קבלת שבת ומצעדי אור: זה הלו"ז לחגיגות ה70 למדינה - סרוגים

קבלת שבת ומצעדי אור: זה הלו"ז לחגיגות ה70 למדינה

במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה היום (שני), חשפה שרת התרבות מירי רגב את הלוגו החדש של חגיגות ה-70 למדינת ישראל לצד לוח האירועים המיוחד, שיכלול 70 שעות של חגיגה ברחבי הארץ

author-image
קבלת שבת ומצעדי אור: זה הלו"ז לחגיגות ה70 למדינה

לקראת חגיגות 70 שנה לעצמאותה של מדינת ישראל, התכנסה היום (שני) ביד לשריון מסיבת עיתונאים מיוחדת. במהלכה חשפה שרת התרבות מירי רגב את הלוגו החדש לחגיגות לצד לוח אירועים מיוחד, שיכלול 70 שעות של חגיגה ברחבי הארץ.

לאחר מחשבה רבה, רגב הציגה את הלוגו הרשמי שנבחר מתוך שלל ההצעות. בלב הלוגו מגן דוד – סמל לעצמה ולנחישות של עם ישראל מימי דוד המלך עד היום. מגן הדוד קיבל סגנון עדכני ומודרני ומייצג שני דברים: נצח לצד חדשנות וקידמה.

הלוגו לחגיגות 70 שנה לעצמאותה של מדינת ישראל

השנה החליטה שרת התרבות לקיים לראשונה שלל אירועים שיתפרסו על 70 שעות ברחבי הארץ, במקום שני אירועים מרכזיים. על האירועים הושקע תקציב העומד על לא פחות מ100 מיליון שקל. רגב ציינה כי התקציב שהושקע השנה לחגיגות ה70, הוא הרבה פחות מהתקציב של אירועי ה60 וה50.

בין האירועים בתכנית שיערכו בסימן "מורשת של חדשנות" . ניתן למצוא: מופע זיקוקים ענק שיתרחש בו זמנית בכל הארץ, קבלת שבת ענקית, מסיבת חוף לצעירים, הקלטת שיר משותף שיאחד בין יהודים בארץ ובעולם, תהלוכת אור ועוד.

חגיגות 70 השעות יחלו בטקס המשואות ויימשכו עד כניסת השבת וימשכו מצאת, ויכללו בתוכם:

"ישראל והעולם שרים יחד"– לאחר טקס המשואות בשעה נתונה, תתבצע ספירה לאחור וכל מדינת ישראל ויהודי העולם ישירו שיר אחד יחד. על רקע פזמונו האחרון של השיר יהיה מופע זיקוקים מהגדולים ביותר שהיו במדינת ישראל.

"מסיבת 70 קילומטרים"- מסיבת חוף שתערך מטבריה ועד אילת בה הצעירים, בגוף ובנפש, יהנו ממוזיקה טובה, שמחה, ריקודים והנאה אל תוך הלילה. "מצעד האור"- את יום חמישי בערב יסכם מצעד האור שיכלול אלמנטים ודמויות מוארות שיביאו לידי ביטוי את ההצלחות והחדשנות הישראלית. מצעד האור הראשון מסוגו במדינת ישראל בו כל אזרח יוכל להשתתף.

"הורה השבעים"- לאחר הכרזת המדינה שתושמע בשעה 16:00 ביום שישי, יצאו במחולות כל אזרחי המדינה לצלילי שיר שנכתב במיוחד לשנת ה70 של המדינה ואחריו תתבצע קבלת שבת המונית.

"אירוע פסקול לחברה הישראלית"- האירוע שיחתום את החגיגות יהווה במת כבוד ליוצרים וליוצרות הגדולים שלנו, אלו שבחיים ואילו שאינם. במסגרת זו, יתקיימו על הבמה שיתופי פעולה מרגשים מאין כמותם.

השרה רגב מסרה כי: "בחגיגות 70 השעות ייקחו חלק כל האזרחים; חרדים דתיים וחילוניים, יהודים וערבים, מזרח ומערב, מרכז ופריפריה. אלו יהיו 70 שעות של חגיגה ישראלית שמחברת את כולם יחד. האירועים יפנו לקהל הצעיר והמבוגר, למשפחה כולה וכן גם ליהודי העולם. אנחנו הולכים לערוך כאן את אחד האירועים המדוברים, חווייתיים, מלאי אנרגיה, רגש ושמחה בחברה הישראלית. יהיה שמח, מכובד ומרגש כפי שראוי שיהיה למדינה שאנו כל כך אוהבים, מדינת ישראל. מדינת ישראל חוגגת 70".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שרגב תצליח בעזרת השם לשמח את
יפה יוסף | 15-01-2018 15:54
כל עם ישראל גם בפריפריה. מצחיק לאמר פריפריה כשכל מדינת ישראל כמו עיר אחת בחול.
2
פזרנות לא נתפסת
האזרח | 15-01-2018 16:05
רוצים לראות את תקציב העתק הזה משמש למטרות טובות ! לנכים, לחינוך, לקשישים, לבריאות. לא למסיבות, הרקדות המוניות וקבלות שבת מיותרות !!! פשוט פזרנות.
3
איך ישמיעו את ההכרזה בכל הארץ? ברמקולים של הצופרים?
אנונימי | 09-03-2018 15:20
?