צפו: סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נחת בישראל - סרוגים

צפו: סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נחת בישראל

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נחת בנמל התעופה בן גוריון והתקבל על ידי נציג הממשלה שר התיירות יריב לוין. פנס ישהה בישראל יומיים וייפגש במהלכם עם ראש הממשלה ונשיא המדינה וינאם בפני מליאת הכנסת• צפו בטקס

author-image
צפו: סגן נשיא ארה"ב מייק פנס נחת בישראל
  סגן נשיא ארה"ב מייק פנס עם ראש הממשלה נתניהו (צילום: אבי אוחיון\פלאש 90)

במהלך הטקס הקצר, אמר השר לוין אמר לפנס: "ברוך הבא לישראל, תודה על החלק החשוב שהיה לך על ההצהרה בעניין ירושלים, שם הבעת הערכה עמוקה לידידות עם מדינת ישראל. אתה ורעייתך יכולים להרגיש כאן בבית".

(קרדיט: טובה לזרוף גרוזלם פוסט)

הסכמנו לא להסכים בנושא ירושלים

רגע לפני שנחת בנתב"ג לביקור בישראל,פנס הגיע לעמאן ונפגש עם עבדאללה מלך ירדן. במהלך הפגישה עבדאללה הביע דאגה מההחלטה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כעיר הבירה של ישראל, וטען כי המהלך עשוי להוביל להידרדרות של היחסים בין ישראל והפלסטינים.

מלך ירדן הוסיף כי ירדן עדיין תומכת בפתרון שתי המדינות. "אנחנו רואים את שתי המדינות כפתרון היחיד לסכסוך המתמשך" טען. "אני קורא לך לבנות מחדש את האמון והביטחון למימוש האפשרות הזאת". בתגובה, פנס חזר על דבריו של הנשיא טראמפ ואמר כי "ארה"ב נשארה מחוייבת לפתרון 2 המדינות- אבל רק במידה והצדדים ירצו בכך".

המלך הוסיף כי הכרתה של ארה"ב בירושלים הובילה לכך שארה"ב "ניצבת בפני מכשול גדול שעליה לעבור". לדבריו, ההכרה בירושלים אינה חלק מהסכם כולל שיספק פתרון לסכסוך, ושמזרח ירושלים חייבת להיות בירת המדינה הפלסטינית העתידית במידה ותוקם.

במהלך הפגישה מספר תושבים קיימו הפגנה מחוץ לבניין שגרירות ארה"ב בעמאן, במחאה על המדיניות של טראמפ במזרח התיכון. "ארה"ב היא ראש הנחש" קראו המפגינים, שגם הניפו שלטים בגנות הנשיא וסגנו וטענו כי "משלחת האמריקנים הציונים אינה רצויה כאן".

מסעו של פנס במזרח התיכון התחיל אתמול בקהיר, שם נפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי. גם במצרים המנהיגים שוחחו על ההכרה בירושלים, כאשר א-סיסי ציין את החשש מהשפעתו של ההכרה בירושלים על היחסים בין מדינות המזרח התיכון. פנס טען כי הגבולות של ירושלים עדיין לא הוכרעו, והם יידונו רק במסגרת משא ומתן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו