בנט, בגללך לא סופרים את הציונות הדתית - סרוגים

בנט, בגללך לא סופרים את הציונות הדתית

תנסו להיזכר מתי בפעם האחרונה בנט משך את נתניהו עד הסוף בשביל דברים ש"חשובים לציבור שלו". הפחד מלהיתפס "מגזרי" וכמי שפועל "למען הציבור שלו", גורם לכך שבנט לעיתים שוכח את מי הוא מייצג

author-image
בנט, בגללך לא סופרים את הציונות הדתית
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט טוען שראש הממשלה נתניהו "לוקח את הציונות הדתית כמובנת מאליה". נו, מה חדש? האם בנט גילה את זה רק היום בבוקר? לא. ומעבר לזה, לא רק שבנט יודע שזוהי מגמה ישנה, הוא גם יודע שבמשמרת שלו היא אפילו באה לידי ביטוי ביתר תוקף, ובטענות על יחסו של נתניהו לציבור חובשי הכיפות הסרוגות הוא יכול לבוא בטענות רק לעצמו.

לא בשביל קייטנה בפסח בחרו בך

תנסו להיזכר מתי בפעם האחרונה בנט משך את נתניהו עד הסוף בשביל דברים שחשובים לציבור שלו? אני בכוונה מדגיש "חשובים לציבור שלו". כי בנט אמנם אולי עושה דברים יפים בחינוך ועשה דברים חשובים בכלכלה, אבל עם כל הכבוד לא בשביל זה הציבור הדתי לאומי בוחר בו. הפחד מלהיתפס "מגזרי" וכמי שפועל "למען הציבור שלו", גורם לכך שבנט לעיתים שוכח את מי הוא מיצג.

מדינת ישראל בכלל והציבור הדתי לאומי בפרט, ידעו ימים יפים יותר גם כשלשר החינוך לא הייתה כיפה על הראש. בוחריו של בנט הצביעו בשבילו לא כדי שהוא יפתח קייטנות בחופשות פסח וחנוכה, אלא כדי שייאבק בשבילם על השבת, על צביונה היהודי של המדינה ונגד גירוש יהודים מבתיהם.

גלגולה החדש של המפד"ל

מישהו זוכר בכלל שבנט הציב את קבלת משרד הדתות כתנאי להכנס לממשלת נתניהו? ובסוף מה? משליטה מלאה במשרד (בנט שר ואלי בן דהן סגן) הבית היהודי נשארה אפילו בלי פירורים. למה? כי נתניהו ידע, ועודו יודע, שהאולטימטומים של גלגולה החדש של המפד"ל הם ברי תוקף, ואם הוא לא יכנע האיום יתפוגג מאליו. התירוץ של להשפיע מבפנים מכשיר הכל: הרס יישובים, פגיעה בצביונה היהודי של המדינה, והכל רק שלא נחזור על אותה הטעות של 92'. אין עקרונות, אין קווים אדומים, ממשלת ימין (כזו שהורסת יישובים ומקפיאה בנייה) היא המטרה ולא האמצעי.

אין קווים אדומים

בכל אלה הבית היהודי בראשות נפתלי בנט לא סיפקה את הסחורה. כי הוא, וגם נתניהו, יודע שאין כמעט שום קו אדום שבגללו הוא יהיה מוכן לפרוש מהממשלה. וכשזו נקודת המוצא איזו סיבה יש לנתניהו לא להתייחס לציונות הדתית כמובנת מאליה? כשנתניהו יודע שלא משנה מה הוא יעשה או יחליט, כשהוא יקום בבוקר בנט וחבריו יהיו באותו המקום, איו לו סיבה לקחת בחשבון את הציונות הדתית לפני שהוא מקבל הכרעות.

כשנתניהו קורא- הרבנים באים

יודעים מה? נו טוב, לא בהכל בנט אשם. גם ההנהגה הרבנית של הציונות הדתית לא מצליחה לשקף את מה שהציבור רוצה. כשללשכת ראש הממשלה מגיעים רבנים בכירים מהציונות הדתית, וכל מה שהם עושים זה לתקוף את התקשורת שמתנכלת או לא מתנכלת לנתניהו ורק מאדירים אותו בלי לתת לו על הראש על כל ההתחייבויות שהוא הפר כלפי הציבור אותו הם מייצגים, אין סיבה שנתניהו לא ימשיך להתנהל כפי שהוא מתנהל. נתניהו מבין שלא משנה מה הוא יעשה, כשהוא קורא הרבנים באים.

כשרבנים תוקפים את הרב יובל שרלו שהלך להפגין בהפגנת השמאל מחשש שהוא ייתפס כנציגה של הציונות הדתית וכשבכפר עציון מבטלים דיון על 'טוהר המידות' מחשש שנתניהו, שאישר תב"ע ליישוב, יכעס, אין שום סיבה שנתניהו יספור את הציונות הדתית.

נתניהו יודע, טוב מאוד אפילו, שבבחירות הבאות, 5 שעות לפני סגירת הקלפיות הוא יפרסם סרטון מבהיל ששלטונו נתון בסכנה, ואז אלפי אוטובוסים מיהודה ושומרון יעשו את דרכם לעבר הקלפיות ויצביעו בשבילו. הם ישכחו את הקפאת הבנייה, את הפגיעה בשבת, את פינוי עמונה ואת נתיב האבות. כי מה כל אלה מול שימור שלטון הימין?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
מלים כדרבנו
יגאל | 09-01-2018 12:33
מלים כדרבנות!!!
2
אז בעצם אתה מאשים את רבני הציונות הדתית
אלי | 09-01-2018 12:40
ואת בנט אתה מאשים שהוא מקשיב לרבנים של הציבור שהוא מייצג, אז איך הגעת למסקנה שבנט גורם לביבי לחשוב שהציונות הדתית מובנת מאליה, חוץ מזה בנט בהחלט נאבק אך מפחד מפירוק הממשלה משום שהיא עדיין עושה המון דברים היסטוריים כגון חוק ההסדרה ושינוי פניה של מערכת המשפט וראשיה ושינוי היחס ליהודים על הר הבית וכו' וכו' בקיצור השמאל לא סתם מתעצבן, לי אין ביקורת על ההתנהלות הכללית של בנט בעיקר בגלל שאני סומך על רבותי אך גם בגלל שרואים שזה עובד אולם יש נקודות שבהם הוא טועה וזה בסדר...
3
בנט לא מיצג את הציבור הדתי לאומי
לאה | 09-01-2018 13:04
אין לנו נציגים שבאמת דואגים לנו
4
כמקובל שהציונות הדתית חייבת להיות בכל קואליציה שמאל ימין או מרכז, כדי "לפעול מבפנים" לכסף לבתי צמוד קרקע עם גג אדום.
צביקה | 09-01-2018 13:41
כך כבר מאה שנה ובנט רק ממשיך את המסורת.
5
לא מדוייק...
ג | 09-01-2018 14:20
בנט צריך לעשות בדק בית, אבל אי אפשר לשכוח שכבר בבחירות האלה ובקודמות לא כל הכיפות הסרוגות הצביעו לו. בנוגע לרבנים, אני חושב שלא היו צריכים ללכת אל רוה"מ ולחזק אותם, כאשר בימים כתיקונם דעתם לא מעניינת אותו והוא לא סופר אותם. אבל בעצם גם בנט הוא לא הכתובת של הרבנים...
ידע שראשי מועצת יש"ע ואנשי השומרון רצו להצביע ליכוד
מדויק | 01-02-2018 23:16
וחבל. במקום להצביע לבית היהודי אז בבחירות הקודמות. הם סמכו על הבטחת שלא קוימו מעולם רק גרוש יהדים מאדמתם ועדיין ממשיכים להאמין לרוה"מ. ואח"כ מצלצלים הביתה רוצים ת ר ו מ ה לישובים - לא תקבלו, תלכו לבקש מרוה"מ שהצבעתם עבורו שהוא ידאג לכם לכספים !!!!!!!!!!! כעת כיון שבנט בעד ריצת הבנות הדתיות לצבא הוא שוב יפסיד מנדטים, אבל באשמתו .
גם אני חושבת שאתה צודק הרבנים לא
נאוה | 13-01-2018 19:49
היו צריכים לרוץ לרה"מ מהרגע לרגע - מה בוער ????? ואכן כשהוא צריך אותם נזכר בהם - בושה לרבנים שתהייצבו לפניו . אני לא אצביע בעדם .
6
מפלגה עם 8 מנדטים אל מול גוש חרדי של 13 מנדטים
קיטורים | 09-01-2018 14:46
אי אפשר בכל דבר להאשים את בנט. עוד כמה מנדטים של חוכמולוגים דתיים לאומיים שהצביעו ליכוד או יש עתיד במקום ל"בית היהודי" והיה על מה לדבר. לא היה סיכוי לקבל את משרד הדתות במצב הנתון.
כמה דתיים בשומרון ללא בושה הצביעו ליכוד במקו
לקיטורים | 13-01-2018 19:47
במקום להצביע לבית היהודי, חשבו שביבי הבטיח להם משהו כגון: שיקום שכונה או המקום. ח ל ו מ ו ת שההבטחות יתקיימו.
7
מישהו זוכר את עמונה ו9 הבתים בעופרה?
שי | 09-01-2018 18:27
חורבות עמונה ובתי עופרה, לצד ההרס הצפוי בנתיב האבות בעוד חודשיים, מוכיחים שאין כיום בכנסת איש אחד שישבור את הכלים על הרס בתי יהודים, ועוד במשמרת של בנט, שקד, אריאל וסמוטריץ'. ונתניהו? ימשיך לצחוק עלינו עד הבחירות הבאות. הגיע הזמן להפסיק להיתמם ולהציב תג מחיר פוליטי גבוה לנבחרי ציבור שמגיעים למשרות הרמות במדינה ושוכחים מי הביא אותם לשם. דרושה בימין מפלגת עקרונות אמיתית ולא כיסאות, משהו כמו מרצ בשמאל. אידיאולוגיה ללא פשרות...
8
חברים, אני מצביע בנט, וזה מה שאני רוצה.
אבי | 09-01-2018 19:09
רוצה את בנט כשר חינוך שמוסיף ערכים, רוצה את שקד במשרד המשפטים עם עמדות שמרניות. העמדות שאתם מציגים כאן מעניינות אחוז קטן מהציבור הדת"ל והביאו מפלגה של שלושה מנדטים.
9
הכל בסדר הגיע הזמן לצאת מהשטיבל
איתן | 09-01-2018 23:44
על פניו כרגע בנט מוביל את הציונות הדתית בדץ טרה ראויה להערכה וחכמה.. נכון לא מושלם ויש עוד מה לתקן ולדייק.. אבל לא צריך לפחד להנהיג
10
בנט בסך הכל מחפש את העיתוי הכי מתאים לעבור לליכוד
שאול | 10-01-2018 1:11
ברגע שתהיה לו אופציה, הוא לא יחשוב פעמיים. ועד אז הוא ימשיך לעשות עלינו סיבוב ...
11
בנט לך הביתה
משה | 10-01-2018 8:34
עשית מספיק נזק שחררת מחבלים, החרבת ישובים כמה עוד נזק תמשיך לגרום ?
12
חומר למחשבה
הוגה דעה | 26-06-2018 14:53
אולי פשוט הציבור הדתי לאומי לא יודע מה הוא רוצה מעצמו וזה משליך על הכל...