סמוטריץ' נגד רבני 'בית הלל': "טהרנים צבועים" - סרוגים

סמוטריץ' נגד רבני 'בית הלל': "טהרנים צבועים"

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תוקף בחריפות את ארגון 'בית הלל' בעקבות הודעה שפרסמו כתגובה לכתבה בעיתון 'הארץ' ומכנה אותם "טהרנים צבועים": "במקום בו יש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב"

סמוטריץ' נגד רבני 'בית הלל': "טהרנים צבועים"
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש90)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תוקף בחריפות את ארגון 'בית הלל' בעקבות הודעה שפרסמו כתגובה לכתבה בעיתון 'הארץ' ומכנה אותם "טהרנים צבועים".

הכל החל לפני מספר ימים כאשר בעיתון 'הארץ' פורסמה כתבה לפיה עמותה יהודית הפועלת בתחום ההתיישבות ניצלה, לכאורה, מינית נשים לא יהודיות, בכדי לעודד בעלי נכסים ערבים למכור אותם ליהודים. בהקלטה, בה נשמעים דברים שנאמרו לפני 20 שנה, שנחשפה ב'הארץ', פעילים בעמותה סחרו, לכאורה, בנשים לא יהודיות בכדי לקדם עיסקת מכירת קרקע או נכס ליהודים.

בית הלל: "מעשי עוולה"

בתגובה לכתבה ארגון 'בית הלל' פרסם הודעה המגנה את ההתנהלות, לכאורה, של אותה עמותה: "מעלת ארץ ישראל גדולה עד מאוד, ואנו נדרשים למסור את נפשינו וממונינו על גאולתה. ההלכה אף מתירה חלק מאיסורי חכמים לצורך זה".

"עם זאת", נכתב בהמשך ההודעה, "אין הדבר מצדיק שחיתות מוסרית ובמיוחד כל צורה של זנות, סחר בנשים, וניצול מיני. מעשים אלה, אם נעשו בשם התורה יש בהם חילול השם ורמיסת כבוד התורה. עלינו לזכור את אזהרות הנביאים על שחיתות מוסרית בימי הבית הראשון, ואת אזהרות החורבן של חז"ל בשל שחיתות מינית בימי הבית השני."אל תיטמאו בכל אלה. ולא תקיא הארץ אתכם" (ויקרא י"ח)".

"מצפים מרבנים לגנות את המעשים"

בארגון הסבירו את עיתוי ההודעה וכתבו כי "בימים אלה נשמעים קולות לפיהם עמותה לקידום ההתיישבות פעלה תוך כדי ניצול מיני של נשים לא יהודיות במטרה לעודד מכירה של נכסים ליהודים בירושלים", לאחר מכן כתבו: "אנו מביעים שאט נפש כלפי קיומם של מעשים אלה, ומקווים מכל ליבנו שיוכח על ידי כל הנוגעים בדבר שמעשי עוולה אלו אכן לא היו מעולם".

"אנו מצפים מכל הרבנים ובני התורה מכל קצוות הציבור הישראלי להיות שותפים לגינוי מעשים כאלה", לשון ההודעה.

סמוטריץ': "טהרנים צבועים ומתייפייפים"

מי שכאמור תקף את הארגון הוא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "קבלת לשון הרע על עמותה ואנשים צדיקים שמוסרים את נפשם על מצוות יישוב הארץ היא עבירה דאורייתא חמורה. בטח על בסיס שמועה של ערבי מלפני עשרים שנה. תתביישו לכם טהרנים צבועים שמתייפייפים על חשבון אחרים".

