אושר: אדם שהורשע בטרור לא יוכל להתמודד לכנסת במשך 14 שנה - סרוגים

אושר: אדם שהורשע בטרור לא יוכל להתמודד לכנסת במשך 14 שנה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיה אדם שהורשע בעבירת טרור או עבירת ביטחון חמורה ונגזר עליו מאסר של שבע שנים לפחות, לא יוכל להתמודד בבחירות למשך 14 שנים מיום שחרורו מהמאסר בפועל

אושר: אדם שהורשע בטרור לא יוכל להתמודד לכנסת במשך 14 שנה
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיה אדם שהורשע בעבירת טרור או עבירת ביטחון חמורה ונגזר עליו מאסר של שבע שנים לפחות, לא יוכל להתמודד בבחירות למשך 14 שנים מיום שחרורו מהמאסר בפועל.

בדברי ההסבר נכתב: "מדובר באמצעי שנועד לסמל את הפסול שבמעשה הטרור ובכך להשפיע על התפיסות החברתיות של הציבור ועל חינוכו. במסגרת זו שמור מקום מרכזי להוקעה הציבורית של מי שפעל נגד מדינתו ואזרחיה. הדגשת הפסול האזרחי שבמעשה מחייב למנוע התמודדות לכנסת של מי שהורשע בעבירות טרור. על מנת למנוע תופעה פסולה זו, של התמודדות לכנסת של מי שכבר הוכיח כי הוא פועל נגד קיומה של המדינה או נגד שלום אזרחיה על רקע אידאולוגי, דתי וכל היוצא בזה. הצעת החוק אינה נועלת את הדלת בפני מי שהורשע בגין עבירה על רקע טרור ובלבד שסיים לרצות עונשו ובמשך שנים רבות חדל מלעסוק בטרור".

יוזמת החוק, ח"כ ענת ברקו, מסרה: "הצעת החוק שיזמתי היא איזון נכון בין ערכינו לבין זכותנו להגן על עצמנו מפני מי שרוצים לעקור את עצם קיומנו. החוק שלי בא למנוע היבחרות של טרוריסטים לכנסת ישראל. מדובר בחוק חשוב והכרחי שימנע מאנשים כמו גטאס (ח"כ באסל גטאס) להיבחר שוב. עבירות טרור חותרות תחת עצם קיומה של המדינה ופוגעות בשלומם של אזרחיה על רקע אידאולוגי".

ברקו הוסיפה כי "אסור לאפשר שאנשים שהורשעו בטרור ימצאו את דרכם שוב לכנסת. הטרור הוא טרור הוא טרור. ח"כים של הרשימה המשותפת, אני יודעת שככל שהם מתנגדים לחוקים שלי ככה הם טובים יותר. ככל שאני רואה את עוצמת ההתנגדות מצד הרשימה המשותפת, אני מבינה שהחוק הזה הוא בול פגיעה. במקרה הזה הרוב צריך להגן על עצמו מפני המיעוט, כי הוא חבר לאויבי ישראל ועובד נגד המדינה".

מי שזעמה על החוק היא חברת הכנסת חנין זועבי שאמרה כי מדובר ברדיפה פוליטית: "אנחנו, חברי הכנסת וחברות הכנסת הערבים, ילידי הארץ, אלה שלא היגרו לארץ הזאת, אלה שהארץ הזו היא המולדת שלהם, אלה שהמדינה הזו קמה על חורבות העם שלהם, שגורש ב-48', על חורבות היישובים שלהם, שנהרסו ב-48', חושבים ויודעים שהחוק הזה הוא חוק של רדיפה פוליטית בכיסוי של מלחמה בטרור. יש פה בלבול מוחלט בין טרור לבין מאבק לדמוקרטיה."

83 תמכו 13 התנגדו וההצעה תועבר לוועדת חוקה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מקומם של הילידים כמו חנין זועבי בגדה
יפה יוסף | 08-01-2018 21:40
והיהודים שהארץ היא נחלתם כבר 3000 שנה במערב. ישתבח שמו.
אני מבין ממך שנחלתם של היהודים היא בתל אביב ובחיפה
ליפה יוסף | 11-04-2018 10:40
אבל לא בחברון ובירושלים
2
לעולם הם לא יקבלו את זה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל
לעסק, סרג'יו, לעסק | 11-04-2018 10:38
לכן, הפתרון היחידי (!) הוא טרנספר. מצידי שיתחילו עם עידוד הגירה וגירוש משפחות מחבלים. העיקר שיעשו משהו!