חילופי תפקידים במפלגת 'הליכוד' - סרוגים

חילופי תפקידים במפלגת 'הליכוד'

ועדת הכנסת אישרה הבוקר את מינויו של ח"כ מיקי זוהר ליו"ר החדש של הוועדה. בהמשך המליצה הוועדה בראשות ח"כ זוהר למנות את היו"ר היוצא, ח"כ יואב קיש לתפקיד יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, מינוי שאושר מיד לאחר בוועדת הפנים עצמה

חילופי תפקידים במפלגת 'הליכוד'
  (צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת)

ועדת הכנסת אישרה הבוקר (שני) את מינויו של חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) ליו"ר החדש של הוועדה. בהמשך המליצה הוועדה בראשותולמנות את היו"ר היוצא, חבר הכנסת יואב קיש, גם הוא מהליכוד, לתפקיד יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, מינוי שאושר מיד לאחר בוועדת הפנים עצמה.

במעמד המינוי אמר ח"כ מיקי זוהר: "ועדת הכנסת היא אמנם ועדה פנימית לכאורה, אבל יש לה את היכולת להשפיע ולקבוע איך יראו הדברים בסוף. אני מבטיח שההחלטות שיתקבלו כאן יהיו ענייניות, ממלכתיות, לטובת הציבור, תוך שמירה על רצון הרוב וזכויות המיעוט. פופוליזם לא יהיה בבית ספרינו. אני מצפה לשת"פ עם יו"ר הקואליציה, חברי הוועדה, הצוות וכלל הגורמים המעורבים. בעזרת השם נעשה ונצליח". בנוסף התייחס ח"כ זוהר לוועדה לצדק חלוקתי, בראשותה עמד עד היום ואמר "מדובר באחת הוועדות החשובות שיש היום בכנסת ישראל, ועדה שהביאה הרבה מאוד הישגים ונושאת בפעם הראשונה בשם הליכוד אמירה של צמצום פערים חברתיים. אני מקווה שתימצא הדרך לאפשר לה להמשיך לפעול".

יו"ר הוועדה היוצא, ח"כ קיש אמר: "ועדת הכנסת היא ועדה חשובה שעל סדר יומה עומדות הכרעות המסמנות לא אחת את עתידן של הצעות החוק, משברים קואליציוניים ועוד. מלבד ההחלטות פרוצדורליות, קיבלנו כאן גם החלטות במגוון תחומים שאולי לא היו נראים טריוויאליים לוועדה אבל היו חשובים להסדרת מה שקורה בבית הזה, ביניהן ההחלטה היום על נסיעות חברי כנסת במימון ארגוני BDS, החלטה על דיון בהחלת הצעות חוק על יהודה ושומרון כבר בהכנתן לקריאה שנייה ושלישית בוועדה, הגבלת ביקורים של ח"כים אצל טרוריסטים בבתי כלא ועוד". בהמשך פנה ח"כ קיש ליו"ר הנכנס ח"כ זוהר ואמר "אני מאחל לך בהצלחה ובטוח שתעשה כאן חיל. הוועדה הזו מאוד חזקה ולעתיים הכוח שלה הוא לאו דווקא בשימוש בו".

מוקדם יותר אישרה הוועדה את הצעתו של ח"כ קיש להוסיף לכללי האתיקה של חברי הכנסת סעיף אשר יאפשר לוועדת האתיקה לאסור על חברי כנסת לנסוע לחו"ל במימון ארגונים הפועלים לקידום חרם על מדינת ישראל. רשימת ארגוני החרם תועבר לוועדת האתיקה על ידי הממשלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו