סמוטריץ' לסרוגים: "החמ"ד נותן מענה לכל הזרמים בציונות הדתית"

סמוטריץ' לסרוגים: "החמ"ד נותן מענה לכל הזרמים בציונות הדתית"

בצלאל סמוטריץ' הודף את הטענות על הפיצול בחינוך הדתי. מבהיר כי בשום פנים ואופן, שר הביטחון לא נותן פקודות לתחנת רדיו, והאם ייבחר שלישי במפלגת 'הבית היהודי' בבחירות הבאות?

אנחנו נפגשים בכנסת, יש פה כנס של כ- 500 מנהלי חמ"ד. הועלתה טענה היום בבוקר על זה שתה מוביל את הכנס למרות שהילדים שלך בכלל לא בחמ"ד.

"הבל הבלים. אכן, יש לי זכות עצומה לארח בכנסת מעל 500 מנהלים היום בכנסת. החמ"ד בחר את לעשות את כנס המנהלים שלו בכנסת בסימן 70 שנות קיבוץ גלויות.

ילדיי כולם לומדים ומתחנכים בחמ"ד. אכן, במסגרת תורנית בתוך החמ"ד. אני שמח מאד על הזכות שיש לי והייתה לי לפני 8 שנים להיות שותף בהכנסת התלמוד תורה בקדומים אל תוך החמ"ד,  והזכות הגדולה שיש לי גם היום  להיאבק על זה שהחמ"ד יוכל להיות גמיש ולתת מענה לכל הזרמים והרצונות בתוך החינוך הדתי. אני ושכמותי שרוצים לילדנו יותר תורה ויראת שמיים, אני חושב שזה הדבר הלגיטימי ביותר והנכון ביותר שלא נצטרך לרעות בשדות זרים.

אני מודה ומברך את שר החינוך ואנשי החמ"ד שמאפשרים את הדבר הזה ונלחמים עליו לאורך שנים רבות, זה כידוע סובל מלא מעט קשיים ואתגרים ואנחנו  בכוחות משותפים, נצליח לתת מענה".

שר ביטחון שעסוק בגימיקים

שר הביטחון אביגדור ליברמן הצהיר הבוקר שלא להשמיע יותר את שיריו של יונתן גפן בגלי צה"ל, אתה מתחבר לטענה הזו?

"קראתי ציוץ, שליברמן לא עובר את אחוז החסימה ולכן הוא מחרים את הרב הראשי ואת יונתן גפן והולך לעשות סיורים 'בטיב טעם' בשבת. שר הביטחון לא אמור להתעסק בגימיקים, שר הביטחון בוודאי לא אמור להתעסק בהשתקה. אני לא רוצה להגיד באיזה מדינות מונעים מקצינים להיפגש עם רב ראשי ואחר כך מאמנים להשמיע את שיריהם".

"לא צריך כמובן לומר שהדברים של יונתן גפן הם מפגרים, טיפשים, מזעזעים ומלמדים לצערי הרב על אובדן דרך טוטאלי של חלקים הולכים וגדלים בשמאל הישן של פעם, אפשר להסתייג מן הדברים. אבל בשום פנים ואופן שר ביטחון לא נותן פקודות לתחנת רדיו. אגב, המקרה הזה מעורר את אותה אנומליה לא ברורה בכל המהות של גלי צה"ל- תחת רדיו צבאית. צבא בוודאי לא צריך לאפשר משהו שהוא נגד…."

"צריך לסגור את גלי צה"ל"

אתה חושב שצריך לסגור אותה?

"אני חושב שצריך לאזרח אותה ולסגור אותה. צריך כלי תקשורת טובים ואיכותיים. אין שום סיבה שבעולם שגלי צה"ל תהיה בתוך מערכת הביטחון, שלא תישען על תקציב הביטחון שגם ככה הוא מוגבל ומורכב, ובוודאי שלא תהיה בדילמה הזאת לקבל הנחיות מאיזה קומיסר. אנחנו נגד סתימת פניות ובעד חופש ביטוי שנועד להגן על ביטויים מעצבנים, מקומיים, דבילים- בערך כמו הדברים של יונתן גפן ואחרים, אבל חופש ביטוי זה חופש ביטוי".

 התפרסם לאחרונה סקר בו איילת שקד זכתה במקום הראשון ליו"ר המפלגה במקום נפתלי בנט. אתה יצאת במקום השלישי. יכול להיות שאלו יהיו פניה של המפלגה בבחירות הבאות?

ראשית, אני רוצה בהזדמנות הזאת לעלות על נס. אני חושב שהשר בנט עשה משהו שאין לו אח ורע בפוליטיקה, כשהוא הוביל את המינוי של שרת המשפטים איילת לתפקיד הזה באותו לילה אחרון של משא ומתן, והייתה לי הזכות להיות שותף באירוע הזה. הוא ידע, הוא ידע נהדר שהוא נותן לאיילת פוזיציה יותר בכירה משלו בתוך המערכת הפוליטית והוא לא חשב על זה לרגע,  הוא ידע שהיא מתאימה לתפקיד ושהיא תעשה אותו טוב וזה הדבר הנכון לעם ישראל, למדינת ישראל וגם לנו למפלגת האיחוד לאומי- הבית היהודי, המפלגה הציונית דתית  ובעייני הוא ראוי להערכה על הדבר הזה.

אני סמוך ובטוח שהוא ואיילת יעבדו ביחד עוד הרבה מאד שנים. אני מאד רוצה לקוות שגם אנחנו נמשיך ונעבוד ביחד עם הבית היהודי עוד הרבה שנים כפי ששיתוף הפעולה הזה עובד ומצליח נהדר. אני כמובן שמח ומודה לציבור על הפרגון. אני משתדל לעבוד מאד מאד קשה וברוך השם שעובדים לשם שמיים רואים סיעתא דשמיא בדברים".
.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אני אוהב את בצלאל. איש אמיתי
אלכס | 23-01-2018 21:48
אני