצאים לדיון וברגע שהגעת לחניה ונסעת לעבר בית המשפט עוד יום בחייך עבר ללא מקסום הנאותיו הרגילות. ללא ארוחת צהריים שקטה, קפה לצד עוגה, ויכוחים רגילים עם הקולגה לעבודה, אמבטיות לילדים בערב. סתם היום-יום השגרתי, הנורמלי, האהוב אובד בגלל דיון סיזיפי חסר תועלת שלאחריו ייקבע מועד לדיון נוסף. ממנו יצאו שני אנשים שבורי לב, עייפים וכהיי חושים מהרצון לקבל את המגיע להם עפ"י ראות עיניהם.

ואולי לפעמים הגיע הזמן לומר דייני?! הגיעו מים עד נפש ואני אגיד לצרותיי דיי. אולי ההתפשרות, ההתגשמות, הנאמנות לעצמך אבל יחד עם זאת לפרטנר איתו/ה התחתנת תוכל לייצר שקט אמיתי ולא רק תפעולי.

אולי שווה לך לוותר קצת על גובה המזונות אבל לייצר לך שקט נפשי? אולי שווה לתת גט ולשחרר במקום לעכב אותה בחייה שלה? אולי כדאי לכם להיפגש לכוס קפה או אפילו עם מגשר כדי לייצר מצב של WIN-WIN  לשני הצדדים. הרי כשההורים שקטים ושלווים בחייהם בראש ובראשונה המרוויחים העיקריים הם הילדים. ולא לשם כך עברנו את כל הדרך עד הנה?! לא מגיע להם את השקט והביטחון שאתם מחויבים לתת להם? לא סבלתם את כל ייסורי האיוב כדי שבישורת האחרונה תוותרו במעט בשביל השקט הנפשי של כולנו?!

זה טור מחאה לרובנו. אנחנו עוברים כל כך המון אז במקומות שניתן להרפות, תרפו. דבר עם אם ילדיך על חינוך הילדים במקום לזמנה לעובדת סוציאלית מטעם בית המשפט, שחררי לו את ילדיך בזמנים הייעודים לו במקום להסביר להם מה אבא עשה לאמא. נטרלו את הרעש. את הכאב המיותר הזה ותחזירו את הביטחון לילדים וגם לכם להמשיך הלאה בחייכם. לצאת "סתם" לעוד יום של עבודה. ולא לעוד יום של מלחמה. דיי למלחמה, תנו יד לשלום גם במחיר של הרכנת ראש.

לקריאת הכתבה השנייה לחצו כאן

לקריאת הכתבה הראשונה לחצו כאן


הכותבת: צפנת פריד, 38 | גרושה +3. 3.5 שנים "גרושה מנטלית" + חצי שנה גרושה פורמלית

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
טור הזוי. Win-win כל כוס קפה? פחחחח
גרוש | 24-01-2018 18:40
יש פה ככ אידיליה שהכתבה יכולה להיכתב בספר פנטזיה
2
תעשו לעצמכם טובה לכו לגישור
אבא בנפרד | 13-02-2018 17:31
שום דבר טוב לא יוצא מהמלחמות האלה. בטח לא בשביל הילדים. תעשו לעצמכם ולילדים טובה גדולה ולכו לגישור.