במקום בו יש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב

כשאיש יחסי הציבור איתן זליגר ציין בפניו שאין היתר לפגוע ברבנים ובראשי קהילות החריף סמוטריץ' את הטון וכתב: "א. במקום שבו יש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב. ב. מניח ומקווה בשבילם שלא רב צייץ את הציוץ הזה אלא אחד מהעובדים בארגון (מניח שדובר או יחצ"ן). ג. גם (ובעצם בעיקר) רבנים צריכים ללמוד את העובדות, לדבר עם אנשים שעוסקים בתחום ולהבין איך הוא עובד, וכד' לפני שהם קובעים עמדה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
כבוד התורה קודם לאיפולסביות פוליטית ..
רבוני | 14-01-2018 11:08
כ
2
איתן זליגר המתייפייף הראשי- עושה הון מכל היחצ
ירושלמי | 14-01-2018 11:12
כל הכבוד בצלאל. סוף סוף מישהו קיבל אומץ. נמאס כבר מכל ארגוני הרבנים שכל מטרתם היא רק לדאוג ולמתג את עצמם וללא שום דאגה אמיתית לציבור. ועל המיתוג אחראי בדרך כלל ובבלעדיות אדון איתן זליגר עם משרד היחצ שלו "שומרון זליגר" שעשו הון מכל הטיפול בצהר, בית הלל ודומיהם אולי באמת ישכיל אלחנן גלאט הצדיק (באמת) ומרכז יב"ע להפסיק את ההתקשרות איתם יראי ד' לא משתפים פעולה עם אנשים כאלו
3
עלינו לכבד ת"ח, גם אם דבריהם לא לפי תפיסתנו.
בוריס' כרשינא | 14-01-2018 11:32
ך
יניב. ראוי ללמוד לפני שמשמיצים, ומביאים מקורות חלקיים..
טובים מאורות. | 15-01-2018 23:02
ע"ה נשאר ע"ה גם אם מצטט חצאי דברים.
לא מכבדים תלמידי טיפשים שהולכים נגד התורה!
יניב | 15-01-2018 11:14
תלמידי חכמים שדעתם מפולפלת בדרך התורה אכן אין להגיב. הבית הלל האלה תומכים בגיוס בנות לצבא שזה איסור דאורייתא "כלי גבר על אשה" ואף במלחמת מצווה ה' אמר לשבט ראובן שבט גד וחצי שבט המנשה להשאיר את הנשים והטף ולצאת להלחם, משמע אף במלחמת מצווה אין דרך אשה לצאת למלחמה ולהתעסק בענייני צבא. הם גם תומכים ב"הכלה" של משכב זכר. די לעיוות התורה בשביל שהחילונים לא יקראו לנו "חשוכים". הם החשוכים לא מי שהולך בדרך התורה.
4
ניראה ששימוש בפרוצות הופך למקובל
עולם הפוך | 14-01-2018 11:45
עובדה. גם יאיר נתניהו וגם סמווטריץ לא מוצאים בכך פגם. הפגם הוא במי שיוצא נגד זה. כך גם עם השחיתות. עם השחיתות עצמה אין בעייה. הבעייה היא במי שיוצא נגדה.
אכן כן, אין שום פסול בתעשיית הזנות
שי | 15-01-2018 7:35
שהייתה קיימת מאז ומעולם ותמשיך להתקיים, על אפם וחמתם של השוטרים והפמיניסטיות.
הימין צריך לחשוב גם על מוסריות ותרבות עמנו. לא רק אדמה.
איש ימני. אבל ישר | 14-01-2018 14:03
לא רק אדמה.
5
ועניינית זה מותר לדעתו?
נודניק | 14-01-2018 12:23
כדאי שתשאלו
תגובה
ליאון דופל | 14-01-2018 15:22
תבדקו את העובדות , כשמוציאים שם רע על מישהו כדאי לבדוק קודם אם הנתונים נכונים ואחר כך להגיב על כתבות כלשהן או תגובות לתגובות.
6
איסור קבלת לשון הרע הוא מהתורה. מי התיר להם.
אריאל | 14-01-2018 17:25
גם רבני בית הלל אחראים לבדוק את הודעות הדובר . אם מישהו לקח רשות מהם להוציא הודעות הבל ואיסור עליהם החובה והאחריו. ובל יקחו כל דברי הבל ושטות וישר יוציאו הודעות לציבור. ללא בדיקה. ללא ידיעה. ספר חפץ חיים מונח בכל ארון יתכבדו וילמדו.
7
כול הכבוד לבצלאל
אלכס | 14-01-2018 18:45
8
בית הלל זו חבורה ששכחה או
לוי משקורביצקוף | 14-01-2018 18:50
לא ידעה או לא למדה את מידת הענוה. לא שואלים אותם והם קופצים. אל תדאגו, הם לא יתנצלו ולא יבקשו סליחה אחרי שנכשלו בקלקלתם וחטאו בלשון הרע. הם גם לא ילמדו לקח לעתיד.
9
הארץ הוא המקור לידיעה ללשון הרע?
יפה יוסף | 14-01-2018 20:01
איך אפשר לפסוק לפי " הארץ" ? אולי זו הוצאת דיבה.
10
נאמני תורה ועבודה בית הילל
אלעד | 14-01-2018 22:49
נגד היהדות. בעד הרופור
11
סמוטריץ' צודק
שי | 15-01-2018 7:33
רבני הלייט של בית הלל מוזמנים להפסיק להתבייש ולחבור לקונסרבטיבים, שם הוא ביתם הטבעי.
12
צודק. ניאו-רפורמים בהתהוות! הבעיה שהם לא מבינים זאת...
יניב | 15-01-2018 11:10
בעצמם.