"מלאכית שבזמן קצר העניקה חיים לשני ילדים" - סרוגים

"מלאכית שבזמן קצר העניקה חיים לשני ילדים"

שנה אחרי שתרמה מח עצם למתן שחלה בלוקמיה, נפגשו לאחרונה יפעת קריגר ומתן בברית מרגשת מאוד של בנה הבכור נוה. הוריו של מתן:" הולדת נוה היא סגירת מעגל עבור מתן שלנו"

"מלאכית שבזמן קצר העניקה חיים לשני ילדים"
  יפעת ומתן במפגש הראשון שלהם לפני שנה

פגישה מרגשת התקיימה לאחרונה במסיבת הברית של יפעת קריגר לבין מתן רייזר (12) שהגיע להשתתף בחגיגתה של מי שתרמה לו לפני כשנה מח עצם והצילה את חייו. לפני כשנתיים מתן אובחן כחולה בסרטן הלוקמיה ונזקק לתרומת מח עצם כדי לשרוד.

באופן נדיר ביותר נמצאו לו שני תורמים אחים: יפעת קריגר ואחיה דורון שהצטרפו למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של "עזר מציון", כשבמאגר הלאומי לתורמי מח עצם בחברו בסופו של דבר ביפעת. השבוע הם נפגשו במהלך מסיבת ברית מרגשת של יפעת שילדה השבוע את בנה הבכור.

"הברית הייתה ממש מרגשת, זה היה אירוע משפחתי ובאופן טבעי מזמינים את כל המשפחה, ומתן הוא חלק בלתי נפרד מהמשפחה שלנו אז היה ממש משמח שהוא הגיע", מציינת יפעת. "מתן אמר לי שהוא מרגיש כאילו נולד לו אחיין חדש, והתרגש מאוד לראות את האחיין החדש שלו".

לחצו כאן לתרומה והשתתפות בהגרלה 

מתן כאמור אובחן כחולה לוקמיה לפני קצת יותר משנתיים בהיותו בן 10. כעבור כמה חודשים התברר כי הוא סובל גם ממחלת דם בשם MDS  שפוגעת במח העצם, ובגלל נדירות המחלה הודיעו הרופאים כי רק השתלת מח עצם תציל אותו ותמנע הידרדרות במצבו.

אמו לילך מספרת כי "בהתחלה המחלה הייתה רדומה, אבל בגלל שהרופאים אבחנו גם נזק למח העצם היה צורך בתרומה דחופה וזאת הייתה תקופה קשה עם הרבה חוסר ודאות". למזלו של מתן, כאמור בתוך פרק זמן קצר נמצאה יפעת כתורמת מתאימה.

לפני קצת יותר משנה לאחר תרומת מח העצם מתן הבריא לחלוטין והפסיק עם הטיפולים. ולאחרונה הם כבר נפגשו במתכונת משפחתית רחבה כשמתן, הוריו ואף סבתו הגיעו לחגוג בבריתו של בנה בכורה של יפעת, נוה. "אני מרגיש מעולה וכל כך מתרגש בשמחתה של יפעת", הוא אומר.

 "היא כמו האחות שלי, יש לנו אותו דם ועכשיו". האם לילך מספרת: "התאהבנו ביפעת, היא מדהימה, המפגש הפך את התרומה לאמיתית יותר כי ראיתי מי עומדת מאחורי התרומה". אביו של מתן שמוליק מוסיף: "אנחנו בקשר מדהים, ולמעשה סוג של משפחה לכל דבר ועניין, וכל פעם שרואים את יפעת וגולן ובנם נווה אנחנו מתרגשים מחדש".

אין דבר מרגש יותר מאשר לראות מלאך כמו יפעת שהעניקה חיים לשני ילדים בתקופה מאוד קצרה. הברית היא ארוע מכונן עבורנו ובשביל מתן זה ממש סגירת מעגל שמסמלת את החזרה לחיים. מתן ונוה יישארו אחים בדם לכל החיים".

המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון, שהוקם לפני כעשרים שנה, כולל 877,315 תורמים פוטנציאליים שבזכותם בוצעו 2,657 השתלות מצילות חיים. מנהלת המאגר, ד"ר ברכה זיסר: "אני גאה ומתרגשת מכל הצלת חיים. זו זכות גדולה עבורנו להיות שותפים להצלת חיי אדם. סיפורם של יפעת ומתן הוא סיפור מרגש ומרתק של הצלת חיים וערבות הדדית, שהוא ערך היסוד של 'עזר מציון'".

עמותת 'עזר מציון' יוצאת במבצע התרמה, 'פרס מציל חיים', במהלכו מתנדבים יעברו בכל רחבי הארץ ויגייסו תרומות לטובת פעילות העמותה. "במהלך השנה 'עזר מציון' נמצאת שם עבור כל מי שזקוק לעזרה, אולם הפעם עזר מציון פונה אליכם ומבקש את עזרתכם", אומר יו"ר ומייסד הארגון, הרב צ'ולק.

"אנחנו זקוקים לשותפות שלכם במאמצים להקל ולתמוך על אוכלוסיית החולים ובני משפחותיהם. הקשיים גדולים והצרכים מרובים. 'פרס מציל חיים' הוא מיזם ייחודי שבו אתם יכולים להירתם, להקל, לתמוך ולהציל חיים פשוטו כמשמעו וגם לזכות בפרסים. כאמור, כל תרומה שתתבצע תזכה את התורם לא רק במעשה החסד, אלא גם בכרטיס להגרלה נושאת פרסים שתתקיים בתום מבצע ההגרלה (ב-13.2) הכולל רכב, רהיטים, ציוד חשמלי, טיסות לחו"ל, ועוד.

לחצו כאן לתרומה והשתתפות בהגרלה 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל הכבוד
איריס | 18-01-2018 20:55
כל הכבוד אישה מדהימה את שפו