מוישי ניצל מהטבח, וחזר להודות: "ברוך שעשה לי נס" - סרוגים

מוישי ניצל מהטבח, וחזר להודות: "ברוך שעשה לי נס"

ראש הממשלה ביקר בבית חב"ד במומבאי עם הילד מוישי הולצברג שנרצחו הוריו, שגם בירך: "ברוך שעשה לי נס במקום הזה". לקראת יום השנה העשירי לרצח, סיירו נתניהו ורעייתו במקום שמשופץ בעלות של 6 מיליון דולר

מוישי ניצל מהטבח, וחזר להודות: "ברוך שעשה לי נס"
  (קרדיט: בית חב"ד - מומבאי )

כחלק מביקורו המדיני בהודו, השתתף היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין בטקס מרגש בבית חב"ד במובמאי שבהודו, בו אירע לפני כ-9 שנים הטבח הנורא במהלכו נרצחו שלוחי חב"ד הרב גבי ורבקי הולצברג וארבעה יהודים נוספים. בהמשך היום צפויה המשלחת לשוב לישראל.

(צילום: גילי כהן/ תאגיד החדשות כאן)

את האירוע פתח שליח חב"ד בעיר, הרב ישראל קוזלובסקי – ממלא מקומו של השליח הרב גבי הולצברג הי"ד.

רבה של תאילנד הרב יוסף חיים קנטור אמר כי בית חב"ד לא יכול להיות מקום של צער ובכל מקום בעולם הוא נועד לסמן תחיה. "גם בית חב"ד במומבאי, למרות הטבח הנורא שאירע בו ושקירותיו מעידים על כך, ימשיך להוות מקום בולט של תחיה יהודית, ללא הפסקה", דברי קנטור.

לאחר מכן הוזמן ראש הממשלה לשאת דברים. "המקום הזה מסמל שילובים של שנאת ישראל ושל אהבת ישראל" אמר נתניהו. "שנאת ישראל של המחבלים מול אהבת ישראל בלתי נלאית של החב"דניקים שמפיצים אור בעולם"

אבל, הוסיף:  "יש כאן גם את סנדרה שמסמלת גם היא את אהבת ישראל שטבועה באנשים" אמר נתניהו וביקש מסנדרה סמואל ההודית – העוזרת שחילצה מתוך התופת את מוישי הולצברג  וכל ניצל מהטבח במקום כשהיה בן שנתיים – לעמוד על רגליה, תוך שהקהל מריעה לה. בהמשך אמר "עם ישראל עבר משברים קשים לכל אורך הדרך וצלח אותם, וכך גם כאן".

(קרדיט: בית חב"ד – מומבאי )

מוישי בירך: "ברוך שעשה לי נס במקום זה"

עם סיום דבריו של נתניהו, סיפר מוישי: "אני שמח מאוד לחזור למקום הזה בו נולדתי וגדלתי. מהסיפורים אני יודע שהיתה לי כאן ילדות מאושרת, שאבא ואמא השקיעו בי את כל כוחם".

מויישי הודה לראש הממשלה ש"זכר לקחת אותי לכאן". וציטט: "ברוך שומר הבטחתו למוישי.." בהמשך הצליח לרגש את הנוכחים כאשר אמר: "אני רוצה להודות להקב"ה בשם ומלכות", ובירך את ברכת "ברוך שעשה לי נס במקום הזה". לאחר מכן העניק לנתניהו דגם של יריעת ספר התורה שנמצאה במקום לאחר הטבח, כשהמילים "אחרי מות קדושים" מחוררות מכדורי המחבלים.

לאחר הטקס ערכו שלוחי חב"ד במקום ומשפחות הולצברג ורוזנברג סיור לראש הממשלה ורעייתו בקומות העליונות של בית חב"ד. סיור שהיה סגור לכלי התקשורת ולציבור האורחים. במהלך הסיור ראה נתניהו את תכניות 'זיכרון למען החיים' – שיפוץ בית חב"ד בעלות של ששה מיליון דולרים, שאמור להסתיים עד ליום השנה העשירי לרצח – בעוד כשנה. נתניהו גם הסיר את הלוט מלוח הזכרון שעליו נכתב בעברית ובאנגלית הפסוקים "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה", "נהרות לא ישטפוה חושך ושאול לא יבבוה".

(קרדיט: בית חב"ד – מומבאי )

(קרדיט: בית חב"ד – מומבאי )

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו