מועלם נגד גילאון: "תתבייש לך על ההשוואה" - סרוגים

מועלם נגד גילאון: "תתבייש לך על ההשוואה"

מליאת הכנסת קיימה דיון לציון יום השואה הבין לאומי במהלכו התפתח עימות סביב בין חבר הכנסת אילן גילאון לחברת הכנסת שולי מועלם רפאלי: "ההשוואה היא בושה וחרפה"

מועלם נגד גילאון: "תתבייש לך על ההשוואה"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

מליאת הכנסת קיימה דיון לציון יום השואה הבין לאומי במהלכו התפתח עימות סביב בין חבר הכנסת אילן גילאון לחברת הכנסת שולי מועלם רפאלי.

ח"כ אילן גילאון אמר: "ביתי פתוח לכל פליט מבקש מקלט שמצוי בסכנת חיים בארץ מוצאו, חסינות חברי הכנסת נועדה כדי לממש התנגדות למדיניות הממשלה. אני קורא לכל חבריי חברי הכנסת לנהוג כמוני ולהתנגד למדיניות הגירוש של הממשלה. השואה היא טרגדיה חד פעמית שלא ניתן להשוות אותה לשום מאורע אחר בהיסטוריה. דווקא בגלל זה חשוב להנחיל את זיכרון השואה ולהפנים את לקחיה. אסור לנו לשכוח איך אנחנו התדפקנו על שערים נעולים של מדינות. אסור לנו לשכוח את חסידי אומות העולם שהסתירו יהודים בביתם. יש לנו הזדמנות פעם ראשונה בהיסטוריה של העם היהודי, להושיט יד לפליטים ולסייע להם ולא לרדוף אותם ולגרש אותם".

ח"כ שולי מועלם רפאלי הגיבה לדברים בחריפות ואמרה: "אני לא יכולה שלא להידהם שכאן על הדוכן הזה מהשוואת חזרת מסתנני עבודה לארצם, למעשים הנוראיים שנעשו ליהודים באירופה ובארצות הכיבוש הנאצי. איך יכול להיות שכאן עומד חברי כנסת ומשווה את רדיפת היהודים על ידי השלטון הנאצי, לחזרה של מהגרי עבודה לארצם או לארץ שלישית? אני לא מאמינה שעשית את זה ואני חושבת שזו בושה וחרפה. תפסיקו להתייפייף אתם מוזילי השואה הגדולים ביותר, תתביישו על ההשוואות האלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו